Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

[EDISI TERDESAK] UMNO Mainkan Politik Perkauman & Ugama Fitnah ADUN Sekincan


Adun Sekinchan, Ng Suee Lim menyatakan komitmen untuk terus mempertahankan kerusi itu dalam Pilihan Raya Umum Ke-13(PRU-13) ini yang sudah dimenanginya selama dua penggal sejak 2004.
Ujar beliau, sebaran risalah dan fitnah yang disebar mendakwa Suee Lim akan ‘lari’ ke DUN lain adalah strategi terdesak pihak BN yang cuba mengaburi mata rakyat dengan membohongi masyarakat dengan fakta yang tidak berasas.

Pagi ini, masyarakat di Kawasan Perumahan Taman Ria Sekinchan dikejutkan dengan taburan risalah lapan muka surat yang bertajuk ‘Dosa-dosa Ng Swee Lim’ bagi memburukkan imej Adun Sekinchan itu.

Risalah berbahasa Melayu itu diletakkan di setiap rumah yang dipercayai disebarkan pada waktu malam tahun baru 2013 yang juga dipercayai disebarkan di kawasan lain di DUN Sekinchan.

Ia mengutarakan sembilan isu yang menyerang keperibadian Suee Lim dengan cuba menyalahkan pengundi kerana memberikan mandat kepada Pakatan Rakyat dalam PRU-12 lepas.

“Ia adalah provokasi BN untuk mengelirukan rakyat.

“Dalam tahun baru ini mereka (BN) hilang pedoman di DUN Sekinchan dan Parlimen Sungai Besar serta seluruh Sabak Bernam,” kata Suee Lim ketika dihubungi TVSelangor.

Ujar beliau, kekuatan Pakatan Rakyat (PR) semakin terserlah di Parlimen Sungai Besar, Parlimen Sabak Bernam dan juga Parlimen Tanjong Karang.

“Rakyat semakin hari mempercayai Pakatan Rakyat dan merasai kebahagiaan kepada PR dengan Agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor,” katanya.

Katanya beliau akan jika dipilih akan terus melakukan kesinambungan kerja untuk berkhidmat kepada rakyat.

Sementara itu, Suee Lim ketika menjawab tuduhan dalam risalah fitnah berkenaan isu Billboard tertera wajah Suee Lim itu adalah disebabkan BN cemburu dengan kejayaan beliau mempromosikan Sekinchan sebagai kawasan pelancongan baru di Selangor.

“Saya hanya mempromosikan DUN Sekinchan sebagai satu destinasi eko-pelancongan.

“Dan rakyat di Sekinchan sudah mengetahui pelancongan di sini telah berkembang dengan pesat dengan ramai pelancong daripada luar negeri datang ke Sekinchan untuk melawat keunikannya seperti bendang padi, perikanan dan industri kecil sederhana.

“Potensi DUN Sekinchan dicungkilkan dengan mengadakan billboard yang besar dan akhirnya kejayaan ini mereka (BN) iri hati dengan kejayaan ini dan mereka menyerang saya dengan isu billboard ini,” ujarnya.

Ulasan GB

Budaya samseng, mencarut, memaki, politik perkauman, fitnah... tu semua dah menjadi talian hayat terakhir golongan UMNO BN.

Bukankah itu petanda jelas UMNO BN sudah berada benar-benar di penghujung usianya?

1 orang berkata:

Unknown said...

Steam cleaning company in Taif Janitorial is of faith cooperation Najd is a company specialized in all home business of our company, thanks to God Ultimate in providing their services accurately and perfecting the excellence and professionalism and professionalism from the rest of the cleaning companies other than the most important work we are doing is Tnzpf home from home and abroad specialize in all Business
شركة تنظيف بالبخار بالطائف
شركة تنظيف مجالس بالبخار بالطائف
شركة تنظيف شقق بالبخار بالطائف
شركة تنظيف فلل بالبخار بالطائف
شركة تنظيف موكيت بالبخار بالطائف
شركة تنظيف ستائر بالبخار بالطائف
شركة نظافه بخار بالطائف

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.