Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LOMPAT KELUAR HANYA SEBENTAR SAJA, OK LOMPAT DALAM BALIK !

Gobala & Dua Yang Lain Dihalau Keluar Dewan


Ahli Parlimen, Padang Serai Gobala Krishnan diarahkan keluar dewan oleh Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar kerana mengganggu Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh ketika membentangkan usul.

Dewan kelihatan tegang apabila Gobala tidak henti-henti mencelah Karpal Singh selama tujuh minit walaupun diarahkan untuk berhenti bercakap dan duduk oleh Tuan Speaker.

"Kamu perlu mendengar peraturan saya sebelum kamu membuat peraturan kamu semua. Jadi saya minta Bagan Serai duduk, Bukit Jelutong duduk atau saya mengarahkan kamu keluar kerana tidak mengikut peraturan Dewan," kata Dr Wan Junaidi.

Terdahulu Karpal Singh membangkitkan isu Kampung Buah Pala yang beberapa minggu lepas kecoh apabila Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin menulis di Twitternya-'Mungkin dia nak roboh Kampung Buah Pala sebab nak ganti dengan Kampung buah dada'.

Tweet Khairy itu adalah berseloroh dengan Papagomo yang menjadi isu utama mengenai kes anak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang didakwa mencabul kehormatan rakan sekolahnya yang dibangkitkan berulang kali di Dewan Rakyat oleh DAP.

Gobala bagaimanapun diarahkan masuk semula ke dewan pada sebelah petang oleh Dr Wan Junaidi.

Namun, Karpal merasakan denda terhadap Gobala terlalu ringan kerana tidak dibenarkan masuk dewan hanya beberapa jam sebelum sesi perbahasan di sebelah petang bersambung semula. -mstar

Giliran Ahli Parlimen Bakri & Segambut Pula Diarah Keluar Dewan

KUALA LUMPUR: Tidak kurang sejam persidangan Dewan Rakyat bersambung semula pada sebelah petang, giliran Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa pula diarahkan keluar dewan.

Yang Dipertua Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia mengarahkan Teck Hwa keluar kira-kira 3.15 petang tadi setelah beliau tidak menghiraukan arahannya supaya berhenti mengemukakan soalan sensitif mengenai hubungan perdagangan antara Malaysia dan Israel kepada Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia, Datuk Seri Mustapha Mohamed.

"Bakri...cukup, menteri pun dah duduk. Saya kata cukup dan duduk. Kalau tak nak berhenti saya arahkan keluar sekarang," katanya.

Teck Hwa berkata, beliau tidak berpuas hati dengan keputusan Tuan Speaker yang menolak pertanyaan lanjutnya mengenai isu berkenaan.

"Saya hanya ingin tahu sama ada daripada menteri ada atau tidak hubungan itu dilakukan?," katanya.

Beliau mendakwa memperoleh maklumat hubungan itu menerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang membangkitkan isu tersebut melalui fakta yang terperinci dan bukannya hanya cakap kosong.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.