Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Sunday, May 26

PANAS: Inilah RUGINYA berpolitik dalam PAKATAN [Saksikan...]

Anwar: Pengendali GLC di S'gor bukan tokoh politik

KONGRES PKR Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menegaskan bahawa individu yang mengendalikan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) di Selangor bukan terdiri daripada tokoh politik.

Dalam ucapan penggulungannya, Anwar menjelaskan bahawa kedudukan GLC bukan merupakan rizab parti.

"Kita jangan kompromi dengan prinsip integiriti pentadbiran yang baik yang kita bicarakan. Kedudukan GLC itu bukan rizab parti.

"Dan sesiapa yang duduk dalam GLC itu mungkin orang politik mungkin tidak. Tapi orang itu mesti ada kelayakan yang tidak akan mencampurkan urusan parti," katanya dalam Kongres Nasional Keadilan ke-9 di Petaling Jaya.

Dalam ucapan perbahasannya, Ketua Penerangan PKR Shuhaimi Shafiei, meminta ahli parti dilantik dalam GLC dan majlis tempatan untuk memantau mereka yang tidak sehaluan dengan dasar parti.

Sehubungan itu, ketika bercakap kepada media selepas ucapan penggulungannya, Anwar sekali lagi menegaskan, ahli parti tidak sewajarnya terlibat dalam mana-mana perkhidmatan awam atau dalam kerajaan negeri.

"Isunya ialah individu itu perlu benar-benar profesional untuk mengendali sesebuah organisasi dan tidak mewakili parti.

"Parti tidak wajar dilihat atau terlibat secara langsung dalam mana-mana pengurusan perkhidmatan awam urusniaga negeri. Kita mesti mengasingkan tanggungjawab mereka," katanya lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.