Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KESIAN DIA NI, BAPAK LARI EMAK MENGHILANGKAN DIRI

Wanita cari bapa kandung



9 Safar 1433H. [MOD] -

KOTA TINGGI
Seorang wanita merayu orang ramai supaya membantunya mengesan bapa kandungnya, Dol Mohamad Amin, yang terpisah sejak dilahirkan.

Zulnaidah Dol, 37, berkata, dia mencari bapanya itu un­tuk menjadi wali per­­nikahan yang sepatutnya berlang­sung pada 11 Disember lalu.

Dia yang kini menetap di Kampung Gembut, Tanjung Sedili dekat sini berkata, sejak bercerai dengan ibunya, bapanya tidak pernah datang menjen­guk malah saudara maranya juga tidak tahu di mana ayahnya berada hingga kini.

“Saya dibesarkan oleh datuk dan nenek, malah saya tidak pernah sekalipun melihat wajah ayah sejak dari kecil.

“Sebaik saya dilahirkan, kami terpisah kerana ibu dan bapa bercerai dan saya mengikut ibu tinggal bersama nenek di Kampung Gembut.

“Ketika saya berusia empat tahun, ibu pula berkahwin baru dan terus menghilangkan diri tanpa khabar berita sehinggalah hari ini,” katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Menurutnya, dia yang kini tinggal berdua bersama neneknya berusia 84 tahun begitu memerlukan kehadi­­ran bapanya untuk melangsungkan perkahwinan yang sebelum ini telah ditunda.

“Bagi melangsungkan per­­kahwinan bersama lelaki pilihan, saya memerlukan kehadi­ran ayah agar dapat mewalikan pernikahan kami. Jika ada sesiapa mengenalinya diharap segera menghubungi di talian 011-14797545,” katanya.

Zulnaidah berkata, perkahwinannya beberapa kali tertangguh berikutan gagal mengesan bapanya untuk menjadi wali.

“Jabatan agama menyarankan supaya berita mengenai pencarian wali ini disiarkan dalam mana-mana akhbar sebelum melantik wali hakim.

“Meskipun tidak pernah bertemu dengannya, saya berharap dia muncul dan menjadi wali pernikahan saya,” katanya.

Sinar Harian

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.