Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Rafizi: Umno cukup berdebar sekarang
JAMILAH HAMZAH
1 Mei 2013
Rafizi Ramli
Rafizi Ramli

KUALA LUMPUR - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mendakwa Umno semakin gementar melihat 'mood' rakyat apabila menghampiri tarikh keramat 5 Mei ini.

Menurutnya, pelbagai cara yang dilakukan Umno-Barisan Nasional (BN) terhadap Pakatan Rakyat untuk mengelirukan rakyat apabila menghampiri detik Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Beliau juga berkata, sebelum ini Umno-BN telah menggunakan isu penggunaan lambang parti DAP namun gagal apabila PR menunjukkan kesepakatan dalam menyelesaikan perkara tersebut.

"... kita dapat belajar daripada dua, tiga bulan lepas, Umno-BN ini di saat-saat ia nak jatuh, ia akan cuba takutkan rakyat.

"...isu DAP itu tak boleh guna lambang, tapi kita sepakat, DAP akan pakai lambang 'mata' (PKR) di Sabah dan Sarawak, di Semenanjung guna lambang 'bulan' (Pas), lepas keputusan itu dibuat terus BN luluskan untuk DAP guna lambang sendiri," katanya pada Ceramah Perdana PR Pandan di sini, semalam.

Sebelum ini, Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) tidak mengiktiraf ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP yang dipilih pada 15 Disember lalu ekoran pertikaian yang berlaku selagi siasatan masih berjalan.

Bagaimanapun SPR telah memutuskan ahli DAP boleh bertanding menggunakan lambang parti sendiri kerana siasatan yang dilakukan RoS tidak memberi kesan kepada penggunaan lambang tersebut.

Dalam pada itu, Rafizi yang juga calon kerusi Parlimen Pandan turut menjelaskan isu dakwat kekal serta kaedah untuk mengelakkan undi rosak dengan membekalkan 'sarung jari getah' kepada pengundi.

Selain itu, Rafizi juga menekankan isu manifesto PR Selangor khususnya akan terus membekalkan air percuma 20 meter padu kepada penduduk jika perikatan itu terus memerintah.

Rafizi juga menerangkan isu-isu manifesto yang berkaitan 'percuma' seperti pendidikan, penghapusan tol, menurunkan harga minyak dan sebagainya yang ditetapkan dalam manifesto PR.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.