Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SOI LEK JAHAT PUNYA CINA



PRU13: Histeria Soi Lek kian menjadi-jadi

Harakahdaily, 03 Feb 2013
KUALA LUMPUR: Amat menyedihkan untuk melihat menjadi-jadinya penyimpangan dan histeria Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek ke tahap merayu ahli MCA memberikan tepukan kepada ucapannya dan pemimpin parti itu lain dalam acara terbuka seperti “makan malam mega” yang diadakan di seluruh negara.
Demikian dinyatakan Penasihat DAP Kebangsaan, Lim Kit Siang dalam satu kenyataan semalam sebagai respons kepada Chua yang membuat rayuan itu ketika majlis makan tengah hari sambutan ulangtahun MCA ke-64 Wilayah Persekutuan di Kepong kelmarin.

Katanya, tetapi apa yang Chua dapat daripada ahli MCA yang hadir hanyalah sambutan yang dingin dan tidak sepenuh hati meskipun berkali-kali merayu tepukan untuk ucapannya.

Malah, ujarnya Chua cuba untuk mengelirukan ahli MCA untuk mengukuhkan rayuannya  meminta ahli MCA untuk mencontohi DAP dengan mendakwa bahawa apabila pemimpin DAP  bercakap atas pentas, ahli DAP di bawah akan menyambut tanpa henti dengan tepukan untuk memberikan gambaran apa yang dikatakan adalah betul.

Begitu juga, katanya Chua meminta ahli MCA untuk melakukan perkara yang sama dengan memberikan tepukan gemuruh kepada pemimpin MCA ketika mereka bercakap atas pentas untuk mewujudkan keyakinan buat MCA.

“Pertama sekali, izinkan saya nyatakan sepanjang 47 tahun di dalam politik, saya tidak pernah merayu supaya ucapan saya diberikan tepukan dan sorakkan dan begitu juga dengan semua pemimpin DAP yang lain,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur.

Kedua, jelasnya jawapan mudah kepada Chua adalah bukan sahaja orang biasa, tetapi juga ahli MCA yang berasa marah dan terasing dengan lakonan yang dimainkan oleh kepimpinan MCA sebagai penyebar pembohongan dan ahli nujum mala petaka bagi membantu Umno untuk menakut-nakutkan pengundi Cina bagi menyokong Barisan Nasional dalam Pilihan raya Umum ke-13.

Tambahnya, bukan saja kebanyakan rakyat Malaysia yang berfikir, sama ada orang Cina, Melayu, India, Kadazan dan Iban, tetapi majoriti besar ahli MCA yang baik, yang dapat melihat di sebalik sifat penakut, tidak jujur dan kepura-puraan politik penipuan dan pembohongan yang dilakukan oleh pemimpin MCA dan Umno.

Ini, katanya dengan pemimpin MCA yang agenda utama mereka adalah untuk menakut-nakutkan pengundi Cina dengan penipuan bahawa DAP adalah pak turut PAS sementara pemimpin Umno melakukan perkara yang sebaliknya iaitu menakut-nakutkan pengundi Melayu dengan menuduh PAS adalah boneka DAP.

Menurutnya lagi, sama ada DAP adalah pak turut PAS atau PAS adalah boneka DAP, hanya salah satu yang mungkin kerana keduanya tidak mungkin betul.

“Dan dalam kes ini, kedua-dua propaganda bercanggahan MCA dan Umno adalah salah kerana kedua-dua adalah penipuan dan pembohongan.

“Inilah yang pada dasarnya membezakan Pakatan Rakyat daripada Barisan Nasional. Barisan Nasional hanya perikatan dari segi nama namun Umno memaksakan budaya politik ‘Listen, listen, listen’ dengan Umno sebagai hagemoni yang tidak dipertikaikan dalam BN,” katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.