Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
  • Henti spekulasi liar tentang helikopter terhempas
    • Henti spekulasi liar tentang helikopter terhempasDatuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menziarahi keluarga Allahyarham Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis, pagi tadi. - Foto Sinar Harian
     1 / 1 
    KUALA LUMPUR - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini menggesa semua pihak, terutamanya pengamal media dalam talian supaya tidak membuat sebarang spekulasi mengenai tragedi helikopter terhempas semalam.

    Belia berkata, setiap individu perlu menghormati mereka yang meninggal dunia di dalam kemalangan itu dan tidak melukakan perasaan keluarga mereka.

      
    "Saya beritahu mereka, ini soal kematian. Jangan spekulasi atau bawa berita di luar. Harus ada, tidak kira golongan parti, organisasi atau individu...(mereka) harus hormati keluarga jenazah," beliau berkata demikian di sini hari ini ketika ditemui wartawan di luar kediaman Allahyarham Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis, seorang daripada enam mangsa kemalangan itu.

    Ahmad Zahid ditanya mengenai spekulasi yang dimulakan oleh sebuah media dalam talian yang mendakwa terdapat kemungkinan helikopter itu disabotaj.

      
    Petang semalam, sebuah helikopter terhempas di Semenyih Selangor, yang mana Jamaluddin, yang juga Pengerusi Perbadanan Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), telah dikenal pasti sebagai salah seorang mangsa.

    Lima lagi mangsa terdiri daripada Ketua Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri, Datuk Azlin Alias, juruterbang Kapt Clifford Fournier, pembantu operasi Aidana Baizieva, pengawal peribadi Jamaluddin Razakan Seran dan ahli perniagaan, Datuk Tan Huat Seang.


    Kesemua mayat ditemui oleh pasukan mencari dan menyelamat terdiri daripada anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat serta  Jabatan Pertahanan Awam yang kemudiannya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat dan pengesahan identiti mayat.

      
    Sementara itu, Ahmad Zahid berkata kawasan helikopter itu terhempas telah dikawal sepenuhnya oleh polis untuk memastikan proses mengumpul bahan bukti berjalan lancar.

    [ARTIKEL BERKAITAN: Polis siasat nahas termasuk elemen jenayah, cuai]

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.