Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

A,S MAHU GHADAFI LETAK JAWATAN



PENDUDUK Benghazi meninjau keadaan pesawat F-15E Amerika yang terhempas semalam tetapi juruterbangnya selamat.
Jet pasukan tentera bersekutu serang pertahanan Libya, lindungi pemberontak

TRIPOLI: Presiden Amerika Syarikat mahu Muammar Gaddafi menyerah kuasa tetapi mengakui tidak ada mandat untuk menggulingkan ketua negara itu ketika serangan diteruskan terhadap pertahanan Libya buat hari ketiga bagi mewujudkan zon larangan terbang meliputi bandar dikuasai pemberontak hingga ibu negara, Tripoli.

Pada masa sama, Obama berharap ‘senjata’ lain yang digunakan termasuk membekukan aset Libya bernilai berbilion dolar dapat membantu menjatuhkan Gaddafi.

Bedilan senjata antipesawat terus kedengaran di ibu negara Libya buat hari ketiga, ketika serangan udara dilaporkan di timur Libya.

Dalam tempoh 24 jam lalu, tentera Amerika dan Britain melancarkan 12 peluru berpandu Tomahawk terhadap pangkalan tentera Libya termasuk markas pelancaran Scud. Kira-kira 80 serangan udara dilakukan kelmarin.

Stesen televisyen Libya berkata beberapa kawasan di Tripoli diserang kelmarin.
Serangan peluru berpandu bagaimanapun sudah cukup memusnahkan kebanyakan pertahanan udara Libya.

Stesen televisyen Libya melaporkan, beberapa kawasan di Tripoli menjadi sasaran serangan baru oleh apa yang disifatkan ‘musuh tentera salib’.

“Serangan ini tidak akan menakutkan rakyat Libya,” kata stesen televisyen itu. Stesen televisyen al-Jazeera melaporkan dua sistem radar di dua pangkalan udara di timur terkena serangan itu.

Sementara itu, penduduk yang terkepung di dua bandar yang dikuasai pemerontak di Misrata dan Zintan di selatan Libya berkata mereka diserang tentera Gaddafi.

Penganalisis keselamatan berkata mereka percaya tentera kerajaan cuba memasuki kawasan orang awam untuk mengelak serangan udara.

Kuasa Barat, bagaimanapun, tidak mengesahkan serangan terbaru selepas Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) meluluskan zon larangan terbang dan semua tindakan wajar bagi melindungi orang awam daripada serangan tentera Gaddafi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.