Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Tuesday, February 19, 2013

Berita dari Kem Tentera yang cuba digelapkan oleh media tunggangan UMNO


Lumut - Ketika harta Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) digunakan sewenang-wenangnya untuk mengkayakan kroni, seorang isteri anggota maut akibat kerosakan lif di dalam kem mereka.


Isteri seorang anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) berumur 38 tahun itu dilaporkan meninggal dunia tengah malam tadi setelah koma dua hari.

Beliau koma selepas lif yang dinaikinya di rumah kelamin kem TLDM Lumut tiba-tiba tidak berfungsi dan jatuh dari tingkat lima.

Isteri malang itu koma sejak itu dan dimasukkan ke Hospital Manjung sebelum meninggal tengah malam tadi.

 - Mangsa (suri rumah separuh masa) dilaporkan kritikal disebabkan lif putus dari tingkat 5 sekitar pukul 3 petang (hari Khamis)

- Berlaku pendarahan dalaman yang teruk. Koma.

- Tulang rusuk dan tangan patah kerana mangsa jatuh terduduk.

- Otak mangsa pula tidak berfungsi.

- Hantar hospital Manjung. Akhirnya kena tahan ICU selama 12 jam di mana mangsa yang tidak stabil pada masa itu dan kritikal. 100% bergantung pada alat bantuan pernafasan dan ubat untuk menggerakkan jantungnya.

Lebih menyedihkan lagi, menurut sumber, mangsa berkenaan sedang mengandung.

Selepas berita ini diposkan ke facebook, komen-komen yang dibuat pembaca menjurus kepada permohonan agar kebajikan angkatan tentera dijaga bukannya mengambil kesempatan dari harta benda mereka untuk kepentingan pihak tertentu.

“Perkara macam ini tidak seharusnya berlaku. Duit berbillion dia orang spent untuk beli kapal selam yang komisennya hanya untuk menyelenggara kemewahan Najib dan Rosmah tapi kenapa tak gunakan duit tu untuk menyelenggara kemudahan penghuni TLDM. Sangat terkilan dan sedih dengan kejadian yang menimpa mangsa. Kita pikir2 lah,” tulis seorang pelayar facebook.

Secara tidak langsung ianya membenarkan apa yang di dakwa oleh Bekas Timbalan Panglima Angkatan Tentera Darat Malaysia

KUALA LUMPUR 6 Feb: Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi perlu jawab isu penyelewengan dan kepincangan dasar keselamatan negara di bawah Kementerian Pertahanan (Kementah).

Bekas Timbalan Panglima Angkatan Tentera Darat Malaysia, Lt Jen (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid berkata, Zahid tidak perlu berang dengan pendedahannya berkenaan tahap keselamatan serta kemudahan di kem tentera.

“Orang awam yang melalui kem tentera di seluruh negara boleh menilai keuzuran kem berkenaan. Hakikatnya kem-kem tersebut dibiar tanpa pembaikan sejak era penjajahan British,” katanya kepada Keadilan Daily.”

Sumber Info dari ( SINI )

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.