Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MENGAPA JOHOR FOCUS TERHADAP ANAK MUDA ? YANG TUA DIPINGGIRKAN ?

MB: Johor kubu BN, pembangkang hanya mimpi
Wartawan Sinar Harian 5 Februari 2013
Datuk Abdul Ghani Othman Datuk Abdul Ghani Othman
MUAR – Pembangkang diibaratkan seperti bermimpi di siang hari apabila dilihat terlalu yakin mampu menawan negeri ini pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman berkata, Johor masih menjadi kubu kuat Umno dan Barisan Nasional (BN) kerana sokongan rakyat terhadap parti itu masih lagi kukuh serta tidak pernah goyah walaupun cuba digugat pihak tertentu.

“Seperti 50 tahun yang lalu, anak-anak muda Johor tetap menyokong BN. Malah, sokongan mereka semakin meningkat sejak kebelakangan ini.

“Sebab itu kita kekal sebagai kubu kuat parti. Keyakinan pembangkang itu sebenarnya berasaskan kepada adanya ‘orang lain’ yang menyokong parti mereka,” katanya ketika berucap pada pelancaran Pemuda BN Pilihan Orang Muda Peringkat Negeri Johor di Stadium Sultan Ibrahim di sini, kelmarin.

Turut hadir, Naib Ketua Pemuda Umno merangkap Timbalan Menteri  Belia dan Sukan,  Datuk Razali Ibrahim; Naib Ketua Puteri Umno, Shahanim Mohd. Yusof; Ketua Pemuda Umno negeri, Datuk Zulkurnain Kamisan dan Ketua Puteri Umno Johor,  Nurshilda Ibrahim.

Abdul Ghani dalam ucapannya turut mengajak anak-anak muda mempertahankan Johor sebagai kubu kuat BN pada PRU13 kerana kerajaan sudah banyak berjasa dengan membawa kesejahteraan dan pembangunan.

“Kita mahu mengembalikan rekod Johor menang 100 peratus di semua 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) dan 26 kerusi Parlimen yang dipertandingkan.

“Dengan sokongan anak muda, kita yakin matlamat ini dapat kita kecapi   pada pilihan raya umum kali  ini,” katanya.

Beliau berkata, jentera BN perlu bekerja keras kerana pihak pembangkang kini sentiasa berusaha meningkatkan emosi dan  memainkan perasaan benci dan marah pengundi  supaya menolak kerajaan sedia ada.

Sementara itu, Shahanim mengingatkan rakyat di negeri ini supaya mengambil iktibar dengan kejatuhan kerajaan BN di negerinya iaitu Kedah kerana sepanjang lima tahun memerintah hanya janji dan pembohongan dilakukan.

Shahanim yang juga Ketua Puteri Umno Bahagian Sungai Petani berkata, sudah 66 tahun Umno dan BN berjasa malah, sudah tentu rakyat perlu mempunyai rasa kasih sayang serta terima kasih kerana terlalu banyak jasa sudah dicurahkan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.