Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA LIM GUAN ENG BOLEH LEPAS MAKA PENDAKWAAN LOW STANDARD

ADA UNSUR PENIPUAN ATAU MEMANG ADA NIAT PENIPUAN.

TIDAK WAJAR SEORANG MENGETUAI PEMERINTAH DI P.PINANG BUAT KERJA SYAITAN.

ANDAINYA LIM GUAN ENG NANTI DIDAPATI BERSALAH MAKA SEMUA AHLI DAP KENA BERSIHKAN MINDA PENIPU. 

MUKA SEBERSIH GUAN ENG TIDAK PATUT BUAT KERJA IBLIS/SYAITAN.

JIKA DIDAPATI BERSALAH JUGA MAKA RAKYAT PERLU MENJAUHKAN DIRI DARI DASAR DAP.

-Pak Karamu-

 

Guan Eng ketepi kebenaran kebenaran prosiding komital

Lim Guan Eng
Lim Guan Eng
(Ubah saiz teks) 
 
KUALA LUMPUR – Mahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan permohonan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng untuk mengetepikan kebenaran yang diperoleh Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali untuk memulakan prosiding komital terhadapnya berhubung kenyataannya mengenai kes rasuah yang dihadapinya.

Hakim Datuk Wira Kamaludin Md Said membuat keputusan itu selepas mendengar penghujahan oleh Peguam Kanan Persekutuan, Datuk Amarjeet Singh yang mewakili Mohamed Apandi, selaku plaintif,  dan peguam Tommy Thomas yang bertindak bagi pihak Guan Eng.

Dalam penghakimannya, Kamaludin berkata plaintif gagal membuat pendedahan sepenuhnya terhadap semua keterangan termasuk transkrip rakaman kenyataan Guan Eng dalam sidang media tahun lepas ketika membuat permohonan kebenaran yang dikemukakan secara ex-parte (sebelah pihak).

“Untuk membolehkan mahkamah membuat keputusan yang adil dan saksama, ia harus mempunyai semua fakta yang relevan sebelum ini.

“Peguam Negara mesti membentangkan fakta-fakta dengan adil termasuk fakta-fakta yang mungkin dibangkitkan oleh seseorang yang didakwa bersalah menghina mahkamah dalam membantah permohonan itu,” katanya.

Beliau berkata penegasan Peguam Negara bahawa beliau telah menonton kandungan rakaman sidang media Guan Eng dalam bentuk cakera padat digital (DVD) dan artikel mengenai sidang media itu dalam portal Star Online yang disiarkan pada 23 Julai lepas.

“Bagaimanapun, ia berbeza daripada transkrip yang tidak disunting yang menyebabkannya hanya mengemukakan kenyataan yang tidak lengkap dengan cara transkrip yang disunting.

“Pada pendapat saya, prosedur yang betul adalah untuk mengemukakan keseluruhan transkrip DVD yang mengandungi kenyataan yang didakwa diucapkan semasa sidang media itu dan memberi butiran bahagian mana kenyataan itu berbaur penuh kebencian,” katanya.

Kamaludin juga berkata Peguam Negara tidak boleh sesuka hati memilih kenyataan yang memihak kepadanya kerana terdapat kenyataan lain yang dibuat dalam sidang media itu, jika dikemukakan oleh menghilangkan intipati terdapat dakwaan menghina.

Pada 21 September, 2016, mahkamah membenarkan permohonan kebenaran kepada Peguam Negara untuk memulakan prosiding komital terhadap Guan Eng.

Peguam Negara memfailkan saman pemula secara ex-parte pada 18 Ogos 2016 berhubung kenyataan Ketua Menteri itu di media cetak dan media sosial yang menyentuh tentang pendakwaan terhadapnya atas pertuduhan rasuah.

Kenyataan tersebut didakwa dibuat oleh Guan Eng yang mengetahui ia akan menggugat pentadbiran keadilan, mengikis keyakinan awam terhadap sistem kehakiman serta menghina maruah dan integriti sistem mahkamah di negara ini.

Pada 30 Jun 2016, Gung Eng mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang atas dua pertuduhan rasuah berhubung penukaran status tanah daripada zon pertanian kepada zon perumahan serta pembelian lot tanah dan banglo di bawah nilai pasaran. - Bernama

60 orang berkata:

Anonymous said...

Bawa le isu PAS lepas tanggungjawab ruu355 kpd UNNO pak karam. Nak jugak tengok wan walaun rosli berhujah.

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 6 angka [486323] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR RM 12 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Dah banyak orang kena kafirkan. Tiba2 saja serah tanggungjawab kpd kawan sededak. UG betul la

Anonymous said...

Ruu355 memang dah tunggu nak bahas je.. Masalah speaker tak bagi ruang untuk bahas, kan?..

Patut pan/bn bersyukur, kalau dah sampai masa undian tak ke haru pan nak jaga hati dap, umno nak kena jaga hati komponen bn... Dok gitu?..

Anonymous said...

Tu la. Dulu sombong sangat. Nasihat tak boleh. Kritik tak boleh. Kritik sikit je dah nak tanam kat jirat cina. Rafizi dah ulas panjang pasal bil persendirian tapi bongkak tak percaya. Percaya sgt kat kencing ameno. Last2 habuk tarakkk

Anonymous said...

Anon 10.10, mesti ramai kawan2 ko kata ko bodoh kan?

An Anonymous said...

Tahniah kerana berjaya penjarakan ketua umum melalui peristiwa langkah kajang.. yg tu dia pandai pun..

An Anonymous said...

Berani ke PAN sokong RUU 355 tu jika dap tak sokong? Ye atau tak?

Anonymous said...

kikiki dah kena kencing dgn jamil khir lepas tu cakap nak pass ruu355 pada speaker dan bn. mmg parti pas dari awal lagi nampak tak ikhlas nak tegakkan hukum islam. nak main2 jer tu tagih undi puak walaunta bahlol kikiki.

Kluangman said...

Ponteng bentang RUU355, kalau mati, nak tanam kat mana?

Ponteng ke parlimen, elaun ahli parlimen, kebas juga..
Apa hukum..

Lobai jawab yang itu dulu..

Anonymous said...

Pinjam tajuk posting karamu walaunta:

JIKA HJ HADI AWANG BOLEH LEPAS DI LONDON MAKA PENDAKWAAN LOW STANDARD

Amacam?

Anonymous said...

Tghh menang kat london maknanya sr fitnah tanpa bukti dan mahkamah tentukan dengan high standard.. Sr tak tunjuk bukti maknanya husam tak pass bukti kat sr.. Low standard a.k.a fitnah..hihi..



Anonymous said...

Pas perlukan sokongan mp beragama Islam jugak untuk ruu355 ni.. Jadi tanggungjawap semua yang beragama Islam bukan tanggungjawap pas je..

Masa sesi usul persendirian ruu355 hari tu pun, berapa ramai mp bukan Islam kacau..

Sepatutnya rakan2 komponen beragama Islam nasihatkan rakan bukan beragama Islam duduk diam2..jangan kacau urusan umat Islam.. Ada berani?..

Anonymous said...

Mp non muslim sekarang ni makin lama makin melampau sebenarnya..cuba kacau urusan orang Islam.. Pindaan mahkamah syariah pun nak kacau..

Rakyat beragama Islam perlukan lebih ramai mp beragama Islam sebenarnya.. Untuk pastikan urusan umat Islam, non muslim tak kacau..

Simple je, tolak dulu calon bukan Islam pastu barulah buat pilihan antara calon Islam.. Untuk pastikan suara mp Islam majoriti dalam dewan.. Tu je caranya..

Anonymous said...

Nak sokong mcm mana klu bahas pun tidak. Bahas dulu baru boleh sokong.

Tu la jgn org bagi gelaran Bapa Ponteng Negara pulak.

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.

Anonymous said...

Apa dalil dan nas yang menyokong hukum ruu355 itu menjadi tanggungjawab semua orang islam. Apa dalil dan nas yang menyokong hukum ruu355 itu tidak bercanggah dgn hukum Allah dlm alQuran?

Imam Ahmad Hambak akan bertanya dalil dan nas jika ada seseorang membuat hukum sebelum baginda setuju atau menolaknya. Rujukan itu penting agar hukum yang dibuat oleh manusia tidak terkeluar drp kehendak islam yg sebenar.

Anonymous said...

Dah buat hukum, dah kaji, dah lebgkap, dah bawak ke parlimen patutnya teruskanlah hingga peringkat perbahasan. Kalu diundi dan berjaya barulah serah kpd umno utk dibentang kali kedua. Ini peringkat pertama pun tak habis lagi dah serah tanggungjawab kat umno. Umno mana ada maklumat lengkap pasal ruu ni. Kena bawak hingga peringkat bahas dulu dan undi. Kalu menang baru serah parti kerajaan utk bentang kali kedua.

Tak kan tak faham undang2 pasal bil persendirian???

Anonymous said...

Orang bukan islam pun nak kan wakil mp bukan islam jugak, dol. Guna otak la bila menulis. Org hindu nak wakil hindu. Org budha nak wakil budha jugak. Kena tolak ansurlah sbb sini bukan kelantan....

Anonymous said...

Macam tu diorang kena tau la urusan masing2.. Tu je cara nak ajar diorang respect urusan masing2.. Jangan duk nak kacau urusan orang lain..

Orang Islam kan pegang suara majoriti rakyat.. Masa ni la orang Islam nak guna suara majoriti undi.. Jom!!

Anonymous said...

Dah2 tanggungjawap semua mp beragama Islam..

Masa untuk meramaikan lagi mp beragama Islam dalam dewan.. Dewan penting sebab dasar kerajaan, perlembagaan, dan Islam sendiri boleh diperkasakan.. Sampai masa kita kurangkan suara non muslim dalam dewan dengan mengundi yang beragama Islam sebagai pilihan pertama.. Kalau calon Islam sama Islam baru masing2 buat pilihan..

Kita dah bagi peluang mp diorang mewakili kaum, tapi nampak dah naik tocang.. Isu agama Islam pun diorangvnak kacau.. Itu je caranya..

Anonymous said...

Masalahnya masa usul dulu pun penentangan mp non muslim melampau.. Apa hal pulak diorang nak kacau usul untuk mahkamah syariah?.. Jadi kita ramaikan mp beragama Islam kita dalam dewan dengan memilih calon muslim..

Kat sini nampak ramai yang berminat untuk menperkasakan mahkamah syariah..

Masa untuk kita sampaikan mesej kepada non muslim jangan kacau apa2 isu berkaitan umat Islam..

An Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
An Anonymous said...

Setuju

An Anonymous said...

Nampak tak para barua cukup risau kalau2 hak non muslim dicampurtangan oleh muslims.. tapi bila non muslim harbi masuk campur dlm urusan ruu355 punyalah disokong bagai nak rak oleh si pengaku muslim..

An Anonymous said...

Husam? Heh heh..

Anonymous said...

Banyak sgt 'andaian' wan walaun, nak bawa mati ke nnt?

Anonymous said...

Nak pertahankan tun lagi ke?..

Dah ternyata tun lebih sayangkan pas sekarang berbanding ph.. Tun cakap pas akan kalah pru 14 sebab sokong umno yang tun kafirkan.. Kalau betul pas akan kalah, biarkan je lah.. Patut tun seronok lah.. Sayang jugak tun kat pas rupanya, tak nak pas kalah.. Hihi..

eri said...

hahaha ni sti baru start pakai kopiah ni x pakai serban lagi tu yg boleh tahan gak bangang nyer ideologi yg ko anuti...
tak kan cakap camtu pun kira sayang kot???
kalau aku cakap bodoh bangang piang abadi dulu kini selamanya betul la hang ngan mak bapak hang sekali xkan bermakna aku sayang kot???

Anonymous said...

Tun nak cari geng kena rci tu.. tun kena rci forex, biar tghh kena rci memali pulak... Hihi..

An Anonymous said...

Mana satu yg betul ideologi sayang ulamak atau ideologi sayang pemimpin kafir harbi?

An Anonymous said...

Nasib baik tak der rci tak bg bini pakai tudung...

Anonymous said...

Alkisah, selepas diva aa ingin membantu kem najib, semakin ramai yang menunjukkan minat membantu sama..

Dan di 1 program khatan perdana :

En arul buat apa kat sini?.. Tanya tok mudim kepada arul kandar kekandasami..

Arul kandar kekandasami : saya mau 'potong' la mau masuk melayu.. Saya ada pigi pau, sudah pakai baju melayu..sana cakap masuk melayu misti kena potong..

Tok mudim : oooo.. Knapa en arul nak masuk melayu..

Arul kandar kekandasami : misti masuk mau tolong kem najimi.. Skarang saya sudah tolong kerajaan jual nasi kandar.. Kem najimi menang bley jual nasi kandar lagi..

Tok mudim : oooo en arul tak malu ke dah tua baru nak sunat..

Ini perkara banyak memalukan saya. Sebenarnya, Kemaluan saya sangat sangat BESAR...balas arul kandar kekandasami mengikut jawapan mentornya, sami bulu..

Begitulah kisahnya..


Anonymous said...

Setuju utk martabatkan mahkamah syariah. Tapi mesti ikut quran dan hadis. Jangan buat hukum yg dah ada dlm quran dengan hukum sendiri. Hukum mesti disandarkan pada dalil dan nas seperti yang dibuat oleh imam Ahmad bin Hambal. Kalau dlm quran dah sebut potong tangan, jgn tukar dgn penjara 30 tahun. Kalau rejam 100 kali dlm quran tu jangan tukar denda 100 ribu. Setuju kafir jangan campur tangan dengan urusan mahkamah syariah.

Anonymous said...

Kalau ramai pun, kalau dia orang ikut perangai pas, berkecuali macamana??

Anonymous said...

Assalamualaijum sdra unknown,

Bila kita cakap tentang hak non muslim, tak bermakna kita barua. Dlm islam ada ditetapkan hak utk non muslim. Janganlah jadi jahil hingga hak non muslim yg ada dam hadis dan nas pun nak diketepikan. Jika kita melanggar hak non muslim yang telah ditetapkan dalam quran dan hadis, maka kamu telah melanggar ayat2 alQuran. Sbb itu sebelum buat sesuatu hukum atau cadangan, rujuklah dalil dan nas seperti yang dilakukan oleh imam Ahmad bin Hambal atau imam Hambali. Adakah kamu lebih hebat drp Ahmad bin Hambal atau Rasulullah yang mengiktiraf hak untuk non muslim?

Menolak walau satu ayat dalam quran bermaksud kamu membelakangi Quran. Jadi janganlah terus membaruakan seseorang yg bercakap tentang hak non muslim yang memang ada dlm al Quran.

Kadang2 kita lupa dan lalai kerana kita jahiliyah. Zaman Rasulullah mereka yang berilmu tapi kurang berakhlak, baginda panggil jahiliyah. Apatah lagu jika tidak berilmu lagi tidak berakhlak.

Wassalam

Anonymous said...

Husam tak ada sapa berani saman. Mungkin hj dol nak jaga reputasi moi kot. I hep u, u hep mi

Anonymous said...

Klu ulamak suu jenis ponteng, 4wd, kafirkan orang hulu hilir sampai pecah belah umah, tak payah sayang pun tak apalah. Janji jgn sayang kafir harbi ke tak harbi ke dan ulamak suu.

Anonymous said...

Kalau untuk perkasakan Islam, nak berkecuali jugak. Kita kecualikan dari pilih diorang pru15..

Tak mustahil jugak ada yang berkecuali nanti demi menghormati rakan komponen..

Anonymous said...

Cuma yg tak bestnya tak ada dedak di kesan masuk akaun affin bank Tun mcm yg sorang tu. Masuk court pun tak lekat punya.....

Anonymous said...

Kawan eddy wang$ bagi RM kat usa guna duit kwsp eddy wang$. Tapi usa pelingkup orang rampas hak orang islam palestin. Sia2 je korang...

Anonymous said...

Kena jumpa badi bin beruang buat taiknik dulu tu

Anonymous said...

Kita tak nak kacau husam sebab husam kan tengah sibuk mempertahankan wisma tok guru..

Tetiba husam jadi waris arwah pulak.. Cakap waris nak masuk mahkamah untuk tentukan hak waris... Rupa2nya en husam kita yang mintak hak sebagai waris... Hihi..

Anonymous said...

Nak tengok mcm mana pas nak memerangi kafir harbi la.... Setakat kat rumah pakaramu ni taklah memerangi kafir harbi..

Anonymous said...

12.34...betulkah encik husam mintak hak sebagai waris tanah bangunan tuk guru? Kalau betul saya nak viralkan kat facebook saya ni. Betul ni ye?

Anonymous said...

Betul2 mahkamah dunia memang lepas sebab itu hak individu, dibawah hak asasi manusia, diperjuangkan sis,irc, siti kassim dan sebagainya..

Atas dunia memang lepas.. Tapi tun jangan bawak bini dia gi kelantan pulak.. Kerajaan kelantan tak menghormati sangat hak asasi manusia yang bertentangan dengan Islam..

Anonymous said...

Maksudnya tunggu je la perbicaraan waris.. Kenapa husam nak mendahului perbicaraan tuntutan waris pulak..

Sibuk2 mengalahkan waris.. Kan?..

An Anonymous said...

Kalau nak benci sampai 26 org MP PANteng mahu kalah dibuatnya pembangkang.. haru ni..

An Anonymous said...

Kalau nampak org gila di tepi jalan pastilah kau tak nak kacau kan? Begitulah juga pandangan kami kpd si dia tu sekarang, kami tak nak kacau..

An Anonymous said...

Jom mintak balik duit rakyat drpd bakal PM iaitu duit perwaja, bmf, bank bumi, pkfz, ipp, mas, misc dan banyak lagi..

An Anonymous said...

Baru2 ni ada org DAP buat tahnik kpd bayi org melayu.. sampai tahap macam tu ke punya hormat kpd pemimpin harbi.. cuma aku berharap keluarga itu tidak berparti bukannya ahli PAN.. bersangka baik aku ni..

An Anonymous said...

Kawan AA takde pulak nak ikut marahkan israel dpn kedutaan US.. masa bantah usul ruu355 kemain lagi bersama kawan tu.. kawan tu sokong israel lah tu.. dan sebab tu AA n the gang tak berani nak ajak..

An Anonymous said...

Nampak jawapan macam cerdik tapi belum cukup pintar.. tak sangka pulak pimpinan PAN tergamak membiarkan para penyokong kekal tidak faham sebegini.. namun muslihatnya ialah agar penyokong mudah dimanipulasi; sama juga dgn pimpinan, cuma penyokong tak dapat dedak je..

Namun oleh kerana hanya baru sekarang aku dapat tahu limit kefahaman penyokong PAN mengenai RUU 355 ni, maka aku masih sudi utk menjelaskan sedikit sebanyak tentang apa yg aku faham RUU 355 ini..

Hukum Jenayah Islam ada tiga bahagian; Qisas, Hudud dan Takzir.. kalau nak tahu lebih lanjut elok rujuk kpd ketua agama PAN..

Pada aku Hukum Jenayah Syariah Islam Negeri Kelantan dan Terengganu adalah selari dgn Hukum Jenayah Islam kerana setakat ini hanya dua negeri ini yg dah ada Akta Jenayah Syariah Islam yg lengkap.. manakala negeri2 lain boleh sahaja ikut jejak langkah kedua2 negeri ini jika Sultan atau YDP masing2 bersetuju kelak..

Ok jawapan aku kpd persoalan kau ialah:

- Hukum potong tangan; sebenarnya tetap ada dan ianya di bawah Hudud.
- manakala penjara SEHINGGA HAD 30 tahun tu sebenarnya lebih kpd Takzir.
- Sebat (bukannya rejam) 100 kali, sebenarnya tetap ada dan ianya di bawah Hudud.
- manakala denda SEHINGGA HAD 100 ribu tu sebenarnya lebih kpd Takzir.

Sengaja aku highlightkan perkataan SEHINGGA HAD tu kerana perkataan ini sengaja disembunyikan agar org islam PAN tidak memahami RUU 355 demi undi cina yg didambakan. SEHINGGA HAD tu juga bermaksud terpulang kpd mahkamah syariah negeri2 akan jumlah tahun atau jumlah sebat yg diinginkan asalkan tidak melebihi HAD yg ditetapkan.. nama pun dah Takzir iaitu hukuman2 yg tidak terdapat dalam alQuran dan Hadis..

Sebab tu kesemua MP Muslim kelak patut bersatu hati mengundi untuk luluskan Akta RUU 355.. bukannya sengaja tambah kelirukan penyokong masing2 dan org kafir..

Terima kasih kerana tuan setuju bahawa kafir jangan campur tangan dengan urusan mahkamah syariah.. ini memang terbaek tuan!

An Anonymous said...

Yg paling penting jangan ada sampai ponteng 26 MP serentak.. lagi lah payah tu..

An Anonymous said...

2:17.. sila rujuk kerajaan negeri kelantan dalam menyantuni org bukan islam, bukannya berhujah seolah2 PAS ni tak tahu apa langsung pasal hak non muslim.. negeri mana yg ada patung terbesar di asia tenggara kalau bkn kelantan?..

Namun hak golongan aethis dan lgbt janganlah hendak disamakan pula dgn hak non muslim kerana atheis tiada dlm semua agama dan lgbt juga ditentang oleh semua agama..

Harap kamu faham sebab2 penentangan PAS selama ini terhadap golongan2 tersebut..

An Anonymous said...

Maaf 12:17..

An Anonymous said...

Inilah puncanya Hudud atau Akta Jenayah Syariah Kelantan dan Terengganu tidak dapat dilaksanakan lagi.. bila RUU 355 diluluskan kelak barulah ianya selari dgn perlembagaan dan boleh dilaksanakan spt meminum arak, berzina, qazaf, berjudi, etc. namun mungkin masih tak sepenuhnya kerana hukuman membunuh, mencuri, merogol dan mencedera sudahpun termaktub dalam undang2 sivil di bawah perlembagaan..

Sebab tu kita ambil kaedah tak boleh buat semua, jangan tolak semua..

Zyad Zyad said...


افضل شركة تنظيف بجازانتقدم شركة الشرق الاوسط خدمات تنظيف بجازان حيث اننا تميزنا باعمال التنظيف بجميع انواع ومراحل التنظيف وتعد انواع خدمات شركة الشرق الاوسط شركة تنظيف بجازان ومنها تنظيف الشقق المفروشة والخالية من العفش والاثاث فاعمال تنظيف شقق خالية من الاثاث تتمثل في القيام بتنظيف الشقق بشكل كامل حيث اننا نمتلك المعدات والالات الحديثة المساعة على اتمام اعمال التنظيف وتشمل تنظيف وجلي وتلميع الارضيات السيراميك والبروسلان وتنظيف الارضيات الباركية الخشبية وكذلك تنظيف النوافذ والدرايش وتلميع الابواب الخشبية وكذلك الابواب الحديد ومن هنا نعمل نحن شركة الشرق الاوسط كافضل شركة نظافة منازل بجازاننعمل دائماً على استخدام افضل المواد التي تساعدنا على تنفيذ اعمالنا في تظيف المنازل على افضل صورة ممكنه وايضاً نقدم خدمات تنظيف الشقق والمنازل والفلل والبيوت المفروشة بالاثاث والمفروشات ويشمل تنظيف وتلميع الارضيات الباركية والارضيات السيراميك والارضيات البورسلان وتشمل اعمال تنظيف الشقق المفروشة اعمال تنظيف وتلميع الاثاث والمفروشات ومنها تنظيف المجالس وتنظيف السجاد شركة تنظيف موكيت بابهاوتنظيف الستائر وخلافة من مفروشات واثاث منزلي وكذلك نقوم بتلميع الاثاث مثل غرف النوم والصالون واخشاب الاثاث كما اننا نقدم خدمات تنظيف الشقق وتنظيف المجالس وتنظيف الخزانات وتنظيف الفلل وتنظيف القصور
.................................................................................................
شركة مكافحة حشرات بابها
شركة الشرق الاوسط نقدم لكم اليوم عملائنا الأعزاء بعض المعلومات عن شركة مكافحة الحشرات بابها وهي التي تعمل علي مكافحة الحشرات بشكل هائل كل نعلم عن تواجد الحشرات في بعض الأماكن التي نتعايش بها وجمعيا نعمل دائما بالتخلص من تلك الحشرات واليوم تقدم لكم شركة مكافحة حشرات بابهاعن جميع الخدمات للتخلص من جميع أنواع الحشرات ونعلم جميعا أن الحشرات بشكل عام تشمل الصراصير وأيضا الفئران ومنها أيضا الذباب والناموس والنمل وحشرة البق والهاموش والكثير من أنواع الحشرات وكل تلك أنواع الحشرات باشملها تسبب لنا جميعا الكثير من الأضرار والكثير من الأمراض أيضا المتنقلة ولذلك تعمل شركة مكافحة الحشرات بابها علي حل كل تلك المشكلات والتخلص من جميع الحشرات بشكل أمن وتعتبر مهمة شركتنا هو القضاء التام علي الحشرات في من مهمات شركة مكافحة الربية بمحايل عسيروالتي تقدمها لجميع عملائها وبخدمات دائما ومتجددة

Zyad Zyad said...


فشركتنا شركة كشف تسربات المياه بخميس مشيطتعتمد شركتنا علي الاعتماد علي أفضل الطرق وأيضا أفضل الأساليب العالمية المميزة والتي تساعد في التخلص من التسربات المائية المتواجدة سواء في المنزل أو أماكن أخري وتساعدك الشركة من التخلص من مخاطر تسربات المياة الهائلة وكم أن شركتنا تتمكن من مساعدتك في التخلص من الآثار الجانبية السلبية [شركة كشف تسربات المياه بابها التي يتم حدوث من خلال التسربات المائية الخطيرة لذلك لا تبحث عن أي حلول تقلديه لا تعمل لك علي أي حلول لذلك قوم علي الفور بالتواصل معا واجتنب أي مخاطر أخر تتعرض لها لذلك شركتنا توصلك للتخلص من جميع تلك المشاكل لذلك عميلنا العزيز نعمل علي نصحك باذا حدث أي من المخاطر التي تم توضيحها أو أي من التسربات وملاحظتها
شركة مكافحة الربية بمحايل عسير فيجب عليكم عملائنا الكرام بالتسرع في حلول تلك المشاكل للبعد عن مخاطرها والتي أيضا قومنا بوضح معظمهم أن تقوم بحل الأمر من البداية حتى تجتب الكثير من المخاطر وذلك عملائنا من خلال التواصل شركة مكافحة حشرات بالباحة معنا علي الفور والتمتع بخدماتنا والتمتع بحياة أمنة لذلك لا تترد عميلنا العزيز ويشرفنا تواصلك معنا والتمتع بخدمات شركة كشف تسربات المياه بحائل

http://debouchage93.sosdebouchage.eu/debouchage-aubervilliers-93300.html said...

SUPERBE BLOG!

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.