Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APA DAH JADI NEGARAKU !

Wednesday, July 16, 2014

Kapal tangki Malaysia MT Oriental Glory diserang dan dirampas lanun di Laut China Selatan..


Sekumpulan lanun menyerang kapal tangki Malaysia dan melarikan kargo berisi minyak sebelum menghanyutkannya dalam serangan terbaru di perairan Laut China Selatan, lewat malam tadi.

Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini berkata, kapal MT Oriental Glory dirampas sekumpulan lanun sebelum menghanyutkannya dengan peralatan komunikasi dan enjin yang sudah rosak.

Kapal berkenaan dalam perjalanan dari Singapura ke Sandakan, Sabah.

Bagaimanapun, kesemua anak kapal dilaporkan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Ketua Biro Maritim Antarabangsa yang berpangkalan di Kuala Lumpur, Noel Choong berkata, Pusat Laporan Lanun memberi amaran terhadap peningkatan jumlah insiden rampasan kapal di kawasan perairan berkenaan.

“Ia adalah serangan kesembilan di kawasan perairan ini... ia satu kebimbangan besar,” katanya sambil menggesa kapal lain yang akan melalui kawasan perairan Laut China Selatan supaya berwaspada dengan ancaman lanun. - AFP

Kesemua anak kapal diselamatkan oleh Tentera Laut DiRaja Malaysia kemudiannya lapor Bernama..

TLDM hari ini selamatkan kapal tangki minyak 'MT Oriental Glory' yang ditawan lanun di sekitar perairan timur Johor di Laut China Selatan, semalam - Kementerian Pertahanan

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.