Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEKARANG KALIMAH ALLAH SELESAI ! TANYA KDN

Hadi: Tanya KDN, bukan Pas
Wartawan Sinar Harian
5 Februari 2013
Abdul Hadi Awang
Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang 
 
SHAH ALAM – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempertahankan pendiriannya bahawa isu penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible bahasa Melayu perlu diperjelaskan oleh Kementerian Dalam Negeri, bukannya parti itu.

Beliau berkata, KDN merupakan pihak yang bertanggungjawab memberikan lesen mencetak kitab tersebut.

"Sepatutnya soalan ini dikemukakan kepada KDN, kerana hak membenarkan kalimah ALLAH dalam Bible ini hak KDN.

"Yang menentukan untuk dicetak dan seumpamanya bukannya kami, kami (belum) memerintah lagi," katanya pada sidang media selepas menyampaikan ucaptama  di Konvensyen  Antarabangsa Pendidikan di Universiti Selangor (Unisel), semalam.

Beliau berkata demikian sewaktu diminta mengulas berkenaan ketetapan Majlis Syura Ulama berhubung isu tersebut akan dibawa dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR).

Hadir sama di program tersebut, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Speaker Dun Selangor, Datuk Teng Chang Khim.

Hadi sebelum ini mengumumkan pendirian Pas bahawa penggunaan kalimah ALLAH oleh mereka yang bukan beragama Islam dibenarkan walaupun ia tidak mencapai maksud sebenar al-Quran.

Beliau dilaporkan berkata, penggunaan kalimah ALLAH itu juga dibenarkan dengan syarat ia tidak disalahguna atau pun bertujuan menghina agama Islam.

Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang  berkata, Pas hanya diheret ke dalam polemik tersebut, sedangkan kuasa untuk menentukan penggunaannya berada bawah bidang kuasa KDN.

"Mengapa heret kami dalam perbincangan ini?" katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.