Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Friday, August 31, 2012

'Turun Harga Kereta', Rafizi dapat maklumat bocor dari JPM?


Ada pencacai UMNO yang mengatakan bahawa agenda yang dibawa oleh Rafizi dari PKR/PR iaitu menurunkan harga kereta dan mengambil alih Lebuh Raya untuk hapuskan tol adalah maklumat yang dibocorkan dari JPM..

Ini kerana menurutnya jika Rafizi Ramli dan PKR boleh mempergunakan kakitangan awam untuk mendapatkan maklumat tentang tender-tender dan kontrak-kontrak kerajaan terutama apabila syarikat kroni mereka gagal memperolehinya, apakah tidak mustahil sekiranya maklumat tentang perancangan kerajaan tidak sampai ke tangan PKR?

Korang baca dulu apa yang dia tulis sepenuhnya di bawah ni..

CIPLAK HARGA KERETA: BUKU JINGGA ATAU DAPAT MAKLUMAT DARI JPM?!!


Pecacai Pakatan sedang berusaha untuk memalukan Najib dengan cerita kononnya, Najib telah menciplak Buku Jingga dan perjuangan Rafizi Ramli yang mahu menurunkan harga kereta. Begitu juga dengan cerita kerajaan mahu mengambilalih lebuhraya....


Kononnya, kalau Najib dah meniru Buku Jingga, buat apa lagi Najib jadi kerajaan, elok serah sahaja kepada Pakatan Rakyat. Masalahnya, betulkah Najib yang meniru Buku Jingga Pakatan Rakyat, atau sebenarnya, maklumat dari dalam bocor dan sampai ke tangan Pakatan Rakyat, terutama sekali menerusi Rafizi Ramli yang giat berkempen tentang Akta Wistleblownya?


Kalau Rafizi Ramli dan PKR boleh mempergunakan kakitangan awam untuk mendapatkan maklumat tentang tender-tender dan kontrak-kontrak kerajaan terutama apabila syarikat kroni mereka gagal memperolehinya, apakah tidak mustahil sekiranya maklumat tentang perancangan kerajaan tidak sampai ke tangan PKR?


Ambil sahaja contoh bajet tahun lepas. Umum mengetahui bagaimana orang dalam Kementerian Kewangan telah membocorkan banyak maklumat tentang bajet bagi membolehkan Pakatan Rakyat membentangkan bajet alternatif mereka.


Apabila bajet dibentangkan, Anwar Ibrahim jelas sangat terkejut kerana yang sampai ke tangan mereka hanyalah dummy semata-mata, bukan bajet sebenar.


Nampaknya perkara yang sama sedang berulang. Cuma kali ini, PKR menerusi Rafizi Ramli melakukannya lebih pantas untuk mengelakkan daripada dikesan.


Cadangan kerajaan untuk 'melakukan sesuatu' bagi mengurangkan harga kereta dan bakal dibentangkan dalam bajet, telah diambil kesempatan terlebih dahulu oleh PKR. Justeru, apabila diumumkan nanti, seolah-olah kerajaan yang ada sekarang sebenarnya yang menciplak Buku Jingga - The Flying Kick

OK... mula-mula kita bercakap soal menurunkan harga kereta dulu yang kononnya menurut mamat di atas adalah perancangan yang telah dibuat oleh kerajaan UMNO/BN.

Jika ianya adalah satu perkara yang telah dirancangkan di Jabatan Perdana Menteri dan bocor ketangan Rafizi.. baca apa kata Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin tentang perkara ini..

Kata-kata dari Khairy Jamaluddin itu mungkin akan dikatakan sebagai kata-kata seorang Ketua Pemuda sahaja kerana Khairy bukanlah antara yang berada di Jabatan Perdana Menteri..

Lagipun si Khairy itu samada bersama atau tidak dengan UMNO langsung tak membawa makna kepada UMNO.. bukan aku kata tapi ahli UMNO sendiri yang kata kat aku..

Oleh kerana kata-kata si Khairy itu tak membawa sebarang makna.. korang baca apa kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri sendiri tentang isu hapuskan tol dan turunkan harga kereta..

Ini ulasan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nor Mohamed Yakcop tentang 'Turunkan Harga Kereta'

Ini pula ulasan Menteri di Jabatan Perdana Menteri juga tentang 'Hapuskan Tol'..

Menteri diJabatan Perdana Menteri kata hapuskan tol adalah kerja tidak masuk akal dan bila nak diturunkan harga kereta pula ekonomi negara akan terjejas dan negara boleh muflis..

Bagaimana agaknya boleh dikatakan bahawa agenda yang dibawa oleh Rafizi itu adalah perancangan di Jabatan Perdana Menteri sedangkan Menteri dijabatan tersebut sendiri jelas tidak tahu apa-apa mengenainya?

Adakah  Menteri Jabatan Perdana Menteri seorang yang pekak hinggakan beliau tidak boleh mendengar apa yang dibincangkan di Jabatannya sendiri?

Atau dia hanya tidur sepanjang mesyuarat dijalankan?.. kalau macam tu.. pecat sajalah dia ni..

Pesanan aku buat orang seberang sana.. Buat research dulu Bro sebelum nak spin... kan dah nampak sama tarafnya dengan Ibrahim Ali.. ha..ha..ha..

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.