Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PRU 14 BN KALAH

KJ akui Umno, BN gagal menangi pengundi muda
Khairy Jamaluddin
Khairy Jamaluddin. - Foto Bernama
 
 
KUALA LUMPUR - Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin Abu Bakar mengakui sayap parti itu dan Pemuda BN masih gagal memenangi hati anak muda khususnya pengundi kali pertama menjelang PRU14 akan datang.

Beliau berkata, perkara tersebut berasas berdasarkan penilaian parti pemerintah itu sendiri susulan kebanyakan mereka adalah pengundi atas pagar yang masih belum membuat sebarang keputusan.

"Saya berpendapat kajian itu mungkin tepat berdasarkan kepada penilaian kita juga dalam pemuda Umno dan pemuda BN. Kumpulan pengundi muda ini sangat-sangat di atas pagar, maksudnya mereka belum buat apa-apa keputusan.

"Mungkin kajian tersebut sangat tepat dan ia menepati apa kita sendiri telah dapati berdasarkan kepada penilaian kita," katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Pegawai Eksekutif ILHAM Centre, Hisommudin Bakar dalam kajiannya mendapati tiada mana-mana parti politik yang berani mendakwa mendapat sokongan blok pengundi muda.

Katanya, dengan melebihi 13 juta orang, pengundi muda dianggap mampu menentukan prestasi sesebuah parti politik dalam PRU14.

Menurutnya lagi, pengundi muda yang pertama kali mengundi, mempunyai penilaian yang lebih luas termasuk isu, sentimen dan persepsi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.