Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Aik ? Dah cabar tak tunjuk toloq kagi ?

Kenyataan Tidak Profesional Pegawai Kanan PDRM Dicabar Dedahkan JI Dan Komunis Resapi PR.. Jom Terjah!!!

Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
 
SHAH ALAM – Sambil menyifatkan sebagai kenyataan tidak berprofesional, Pas hari ini mengulangi cabaran agar pegawai kanan Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin mendedahkan siapa yang beliau maksudkan sebagai anggota Jemaah Islamiah (JI) dan anggota komunis yang telah meresapi Pakatan Rakyat (PR)dan mahu menjadi calon Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Ketua Penerangannya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, dakwaan tersebut amat berat kerana ia telah menjadi tanda tanya kepada orang awam selain dakwaan yang tidak berasas, berat sebelah dan tidak profesional.

“Pas ingin menegaskan bahawa kami menentang sebarang eleman ekstremis di dalam parti. Kita mengambil jalan politik demokrasi dengan menyertai pilihan raya dan menuntut sistem pilihan raya yang adil dan telus.


“Sebagai contoh, himpunan rakyat yang disertai Pas samaada dalam Himpunan Kuning atau Himpunan Oren adalah berlandaskan demokrasi dan penyataan rakyat yang menuntut sistem pilihanraya yang adil,” katanya semalam.

Kelmarin, Mohd Sofian, Ketua Penolong Pengarah E2 (M) Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman dipetik berkata, terdapat pengganas JI dan individu yang pernah dikaitkan dengan gerakan komunis berusaha meresapi parti politik pembangkang selain cuba menjadi calon PRU13.

Mohd Sofian berkata, Cawangan Khas mengesan beberapa elemen JI cuba meresapi Pas selain elemen gerakan komunis cuba meresapi DAP.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan syarahannya bertajuk ‘Keselamatan Negara Tanggungjawab Bersama’ pada Konvensyen Pemimpin Muda Negara anjuran Parlimen Malaysia bersama-sama Biro Tatanegara Jabatan Perdana Menteri, Kementerian Pengajian Tinggi, Institut Pendidikan Guru dan Majlis Belia Malaysia.

Mohd Sofian berkata, Cawangan Khas itu mengesan beberapa elemen JI cuba meresapi Pas selain elemen gerakan komunis cuba meresapi DAP.

"Beberapa pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan PKR juga sering berulang-alik ke Bangkok dan selatan Thailand yang dipercayai untuk mengadakan pertemuan sulit dengan beberapa bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) di sana.

"Kesannya, idea-idea berhubung politik baru yang berpotensi menjejaskan nilai teras negara telah berkembang. Gerakan ini sebenarnya mendapat sokongan daripada badan bukan kerajaan (NGO) asing yang membantu dari segi kewangan, latihan dalam dan luar negara serta pendedahan kepada kepakaran tertentu untuk menghadapi pilihan raya," katanya. 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.