Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Pas sertai himpunan
Wartawan Sinar Harian
30 Mei 2013
Mustafa Ali
Mustafa Ali
SHAH ALAM - Pas akan menyertai perhimpunan secara besar-besaran yang dianjurkan kumpulan pro-pembangkang, Black 505 kerana ia dilakukan secara aman dan menuntut kepada perkara-perkara kebenaran.

Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali berkata, Pas akan menyokong dan menyertai perhimpunan sedemikian kerana ia adalah medium untuk PR menyampaikan maklumat kepada rakyat.

"Tujuan perhimpunan tersebut sudah pasti mahukan rakyat sedar dengan apa yang telah dilakukan kerajaan BN selama ini.

"Pas akan turut serta kerana perhimpunan ini akan aman. apa sahaja perkara di luar kawalan itu bukanlah berpunca daripada pihak kita, sebaliknya pihak lain yang membuat provokasi," katanya.

Katanya, sehingga semalam, Pas masih belum menerima sebarang maklumat mengenai perhimpunan berserta tarikh sebenar.

"Kami tidak mendengar apa-apa berita mengenainya (perhimpunan), tetapi kita menyatakan pandangan kita untuk turut serta dan menyokong sepenuhnya usaha ini," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata, perkara itu belum sampai ke pengetahuan Dewan Pemuda namun tidak mustahil akan turut sama jika mendapat keizinan daripada Pas Pusat.

"Apa-apa pun, Pas Pusat akan bermesyuarat terlebih dahulu. Pemuda tidak boleh mengambil langkah sendirian.

"Perhimpunan itu nanti adalah langkah terbaik untuk kita berhadapan rakyat memandangkan sehingga ke hari ini, tuntutan kita tidak dilaksanakan kerajaan seperti akses media," katanya.

Jelasnya, perhimpunan itu nanti akan terus menuntut hak rakyat dan keadilan yang seharusnya diberikan kepada semua pihak termasuk PR.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.