Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BOLEH NAFI TAPI PERLU SIASAT BARU RAKYAT PERCAYA

RAKYAT NAK TAHU BILA KHALID NORDIN NAK AMBIL TINDAKAN ATAU SAMAN DIATAS FITNAH YANG DIHADAPINYA.

BIAR SPRM MENJALANKAN TUGASNYA, RAKYAT HANYA MAHU LAPORAN YANG SAH DENGAN BUKTI YANG BENAR.

MASING-MASING ADA TANGGUNGJAWAB, SAMA ADA YANG DITUDUH, YANG MENYIASAT ATAU YANG BERTINDAK MENGIKUT TANGGUNGJAWAB.

HAMPIR-HAMPIR PILIHANRAYA NI TENTU BANYAK BERITA PENYELEWENGAN YANG DIADU.

SEMENTARA KES YANG ADA JUGA PERLU DISEGERAKAN, RAKYAT MENUNGGU !!! 

SEBAB HENDAK TENTUKAN MENGUNDI PARTI MANA YANG BEBAS RASUAH DAN PENYELEWENGAN.

-Pak Karamu-

 

MB Johor nafi terima suapan

AddThis Sharing Buttons

KHALED NORDIN
Datuk Seri Mohd Khaled Nordin
(Ubah saiz teks) 
 
ISKANDAR PUTERI - Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menafikan sekeras-kerasnya tuduhan rasuah hartanah yang dikaitkan ke atasnya.

Mohamed Khaled menegaskan, pentadbirannya tidak menerima apa-apa suapan, tidak akan menerima suapan dan menentang segala usaha untuk memberi apa jua suapan.

Katanya, beliau percaya tuduhan berkenaan dibuat dengan niat jahat untuk memalukan dan mencalarkan kepimpinan kerajaan negeri dan nama baik beliau secara peribadi.

"Ia adalah fitnah, tidak benar dan tidak bersangkutan dengan saya. Semasa Senai (Adun DAP, Wong Shu Qi) menimbulkan isu tersebut saya sama sekali tidak tahu akan kewujudan dokumen berkenaan.

"Saya juga tidak mempunyai cara untuk mengesahkan kebenaran dan ketulenannya. Hanya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sahaja layak mengesahkannya.

"Memadai untuk saya nyatakan di sini bahawa pada tarikh-tarikh yang dirujuk dalam petikan dokumen itu, saya berada di luar negara dan tempat-tempat lain dalam pelbagai urusan dna langsung tidak berada di Pejabat Umno Negeri apatah lagi menerima suapan," tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan penggulungan pada Persidangan Penggal Kelima Dewan Negeri Johor Yang Ke-13 di sini, hari ini.

Dalam pada Mohamed Khaled berkata, beliau menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Shu Qi di atas tindakannya membocorkan dokumen rahsia rasmi kerajaan di dalam Dewan Negeri.

"SPRM mengesahkan bahawa dokumen itu adalah rahsia yang dibocorkan, bermakna dengan memetik kandungan dokumen tersebut Senai telah membocorkan rahsia rasmi kerajaan dalam Dewan. Dokumen itu telah ditokok tambah dari dokumen asal bermakna kandungan yang tersebar adalah tidak benar dan terpesong dari kandungan asal.

"Saya menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan terhadap Senai, beliau harus bertanggungjawab di atas tindakan keji dan tidak bermoralnya. Saya juga tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang kepada pihak yang sengaja membuat fitnah, spekulasi atau apa-apa tindakan tidak wajar," katanya.

27 November lalu, Shu Qi dalam ucapan perbahasannya pada Persidangan Dewan Negeri mempersoalkan kesahihan beberapa dokumen dan maklumat yang dimuat naik ke laman web yang mengaitkan Mohamed Khaled menerima sejumlah wang daripada pemaju untuk mengubah status perumahan lot Bumiputera kepada lot bukan Bumiputera.

31 orang berkata:

Anonymous said...

Kuat sunggoh cobaannya..

Kalau pm je mesti coba dikatkan dengan rasuah la, klepet la, kronisme dan nepotisme la..
Itu semua, cobaan..

Kalau mb pulak mesti coba dikatkan dengan rasuah tukar status tanah lah, coba dikaitkan kekayaan anak sedara atas klepet pasir la, coba di tuduh hasil klepet disimpan luar negara untuk kegunaan pru nanti la, coba dituduh rasuah beli banglo harga murah lah, coba dituduh klepet kajian terowong la dan macam2 tuduhan lagi..
Dan itu semua jugak, cobaan..

Cobaannya kuat menahan hawa nafsu bila diberikan sedikit kuasa..

Anonymous said...

Dalam islam dilarang mendedahkan kelemahan dan keburukan orang lain. Mungkin sebab itulah para lebai tidak mendedahkan pihak yang merembat duit potongan gaji cikgu yik, tidak mewar-warkan orang yang mencilok tanah kapir harbi buat bangunan, pihak yang mebolot komisyen balak, pihak yang menunjukkan gambar cotey cecik dan sebagainya.....

Anonymous said...

Kenapa hj dol keropok mati2 tak mau saman husam, rafizi dan india betina tu. Banyak org kata, kalu hj dol keropok saman, sudah tentu sumber dedak akan terdedah dan ini mengancam imdb. Susahlah kalau sumber dedak itu diketahui sbb sumber dedak akan stop. Jadi untuk pastikan sumber dedak berterusan maka eloklah kalu duduk diam2. Buat senyap je lama2 orang lupa. Itu orang cakap la.... Tapi ada logiknya jugak.

Anonymous said...

Lobai pun kalu diberi sedikit kuasa akan terangkat sorban mereka. Tu yg balak dan duit potongan gaji cikgu yik terjejas teruk tur

Anonymous said...

http://abnnasution.blogspot.my/2017/12/golongan-fasikzalim-dan-kafir-akan.html?showComment=1512286700771&m=1#c695537637421147247

Dalam mencari kebenaran apa yang tersurat dan tersirat, dikisahkan untuk anda teori terselindung..

Alkisah mesyuarat strategi hoppa alliances..

Lam pu tiang : macamana sikalang?.. Progress alliances kita manyak slow..

Tun kubang : kalau i bagi 1 cara untuk boost jumlah undi kita, u all nak ikut tak?.. Kita dapatkan undi penuh dari 1 kaum minoriti baru..jumlah penduduk minoriti baru ni mencecah jutaan pengundi..

Matt my boo : wow.. Tapi sapa minoriti tu?.. Macamana caranya?..

Tun kubang : menperkenalkan kaum minoriti BALA - bersekedudukan arak lgbt atheis.. Komuniti ni tak nak mengundi dulu sebab takde parti yang nak bela diorang.. Kita kena jadi hero mempertahankan komuniti bala ni.. Dan komuniti bala ni akan undi hoppa alliances..

Matt my boo : tapi itu berlawanan dengan parti buah oren yang Islamik..

Tun kubang : kemenangan menghalalkan cara, matt.. Parti u tak kan dapat kalahkan parti bulatan dengan Islam.. Parti u kena jadi progresif liberal, then baru komuniti bala sokong u..

Maka, berarak la tun, isteri dan baby girl bersama kaum bala lgbt dalam perarakan politik toksik..

Maka, sokongan padu diberikan pada pesta arak oktober fest oleh parti developer disokong sebahagian parti pk la sendiri..

Maka berdiri dengan gagah berani lah dalam dewan rakyat oleh biro undang2 parti buah oren - LANUN dalam memberi perlindungan pasangan berkesedudukan, melindungi si gf dari keganasan bf macam perlindungan isteri dari keganasan suami dalam perkahwinan yang sah..

Maka, berdiri lagi mereka di dalam dewan cuba mengiktiraf atheis sebagai sebuah agama..

Maka, dicadangkanlah pengiktirafan transgender sebagai sebahagian masyarakat di dalam dewan dun pinang sebatang oleh mp parti developer..

Maka diceritakan lah larangan pakai tudung oleh tun kubang terhadap isterinya untuk menunjukkan kepada minoriti bala perbezaan Islam yang liberal berbanding Islam yang ekstrim..

Maka berbanggalah cucu tun kubang bergambar dengan anjing peliharaannya seolah2 dibenarkan oleh Islam..

Dan usaha dalam memdapatkan pengiktirafan kaum bala ni akan berterusan demi sekelumit kemenangan dunia yang diagung2kan segelintir dari kita..

Demikianlah kisahnya..

Untuk parti pas, kekal lah istiqomah dengan pegangan Islam sebenar parti anda.. Anda tak perlukan kemenangan yang hanya mengikut hawa nafsu dan pemikiran akal semata2 seperti mereka..

Dan untuk umno, anda boleh gunakan cara sama seperti mereka jika anda mahu, perjuangkanlah nasib komuniti bala yang tertindas tu untuk meraih undi mereka..

Dan untuk rakyat malaysia yang beragama Islam.. Pilihan di tangan anda..






Anonymous said...

Pilihlah umno bn untuk menggantikan pas di kelantan. Umno bn wajib diberi peluang untuk memajukan kelantan. Peluang pekerjaan akan diwujudkan, pengangkutan lebuhraya dan keretapi akan dibina dan taraf hidup penduduk akan ditingkatkan. Banjir akan dikurangkan dengan mengadakan pelbagai usaha yang perlu. Mangsa banjir lepas yang belum berumah akan dibantu. Agama islam akan lebih diperkukuh.

Beri umno bn peluang dalam 5 tahun. Kalau umno bn pun buat onar macam pemerintah sekarang, kita tukar semula kepada pas dlm pru15. Tak salah mencuba jika untuk kebaikan.

Anonymous said...

Kemungkinan besar jika umno memerintah kelantan pada tahun 2018 nanti, MB yg akan dilantik ialah Ku Li atau Mustafa Mohamad. Kedua2 mereka ini amat berpengalaman dalam pentadbiran negara. Tenaga mereka amat diperlukan untuk memajukan kelantan setanding dengan negeri lain di Malaysia. Ku Li misalnya adalah seorang yang berjiwa rakyat dan mudah didekati, peramah dan seorang pakar ekonomi. Orang seperti beliau akan berjaya memajukan kelantan jika diberi peluang. Jauh sangap pengalaman mereka berdua jika hendak dibandingkan dengan pemerintah sekarang yang cuma setaraf dengan ketua kampung. Sebab itu petintah negeri stsil macam perintah kampung je.

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [9755] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 770 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....


Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam pasang NOMOR

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi NOMOR


4"Anda udah kem-m tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat

Solusi yang tepat jangan anda putus asah...AKI akan membantu
anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
butuh NOMOR 2D ,4D, 6D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub:KI JAYA DI NO: [[[085-321-606-847]]]

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

An Anonymous said...

Bukan bagus ke tu.. so dapatlah MB yg berjiwa rakyat boleh makan di warung2, bg ceramah dan kuliah agama di ceruk2 di surau2 dan kampung.. bukannya pergi bercuti belayar sana sini, hingga anak pun dapat hadiah sebuah bot percutian, buat filem hollywood jutaan ringgit.. banyak lagi lah.. beg tangan ratusan ribu...

An Anonymous said...

Bg peluang umno perintah kelantan 5 tahun.. kih kih.. ko berpakatlah dgn pan tuh.. dua2 tak boleh pakai.. terengganu dan kedah pun belum tentu umno dpt peluang perintah lagi..

An Anonymous said...

Bukan aku dah jawab ke ni?

Takpe aku jwb lagi.. PAS standard international mana mungkin boleh layan jagoh2 kampung macam ni.. ko nak suruh saman husam? Pas kesian tgk dia sekarang.. semalam dia hilang dari mahkamah sampai pemuda pan pun fenin kapela da.. ni lagi nak tgk pas saman dia? Ko ni takde simpati langsung pd ketua ko tu yg TAK jadi dilantik sbg MB oleh arwah TGNA.. belum lagi diambil kira masalah keluarga dia lagi tu..

Nak suruh saman rapiji.. aku bukan apa bab rapiji ni.. hari tu dia berpakat dgn saifudin nasution buat fitnah 90 juta ehhh silap.. 90 mukasurat fitnah tski last sekali saifudin nasution kena mintak maaf kpd tski.. dan yg paling cemerlangnya rapiji berjaya memenjarakan dsai dgn kaedah langkah kejangnya.. tu pun nak suruh pas saman rapiji.. kesian lah woi..

Bab ambiga tu aku tak nak komen sebab belum pun pas saman dia dah nak kena masuk mahkamah.. harap dia bekerjasama dgn husam utk dapatkan bukti akaun affin 90 juta yg husam ADA tu.. eh silappp.. yg husam TENGOK JE tu!

An Anonymous said...

Kalau gambar edit tu pun nak kecoh aku pun boleh kecoh gambar MB makan ais skrim dalam toilet lelaki keh keh..

Bagi yg pernah jadi exco dulu.. masa dia jadi exco dulu, punyalah sapu balak sesuka hati.. bila tak dilantik kembali, barulah dia sedar bahawa sapu balak tu sebenarnya juga dikira rasuah.

Maka diciptalah pelbagai fitnah yg antaranya:

1. lambat bayar gaji cikgu YIK; dikatakan kerajaan negeri cilok
2. yg bina bangunan di tanah kafir harbi (sekutu PAN) oleh pihak swasta; dituduhnya kerajaan negeri yg bina
3. zalim kpd org asli oleh kerajaan persekutuan; dituduhnya kerajaan negeri sdgkan kerajaan negerilah sebenarnya yg memberi tanah kpd org asli
4. yg tibai komisyen balak oleh bekas exco; dituduhnya kerajaan negeri yg tibai komisyen tu
5. perniagaan kohilal merudum setelah beberapa tahun menjana keuntungan; dituduhnya kerajaan negeri songlap saham kohilal
6. tabung memali dihentikan setelah semua keluarga mangsa berjaya dibantu; dituduhnya duit memali dilarikan
7. kereta2 sederhana yg dibeli oleh ahli2 parlimen dipertikaikan oleh mereka; namun kesah seseorang yg hanya sebagai PEMBANTU ahli parlimen tapi boleh beli banglo ala disney dan kereta2 mewah hanya didiamkan begitu sahaja

Semuanya dgn niat cuba utk merosakkan nama baik parti PAS agar dia dipecat maka terselamatlah dia setelah berada dalam PH..

Jika difikirkan kembali bukanlah hanya mereka, kita pun kalau ada buat kesalahan takkan senang duduk punya jika masih bersama parti islam.. maka keluar parti islam adalah suatu pilihan.. bersama parti yg bersekongkol dgn parti tokong tak perlu lagi nak berbaiah.. mudah kan tu?..

An Anonymous said...

Bagi yg pernah jadi exco dulu.. masa dia jadi exco dulu, punyalah sapu balak sesuka hati.. bila tak dilantik kembali, barulah dia sedar bahawa sapu balak tu sebenarnya juga dikira rasuah.

Maka diciptalah pelbagai fitnah yg antaranya:

1. lambat bayar gaji cikgu YIK; dikatakan kerajaan negeri cilok
2. yg bina bangunan di tanah kafir harbi (sekutu PAN) oleh pihak swasta; dituduhnya kerajaan negeri yg bina
3. zalim kpd org asli oleh kerajaan persekutuan; dituduhnya kerajaan negeri sdgkan kerajaan negerilah sebenarnya yg memberi tanah kpd org asli
4. yg tibai komisyen balak oleh bekas exco; dituduhnya kerajaan negeri yg tibai komisyen tu
5. perniagaan kohilal merudum setelah beberapa tahun menjana keuntungan; dituduhnya kerajaan negeri songlap saham kohilal
6. tabung memali dihentikan setelah semua keluarga mangsa berjaya dibantu; dituduhnya duit memali dilarikan
7. kereta2 sederhana yg dibeli oleh ahli2 parlimen dipertikaikan oleh mereka; namun kesah seseorang yg hanya sebagai PEMBANTU ahli parlimen tapi boleh beli banglo ala disney dan kereta2 mewah hanya didiamkan begitu sahaja

Semuanya dgn niat cuba utk merosakkan nama baik parti PAS agar dia dipecat maka terselamatlah dia setelah berada dalam PH..

Jika difikirkan kembali bukanlah hanya mereka, kita pun kalau ada buat kesalahan takkan senang duduk punya jika masih bersama parti islam.. maka keluar parti islam adalah suatu pilihan.. bersama parti yg bersekongkol dgn parti tokong tak perlu lagi nak berbaiah.. mudah kan tu?..

Anonymous said...

Rakyat kelantan wajib sedar dan tidak wala pemimpin membabi buta. Pemimpin pas kaya raya boleh beli tanah tunai 700 ribu, banglo dua tiga biji utk anak2 sekali, kereta mewah dua tiga biji, balak sapu... Rakyat apa dapat? Rumah banjir pun tak boleh tolong, duit gaji cikgu kena kebas, nak hidup pun kena merempat negeri lain sbb peluang kerja dlm negeri dah disapu kaum keluarga pemimpin.

Tengok sendiri 26 tahun perintah kelantan. Apa kemajuan dibuat? Taraf hidup rakyat tak berubah. Kilang tak berkembang. Nak buat masjid pun mintak sedekah negeri lain.

Cuba tengok. Dulu sabah paling miskin tapi sekarang kelantan ambik tempat sabah. Macam tu pun masih nak wala?

Jika nak maju macam negeri lain atau sekurang2nya macam sabah, undilah umno bn. Pas memang tak mampu nak buat macam tu walaupun tunggu 50 tahun lagi. Kalau nak mundur, merempat negeri lain cari sesuap nasi, undilah pas.

Bukan nak cakap tapi itulah kenyataan depan mata. Rakyat kelantan dah rugi 25 tahun sebab beri peluang pas tunjuk kuasa utk kayakan pemimpin parti di situ.

Anonymous said...

Wanrosli....
Ko tengok dan bandingkan kekayaan mb dan tmb kelantan dgn kehidupan rakyat kelantan yang kena banjir tiga empat tahun lepas. Ada tak mereka pernah offer mangsa banjir tidur banglo anak mb? Ada tak hj dol yg naik basikal tu dpt offer naik rover tmb?

Sbb tu pilihlah parti yg mampu majukan negeri. Cuma umno boleh buat mcm tu. Nak harap pakarton haprak atau pas? Pas pis pos pus la jawabnya sampai tua. Dah la miskin, hari2 dengar fitnah bos2 besar tipoo hari2 untuk kaut projek balak. Rakyat jugak merempat jual kat pasar saiz lubang kubor sedangkan banglo anak mereka macam luas masjid

Anonymous said...

Menyemak gi kerja negeri orang sbb negeri sendiri tak ada kerja. Sedar diri sikit la. Macam tu pun nak bagi peluang perintah kelantan lagi ker? Otak letak kat bontot agaknya.

Sebab tu beri peluang kat umno bn untuk buktikan bahawa rakyat tak perlu hijrah keluar utk cari makan. Kelantan boleh dimajukan dan peluang kerja dibuka kpd anak kelantan. Bagi umno 5 tahun shj untuk buktikan. Kalau baik sambung balik 5 tahun. Kalau tak baik tukar balik pada pas. Jangan bagi alasan bodoh macam wanrosli beri. Itu alasan orang bodoh otak letak kat bontot. Wanrosli sendiri kena merempat negeri orang untuk cari makan sebab kejaan negeri wanrosli tak mampu sediakan kerja. Kejaan negeri cakap kerajaan pusat tak bantu, kepala hotak dia. Kalau betul tak bantu,bukan saja duit cikgu kena sapu, semua duit pekerja negeri pun licin kena sapu.... Pemimpin pas je yg kaya raya ada balak, kereta mewah rover dan banglo untuk anak2. Bila dah tak ada duit, kebas duit cikgu marhaen dan cilok balak sampai tepi sungai. Pemimpin kaya raya, rakyat miskin dapat air sungai teh susu pekat

Anonymous said...

Anon 3.30,,,,anda memang mantap. Jawapan balas awak menyebabkan pencacai husse batu asas dan pecacai khinzir dap jadi bodoh fan dah hilang arah untuk memfitnah pas. Syabas,,,anda menjadikan pemfitnah pas jadi macam orang bodoh ja..

An Anonymous said...

Persoalannya bila yg haq (kebenaran di pihak PAS) bertemu yg batil (tuduhan2 berbentuk rekaan oleh PAN), pastilah yg haq akan menang.. kalau menang awal di dunia, itu hanya bonus dan sementara.. jika menang di akhirat, itulah yg muktamad dan kekal abadi..

Anonymous said...

Parti lobai menyusahkan rakyat supoyo pomimpin parti lobai kayo rayo dongan kereto bosar Q7, rover dan porsche. Wala supoyo Q7 dan rover pomimpin tak kono tarik

Anonymous said...

Menang gapo kalu duit potongan gaji cikgu yik pun pemimpin demo kebas. Menang goano kalu tanah kapir harbi pun geng demo rembat buat bangunan bagi ke geng demo, buat rugu banjir macam berhala. Guano nak mene kalu jadi mp pun sempat sapu balok tambah duit poket. Mene guano gitu.

Semuo tu buke hak geng lobai kawe demo. Itu hak rakyat buke hak anak2 dio

Anonymous said...

Tuduhan merembat balak tu fitnah ker?? Mu jange nak tipu rakyak.

Anonymous said...

Tuduhe pemimpin mu cilok potonge gaji cikgu yik tu fitnah? Mu jange nak tipu rakyak la. Mano ado gaji bayar potongan gaji cikgu boleh lambat sampai berbulan2 hingga 14 juto lebih.

Klu 14 juto lebih tu dah kira cilok secara berjemaah tu

Anonymous said...

Bilo parti demo tak ada pitih, geng demo kutip pitih guna tin milo. Bila pemimpin demo ada pitih dio sambar rover, rakyat yg derma pitih tin milo duduk bawah khemah banjir. Nak saman sr pun kutip sedekah pitih kat orang miskin. Gunalah pitih mu sendiri weih...

An Anonymous said...

Setuju.. takkan kalau takde pitih PAS nak sapu duit perwaja, bmf, bank negara, misc, ipp, pkfz, bank bumiputera, mas, duit derma wisma tok guru, lcd, 4 juta duit anak sedara dan banyak lagi lah..

An Anonymous said...

Balak tu masa dio jadi exco dio serko buke rasuah..

An Anonymous said...

Ohh demo kalu pitih YIK tu set kawe sapu manonyo repot polis atau sprm.. demo ni fitnoh spenga tun m fitnah liwak ko dsai.. tak gitu?

An Anonymous said...

Apabila disoal selidik anak2 pemimpin DAP yg kafir, mereka mengesahkan bhw bapa mereka seronok sangat dapat berbaruakan PAN.. ini kerana dah lah bapa mereka makan PIGS (BABI) dan minum BETTER BEER, namun masih disujud di kaki oleh para pemuka PAN..

Mereka iaitu anak2 tersebut juga menyatakan tak boleh membayangkan bagaimana jika bapa mereka tidak makan PIGS (BABI) dan tidak minum BETTER BEER entah nak disembah atau dianggap sebagai nabi pula oleh PAN; mereka pun tak pasti lagi..

Hinanya jadi org PAN! Keh keh..

pak alresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
>>>>>TOTO TOGEL 2D 3D 4D KLIK DISINI <<<<<
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL
angka;GHOIB: singapura
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum
angka”GHOIB; laos…
angka”GHOIB; macau
angka”GHOIB; sidney
angka”GHOIB: vietnam
angka”GHOIB: korea
angka”GHOIB: brunei
angka”GHOIB: china
angka”GHOIB: thailand


















ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
>>>>>TOTO TOGEL 2D 3D 4D KLIK DISINI <<<<<
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL
angka;GHOIB: singapura
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum
angka”GHOIB; laos…
angka”GHOIB; macau
angka”GHOIB; sidney
angka”GHOIB: vietnam
angka”GHOIB: korea
angka”GHOIB: brunei
angka”GHOIB: china
angka”GHOIB: thailand


















eri said...

kahkahkahkah makin dibiarkan makin menjadi2 pulak tahap bangang encik anak haram lobai barua kepala bapak ko ni....

An Anonymous said...

Tak de hujah ke wahai si penyokong kafir harbi jadi pemimpin tujuh keturunan? Keh keh

An Anonymous said...

Aku ingat ko nak suruh bandingkan dgn anak sedara mb di selangor.. ntah laaa

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.