Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Cabar Najib debat terbuka dengan Mahathir


Mahathir-Vs-Najib

KUALA LUMPUR 14 APRIL: Persoalan yang ditimbulkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hanya akan selesai melalui debat terbuka, kata Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar.



Beliau berkata, kebimbangan yang disuarakan Mahathir adalah perkara yang serius dan rakyat perlu mengetahuinya.

“Apa yang diutarakan oleh Dr Mahathir adalah serius, apatah lagi beliau merupakan seorang negarawan dan pernah memegang jawatan Perdana Menteri dalam tempoh yang
 lama.

“Penyelesaian yang terbaik untuk persoalan tersebut adalah debat terbuka. Najib perlu tampil mencabar Mahathir berdepan untuk beliau perjelaskan segala persoalan tersebut,” katanya.

Mahfuz berkata, penjelasan Najib di televisyen sebelum ini tidak menjawab persoalan yang diberikan bekas Perdana Menteri itu.

“Rakyat tidak mendapat jawapan sebenar apa yang dipersoalkan sebelum ini dan apa yang dijelaskan Najib tidak selari dengan pertanyaan.

“Kerajaan gagal beri penjelasan menyeluruh terutama kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu serta kontroversi 1Malaysia Development Berhad (1MDB),” kata Mahfuz, lapor Harakah Daily.

Beliau turut kecewa apabila Najib mengaitkan isu jambatan bengkok yang menyebabkan Mahathir menyerang Najib.

“Najib tak perlu alih isu, jambatan bengkok tidak ada kena mengena langsung dan apa yang dipersoalkan Mahathir seluruh rakyat tahu – isu 1MDB dan Altantuya.

“Najib perlu berani nyatakan yang sebenar, tampil secara terbuka untuk berdepan dengan Mahathir agar rakyat tidak terus tertipu,” sambung Mahfuz lagi.


Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=66095

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.