Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Isnin, 27 Ogos 2012

Sertai Pas : Tamrin Ghafar Bidas Kenyataan Adiknya

KUALA LUMPUR, 27 Ogos — Datuk Tamrin Ghafar( gambar ), anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Allahyarham Tun Ghafar Baba, membidas kenyataan adik perempuan beliau hari ini yang mengatakan keluarganya kesal kerana dirinya memilih untuk keluar daripada parti Melayu terbesar di negara ini, Umno, dan memilih PAS sebagai parti barunya.
 
Tamrin dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider hari ini menegaskan tindakannya meninggalkan Umno bukanlah satu perkara yang serius seperti meninggalkan agama kerana sebelum dirinya, telah ramai pemimpin negara yang keluar masuk dari parti komponen utama Barisan Nasional (BN) tersebut.“Saya hanya tukar parti .... bukan agama.”

“Tunku Abdul Rahman dan Tun Hussein Onn juga keluar dan mati di luar Umno,” tegas Tamrin melalui kiriman SMS dan merujuk kepada bekas perdana menteri yang masing-masing juga merupakan Bapa Kemerdekaan dan Bapa Perpaduan negara itu.

Malah, beliau turut memberikan contoh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tan Sri Sanusi Junid yang pernah meninggalkan Umno ketika zaman pemerintahan Tun Abdullah Ahmad Badawi sebagai perdana menteri dan menyertai Umno semula selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengambil alih kuasa selepas pilihan raya umum 2008 apabila BN tewas dua pertiga kerusi dan lima negeri kepada Pakatan Rakyat (PR) ketika itu.

“Mungkin kamu semua tidak sedar, abah pun hampir-hampir menubuhkan parti baru ketika zaman Dr M. (Tun Dr. Mahathir),” kata Tamrin dalam SMS yang turut dihantar kepada adik dan keluarganya itu.Dalam laporan Utusan Malaysia hari ini, adik Tamrin, Datin Zainon Ghafar, berkata, beliau tidak nampak sebarang alasan terbaik buat abangnya untuk keluar dari Umno.

“Beliau (Tamrin) sepatutnya lebih matang dan Umno telah banyak berjasa kepadanya hingga beliau menjadi Ahli Parlimen Batu Berendam dan Ahli Dewan Undangan Negeri Ayer Molek.“Abang saya telah memperoleh nikmat dan keistimewaan sepanjang penglibatan dalam Umno dan saya serta seluruh ahli keluarga tidak nampak kenapa beliau mesti merajuk dan meninggalkan Umno,” kata anak ketiga Tun Ghafar tersebut.

Zainon turut menegaskan, keputusan yang dibuat Tamrin itu juga tidak mewakili keseluruhan adik-beradiknya mahu pun ahli keluarga yang lain.“Kami enam daripada tujuh beradik seperti juga Allahyarham bapa akan terus menyokong Umno dan tidak mungkin mengikut jejak langkah Tamrin,” tambahnya lagi.TMI

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.