Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DR MAHADHIR BAKAL PM SEKALI LAGI ? HANCUR MALAYSIA !


Tuesday, December 05, 2017


Mahathir Seorang Yang Merbahaya & Tidak Pernah Minta Maaf - Sultan Selangor

Sebelum ini, Sultan Johor telah menyatakan kekecewaan baginda terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad.

Baginda telah menegur Mahathir Mohamad kerana tidak setuju dengan konsep Bangsa Johor dan tidak faham dengan sejarah negeri Johor. Baginda juga telah menegur Perdana Menteri era mana berlaku perubahan perlembagaan yang menyekat kuasa raja-raja.

Media juga melaporkan titah Sultan Johor yang mencabar Mahathir Mohamad untuk menyenaraikan kepada Johor pelaburan besar dari negara Arab, Australia atau Amerika Syarikat daripada terus 'menghentam' pelaburan China.

Sultan Johor juga mengulas kenyataan Mahathir Mohamad baru-baru ini yang melabel masyarakat Bugis sebagai lanun.

"Saya terasa juga. Saya keturunan Bugis, Sultan Selangor keturunan Bugis, Rakyat Johor banyak keturunan Bugis. Asal usul saya pun dari Riau Lingga. Banyak Bugis. Apa rasa orang Bugis," titah baginda.
Baginda bertitah, orang Bugis adalah pelaut dan menjaga laluan yang berkepentingan dan tidak memusnahkan kapal yang melalui Selat Melaka.

Titah baginda, kenyataan Mahathir itu dilihat mahu memecah belah kaum dan membenci sesama kaum yang sepatutnya saling menghormati.

Baca seterusnya : http://novandri.blogspot.com/2017/11/video-sultan-johor-tegur-mahathir-kali.html
Yang terbaru, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah juga kecewa dengan kenyataan Mahathir yang dianggap sebagai penghinaan terhadap komuniti Bugis.
"Saya sedang dalam perjalanan untuk melaksanakan umrah apabila saya mengetahui tentang kenyataan itu.
"Saya tidak mahu bertindak secara membuta tuli. Saya menunggu sehingga saya kembali dan bercakap dengan orang yang berada di sana dan tahu apa sebenarnya yang berlaku. Saya hanya bercakap selepas itu, " titahnya.
Majlis Kesultanan berkata fakta sejarah membuktikan bahawa Kesultanan Selangor berasal dari Bugis, yang merupakan pahlawan yang mempertahankan Islam dan kedamaian di seluruh kepulauan Melayu.

Sultan Sharafuddin bertitah bahawa kontroversi itu tidak sepatutnya berlaku.

"Mereka yang menyokongnya mengatakan saya dipengaruhi oleh orang-orang yang anti-Mahathir. 
"Itu tidak benar. Kita mesti mempunyai bukti. Dia memerintah selama 22 tahun. Dia harus tahu lebih baik, " titah Tuanku.
Ditanya sama ada Dr Mahathir meminta maaf kepadanya, Tuanku menjawab:
"Dia tidak pernah meminta maaf."
Tuanku bertitah Dr Mahathir bukanlah jenis pemimpin yang akan membenarkan orang lain melakukan lebih baik.
"Dia mempunyai inferiority complex dan kebencian yang mendalam di dalamnya. Dia hanya marah dan kemarahanya akan membakar seluruh negara, " titah Sultan Sharafuddin.
Ditanya sama ada kerabat-kerabat Sultan membalas dendam atas langkah Dr Mahathir untuk menyekat kuasa Sultan pada tahun 1980-an, beliau bertitah :
"Tidak kami tidak percaya membalas dendam. Allah Maha Besar. Dia akan tunjukkan kepada rakyat. 
"Pada masa itu bapa saya memberitahu saya, hari ini adalah harinya, esok akan menjadi hari kita."
Baginda mempersoalkan Dr Mahathir yang mendakwa terlalu banyak wang yang dibelanjakan untuk mengekalkan monarki.

Tetapi baginda bertanya :

"Bagaimana dengan kerugian forex? Ia lebih banyak lagi. "
Pada hari Khamis, Suruhanjaya Diraja Siasatan mendedahkan bahawa kerugian Bank Negara Malaysia akibat pertukaran mata wang asing (FOREX) yang mengakibatkan kerugian berjumlah RM31.5 bilion.

Sultan Sharafuddin bertitah Dr Mahathir memerintah selama 22 tahun tetapi dia tidak melakukannya sendiri kerana dia disokong oleh parti-parti yang berdiri tegak di belakangnya.

"Bagi Dr Mahathir mahu memusnahkan asas yang menyokongnya, menjadikannya seorang yang sangat berbahaya," titah Sultan Selangor.
(“For Dr Mahathir to want to destroy the foundations that supported him, makes him a very dangerous man,” said the Sultan)
Sultan Johor dan Selangor telah bertitah. Semoga kita faham dan tahu apa yang patut kita lakukan.
Baca juga artikel ini : Sultan Johor Tegur Mahathir
Terbaru Seorang pencacai DAP bernama Zaid Ibrahim bersikap kurang ajar apabila menegur Sultan Selangor di twitternya.


Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang disaran untuk memberi respons tentang keceluparan ahli DAP ini. Jangan pula buat-buat tidak tahu atau zip mulut kerana isu ini pasti terpalik kepada parti DAP yang memang cauvinis dan anti-monarki.


Sumber

https://www.thestar.com.my/news/nation/2017/12/05/sultan-only-rebuked-dr-m-after-getting-all-the-facts/

https://www.thestar.com.my/news/nation/2017/12/05/sultan-dont-use-sensitive-issues-fishing-for-votes-in-such-a-manner-will-destroy-country-says-selang/

62 orang berkata:

Anonymous said...

http://abnnasution.blogspot.com/2017/12/boleh-nafi-tapi-perlu-siasat-baru.html?showComment=1512402385436&m=1#c8487399274026321109

Alkisah, tun kubang bakal didakwa kem najimi untuk kes berniaga duit menggunakan duit rakyat malaysia semasa menjadi pm..

Tun kubang : i rasa i tak boleh lepas kali ni.. Najimi pasti dakwa sebelum pru..

Lam pu tiang : so, macamana tun?..

Tun kubang : kita mesti buat adhoc desicion.. I sanggup memperjudikan nasib i kalau u all setuju..

Matt my boo : macam keputusan besar je tun..

Tun kubang : namakan i sebagai calon pm.. Bila najimi dakwa i, itu melahirkan simpati rakyat sebab Najimi telah mendakwa bakal calon pm hoppa alliances..

Lam pu tiang : kalau najimi tak lakwa, u boleh jadi pm.. Tapi ala 1 problem.. Penyokong din sai..

Tun kubang : namakan wan zizah sebagai tpm.. Then kita push din sai for approval..

Papazi : tapi tun tak pernah tarik balik dakwaan liwat din sai..

Tun kubang : dia tetap bersalah.. Simpati i pada dia sebab dia kaum minoriti bala lgbt yang kita perjuangkan...

Dan begitulah kisahnya strategi terdesak hoppa alliances dalam usaha mereka untuk menyelamatkan pakatan mereka...

Dan sudah sampai masanya ahli2 hoppa alliances menerima perjuangan pembebasan din sai bukan sebab fitnah liwat, tapi menyelamatkan kaum minoriti bala lgbt yang dipenjarakan kerana belum ada pengiktirafan terhadap kaum mereka.. Itu yang perlu dilakukan untuk mengekalkan kebenaran tuduhan liwat 1 yang membabitkan tun kubang..

An Anonymous said...

Adeh.. sian hoppa..

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 6 angka [486323] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR RM 12 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Dol: gi mana bos?
Eddy wang: ambik dedak.
Dol: kat mana?
Eddy wang: afin bank
Dol: ooo

Anonymous said...

Dijangka umno bn akan menang mudah di kelantan dlm pru 14 kerana pembangkang pas dan ph sudah pecah. Undilah umno untuk pastikan pemimpin lebai yg malas gi parlimen itu dihukum kerana malas berkhidmat kpd rakyat

An Anonymous said...

Bukan amik pil ke?

An Anonymous said...

Aku rasa sampai 26 org malas nak gi parlimen mmglah umno bn menang..

Bila masa pulak PAS berpecah sedangkn tak pernah pun bergabung dgn PH? Lepas tu ko rasa PAS nak sokong ke agenda atheis, bersekedudukan, lgbt, pesta arak, murtad, hina dr zakir naik, hina guru agama semenanjung ke sarawak, perwaja, pkfz, ipp, bmf, misc, penswastaan, fitnah liwat dan byk lagi...

Anonymous said...

Pas dan ph perlu dijauhi dari hati kita semua. Pas kuat membalun, ph kuat temberang. Dua2 tak boleh pakai.

Rakyat kelantan, semua lapisan terutamanya yang miskin boleh bergantung harap kpd umno dan bn untuk meningkatkan taraf hidup. Peluang pekerjaan akan ditambah, pembangunan dipertingkat dan masalah banjir dan mangsanya akan dibantu. Sistem perhubungan akan dimodenkan dgn kereta api dan lebuh raya. Rakyat kelantan tidak perlu merempat ke negeri lain jauh dari ibu bapa hanya nak dapat kerja.

Umno bn perlu diberi peluang ganti pas tadbir kelantan. Rakyat miskin tapi pemimpin kaya raya, kereta rover, banglo anak besar, kawasan balak ada, belu tanah 700 ribu secara tunai. Rakyat??? Nak makan nasi dengan budu pun susah sebab miskin walaupun undi pas dan janji macam2.

Umno bn akan buktikan kelantan jadi maju, paling tidak pun lebih maju dr sabah dan sarawak dan bukan lebih teruk macam sekarang. Umno akan buktikan. Bagi kelantan kpd umbo bn dan tengok 5 tahun kemudian. Kalau sama jugak, undi pas balik. Kalau umno dapat majukan kelantan, teruskan sokong umno.

Hidup umno, hidup islam, hidup melayu.

Anonymous said...

Kikiki hanya lobai hadi yg layak jadi PM.. kikiki sebab dia manusia yg suci murni.

Anonymous said...

Bayangkan 26 tahun perintah kelantan, tak banyak kemajuan yang berlaku. Hidup rakyat macam dulu juga tiada perubahan. Yang nak berubah terpaksa hijrah negeri2 yang diperintah umno. Yang peliknya pemimpin yang diundi kaya raya, kumpul harta, kereta mewah, banglo, bisnes balak, tanah 700 000.00 tunai. Rakyat miskin habuk pun tarak, setakat percaya janji2 manis lebuh raya, royalti minyak, hudud yang entah ke mana.

Bagi ke umno aje ler perintah. Rakyat pun nak merasa kemajuan jugak. Sekarang dah tahun 2017, tak kanlah nak biar rakyat hidup macam tahun 1960.

Anonymous said...

Bukan 26 orang yang ponteng tapi masuk 3 wakil pas jadi 29 orang. Dalan senarai itu termasuklah top dog parti lobai yang diiktiraf oleh arab saudi sebagai penternak ekstrimis. Arab saudi cakap, bukan pandap cakap. Pandap bukan tau apa. Pandap cuma tau kelentong je lebih nak bodek madey bagi kerusi lebih.

Anonymous said...

Sebenarnya tahun 1970-an dulu, kalau kira n sembilan, kedah, pahang, perlis, melaka sama je taraf dengan kelantan. Tapi sebab umno bn tak perintah maka sekarang kelantan jauh tertinggal ke belakang drp negeri2 yang diperintah oleh umno bn tersebut. Penang dan selangor pun maju sbb umno @ bn yang perintah. Tapi sebab pas yang perintah ikut cara ketua kampung tadbir maka sampai sekarang tak maju lagi. Kota bharu tu sama ja standard dgn bandar sungai petani, kedah.

Rasanya kalau 26 tahun tu umni bn yang perintah, kelantan dah maju macam johor bharu atau melaka. Tapi sebab rakyat kelantan salah pilih, makan pujukan pas maka mereka jugalah yang rugi. Pemimpin kelantan tak rugi malah mereka kaya raya.

Percayalah wahai rakyat kelantan, hanya umno bn yang boleh majukan kelantan. Dah 26 tahun bagi peluang tapi tak mampu, lebih baik kita tukar saja pada umno bn.

Dah 26 tahun je SERAMBI tapi rumah tak siap jugak. SERAMBI je buat, MEKAH kat arab saudi. Arab saudi pulak kata lobai ternak ekstrimis. Tak je parah????

Anonymous said...

Hangpa ahli pas ni harapkan hj hadi jadi PM ker? Hangpa mampuih hidup balik 3 kali pun jgn harap hj hadi buleh jadi PM. Jadi MP lepaih pru14 pun belum tentu....

Anonymous said...

Ye ke.putrajaya. Klcc. Sepang dan byk lagi dibina masa siapa?. Hancur ke malaysia masa tu?

Anonymous said...

Serius cakap la. Hj hadi, mat sabu, wan azizah, mukhriz, muhidin atau anwar memang tak akan merasa jadi PM. Tak layak dan tak setaraf dengan PM najib. Percaya la cakap aku.

Anonymous said...

Wanrosli dan wakil2nya..... Marilah kita sedar dan insaf bahawa selama ini kita telah tertipu dengan lakonan para pembangkang sejak 26 tahun lalu. Marilah kita berubah dengan mengundi umno bn. Percayalah kehidupan kita, anak cucu kita, piut miut kita akan lebih cemerlang dan gemilang sekiranya kelantan diperintah oleh umno bn. Biarlah berapa banyak calon bertanding, undilah calon bn umno. Islam, melayu dan pembangunan akan menjadi lebih maju dan bukan sekadar retorik pilihan raya kelantan sahaja. Sedarlah bahawa sudah lama kita dikencing dan janganlah beri peluang kpd mereka untuk terus mengencing. Sedarlah bahawa umno bn hendak membantu kita menaikkan taraf hidup kita dan bukan hendak mengencing kita seperti orang lain.

Hiduo umno, membangun islam, maju melayu. Undilah umno bn dlm pru14 di kelantan demi kesejahteraan kita.

Anonymous said...

Dulu pas sebantal dgn dap dlm pr. Bukan main mesra mcm tidur sebantal dgn lim kit siang. Bagai suami dgn isteri. Bagai bulan dan bintang. Jika hadi cincin, guan eng lah jari manisnya. Bila karpal bunga, hadilah kumbangnya. Tapi bila dah bercerai mcm2 lah diceritanya..... Elehhh mcm tak biasa je duduk sekapal dgn kit siang.. Kih2

Anonymous said...

Putrajaya, klcc, sepang dan banyak lagi dibina oleh tun mahathir. Ia bukan dibina okeh hadi awang. Hadi awang tak bina putrajaya. Hadi awang tak bina cyberjaya. Hadi awang tak bina klcc. Hadi awang tak bina apa2 benda pun. Hadi awang tak ada apa2 jasa kpd rakyat untuk dikenang. Yang ada dikenang ialah amanat hj hadi, barua, tokey pil kuda dan dokong biawak...

Anonymous said...

Dol: bleh ke kita cilok potongan gaji cikgu yik tu boss?

Eddy wang: buleh2.

Dol: kalu cikgu tanya?

Eddy wang: cakap kat cikgu yik kita bayar gaji lambat.

Dol: tapi banyak 14 juta tu bos...makan tahun bos.

Eddy wang: sapa bising bagi nama. Kan aku tau la cara naj baruakan mereka

Dol: bos memang hebat la. Pantas, cekap.

Eddy wang: aku klu pasal cash orang memang cepat, pantas dan cekap bertindak. Ko tengok bijik mata aku ni. Mcm apa?

Dol: bulat mcn bola golf boss

Eddt wang: betollll. Mamak!! Teh tarik O sattuu

Anonymous said...

Dol: bos memang hebat.

Eddy wang: yeahhh aku memang hebat. oh yeahh! Oh yeahhh

Dol: bos hebat makan dedak.

Eddy wang: oh yeahhh. Mamak roti kosong satu kuah lebih

Anonymous said...

Dan alkisah, disebelah kem najimi jugak tidak kalah dengan strategi2 mereka.. Ditambah dengan perhimpunan terakhir PAU mereka sebelum pru..

Maka merancanglah ketua2 bahagian mereka strategi memperkasakan PAU..

Tak sabar i nak tunggu berjumpa kuih pau u.. Usul si suami orang melalui wassap..

Tu la u.. Time PAU je u nak jumpa kuih PAU i.. Sokong si isteri orang lain membalas wassap..

U jangan sampai kantoi dengan suami u pulak.. Bahas si suami orang ..

Dan berhimpunlah mereka di PAU yang diadakan di ibukota..

U jangan lama2 sangat kat bilik air tu.. Usul si suami orang di hari perhimpunan pasangan PAU..

I tak kan lama.. Mana boleh berpisah lama.. Pergi bilik air pun dah rindu.. Sokong si isteri orang yang bernama azura..

Najimi yang dalam perjalanan ke dewan perhimpunan sempat singgah di gerai2 yang disediakan..

Eh jamali.. Kat sini pun jual ikan jugak?.. Sapa si najimi..

Cari publisiti bos.. Kan saya dah tweet nak jual ikan kat sini.. Dah hashtag bos kan... Jawap si jamali..

Dan begitulah kisahnya..

Anonymous said...

Dan dulu jugak tun, muhyidin dan mukhriz tido ramai2 sebilik dengan najib, zahid, dsai dan ramai lagi..

Kalau mahazalim, maka beraubahat menzalimi la semuanya termasuk macai2..

Kalau kronisme nepotisme, bersubahat la yang lain2..

Kalau kleptokrasi, 1 kapal 'lanun'la mereka..

Anonymous said...

Kita memang mengiktiraf pm2 terdahulu dan terkini berdasarkan gelaran2 mereka :

1. Tunku abdul rahman - bapa kemerdekaan..
2. Tun abdul razak - bapa pembangunan
3. Tun hussein onn - bapa perpaduan
4. Tun mahathir - bapa pembangunan
5. Tun abdullah - bapa pembangunan modal insan

6. Datuk Najib - 'kepala bapak kau'

7. Tun mahathir? - bapa kepada boboy

Anonymous said...

Macai ni blaja kat uitm eh?.. Pemikiran second class je nampak..

Siapa2 jadi pemerintah akan membangunkan malaysia.. Tanggungjawap tu.. Kalau macai jadi pm pun kena buat benda yang sama..

Cuma nak membangun bersama Islam ke nak letak tepi Islam tu.. Tu yang membezakan..

Anonymous said...

Bos dia nama mr eddy wang ke?

Anonymous said...

Tapi kalu eddy wang jadi PM, negara akan jadi penerima dedak terbesar di dunia. Marang jadi pusat dedak kebangsaan

Anonymous said...

Itu pasai la. Dulu satu kapai dengan dapigs. Sekarang satu geng sekapai dgn madey. Satu geng lagi sekapai dgn nakhoda terbuang jafi pigs. Dua2 mabuk kuasa


Tapi umno tetap macam dulu dengan misi dan visi membamgunkan islam dan negara. Undilah umno untuk kesejahteraan kelantan. Bos kelantan skg dah tak elok, banyak busuk

Anonymous said...

Helo helo. Mr Eddy Wang ada rumah tak? Tahnik berapa harga? Bagi 4 bijik.

Anonymous said...

Kalu tak ada mahadir aku rasa malaysia masih macam kelantan. Mujur ada mahadir, dapatlah jugak anak orang pas kelantan merasa nikmatnya kerja di putrajaya dan cyberjaya. Maklum sajalah, kelantanis kan majoriti pegang jawatan turun-temurun di situ.

Anonymous said...

Eddy wang: gi mana laju je tu dol?

Dol: ambik dedak boss.

Eddy wang: jgn ambik dedak. Dosa besor. Itu hak rakyat. Taubat la dol..

Dol: aikkk... Boss kan ambik jugak. Lagi banyak tu..

Eddy wang: mamak.. Teh tarik satu!!

Anonymous said...

Bijak tak orang kelantan.. Cari duit banyak2 kat negeri lain, bawak balik kelantan.. Yang bekerja, jawatan tinggi kat negeri lain.. Yang berniaga, bercawangan2 bukak kat negeri lain.. Sebab tu rumah kat kelantan besau2..

Dengki ke dengan orang kelantan?.. Typikal melayu, bukan nak berusaha biar berjaya jugak.. Hihi..

Anonymous said...

Dan alkisah lagi, maka berjumpalah si diva aa dengan najimi dengan 1001 ideanya menjatuhkan kerajaan dipimpin abangnya dan melemahkan hoppa alliances keseluruhannya..

Datuk seri. kerajaan slang akan hilang Sebahagian undi melayu dan cina.. Tapi sokongan kaum minoriti bala - berkesedudukan arak lgbt atheis yang mereka pertahankan mampu buat mereka bersaing dengan perbarisan dan parti bulatan.. Diva aa memulakan bicara sambil membetulkan faux fur collar scarf a.k.a scarf berbulu yang dipakainya..

Najimi : lembut scarf ko pakai tu.. Rosie aku mesti suka..

Diva aa : saya cadangkan perbarisan cuba dapatkan sokongan minoriti bala ni jugak.. Saya boleh tarik sokongan diorang.. Hanya saya yang faham dan mampu menyelami isi hati diorang..

Najimi : tapi kalau rosie yang beli scarf berbulu ni, dia cari yang harga juta2 la.. Tak main la yang murah macam ko pakai ni..

Diva aa : saya boleh join ceramah perbarisan lepas ni.. Kita perjuangkan nasib pasir sungai kat negeri slang.. Saya akan tarik sokongan kaum bala.. Kita namakan abang saya SO1.. Datuk seri MO1 kan?..

Najimi : Eh ko ni, sempat lagi kutuk aku..

Maka bermulalah episod penentangan diva aa terhadap SO1.. Diva aa turut membuka gerai faux fur collar scarf murah, bersebelahan dengan gerai ikan murah si jamali..

Lengkaplah sudah 2 gandingan penentang SO1.. Gabungan 4 bekas mb dan gabungan jamali-diva aa..

Begitulah kisahnya..

pak alresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
>>>>>TOTO TOGEL 2D 3D 4D KLIK DISINI <<<<<
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL
angka;GHOIB: singapura
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum
angka”GHOIB; laos…
angka”GHOIB; macau
angka”GHOIB; sidney
angka”GHOIB: vietnam
angka”GHOIB: korea
angka”GHOIB: brunei
angka”GHOIB: china
angka”GHOIB: thailand


















ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
>>>>>TOTO TOGEL 2D 3D 4D KLIK DISINI <<<<<
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL
angka;GHOIB: singapura
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum
angka”GHOIB; laos…
angka”GHOIB; macau
angka”GHOIB; sidney
angka”GHOIB: vietnam
angka”GHOIB: korea
angka”GHOIB: brunei
angka”GHOIB: china
angka”GHOIB: thailand


















Anonymous said...

MP mana boleh pegang gelaran Bapa Ponteng Negara atau ringkasnya BPN1?

Anonymous said...

Parti apa yang pegang gelaran Parti Balak Negara? Atau ringkasnya PBN1??

Anonymous said...

Lebai rover x belajar geografi. Ada ker patut dia marah bila org cakap penebangan balak berleluasa menyebabkan banjir besar di kelantan... Bodoh punya rover. Dlm Quran pun ada sebut kalu rosakkan alam sekitar maka bala akan menanti kita. Tak lobai pun tak boleh fikir

Anonymous said...

Elok sangatlah umno bn ambik balik selangor dan kelantan. Umno menang rakyat senang. Pas perintah kelantan mcm tak membangun pun

Anonymous said...

Bos dia nama najimi. Macai kalau tweet apa2, jangan lupa hashtag najimi tau.. Baru najimi tau buat kerja..

Kalau potensi calon tu, kalau selalu hashtag najimi akan diambil kira sebagai potensi calon..

Kalau macai pulak selalu hashtag, soru tak miss... Hihi..

Anonymous said...

Takde lah.. Selain dari cuba memertabatkan Islam, pas nak semua orang berusaha cari duit dengan usaha sendiri pulak.. Jangan jadi pemimpin sebab nak duit cara mudah..

Klepet dari kerajaan pusat, sampailah negeri2 bawah bn..

Yang penang dengan selangor yang bawah ph pun klepet jugak..

Anonymous said...

Mp ponteng 70 bn dengan 26 ph?.. Ramai tu bpn1..

Anonymous said...

Betul tu pembalakan berskala besar boleh sebabkan banjir..

Sebab tu kita kena hentikan pembalakan kat merapoh tu.. Tak kan kerajaan pahang sebagai pemiutang terbesar duit kerajaan pusat nak guna hutan untuk bayar hutang..

Kan dah ada hasil kasino terbesar di asia tenggara tu kat genting...

Anonymous said...

Parti umno melalui bn sebagai parti balak negara..

Pahang sekarang tengah menggondolkan hutan merapoh yang sedang disiasat mkn..

Anonymous said...

Takpe, pembangunan ala kadar ikut kemampuan rakyat jugak.. Fokus didikan ketakwaan tu yang penting..

Didikan tu yang buat peniaga kat kelantan tak pikirkan keuntungan yang tinggi.. Jual makanan, produk iks kegunaan rakyat murah2 je.. Rakyat jugaj yang untung..

Kadar kemiskinan kat kelantan pun sekarang rendah.. Susah2 rakyat kelantan takde pulal kita dengar pasal gelandangan..

Kl sebagai bandar ternaju , gelandangan punya la ramai.. Sedih la pulak..

Anonymous said...

Bapa ponteng gelaran utk sorang je. Incik yg berhormat eddy wang$

Anonymous said...

Tapi yg paling byk klepet$ negeri serambi lobai dol la. Balak, duit potongan gaji cikgu yik, tanah harbi.....

Anonymous said...

100% tepat

Anonymous said...

Nasib baik org kelantan bijak merempat ke negeri orang. Klu harap semua duduk kat negeri sendiri, bakal papa kedana la tak ada kerja.

Anonymous said...

Ramai glandgn sbb ramai dtg dr kltn. Tempat sdri x de kerja gi merempat kl. Cer klu tempat sdri kejaan sedia kerja, tak de la merempat negri lain

Anonymous said...

Ait.. Tghh tak hadir sebab dalam proses nak kebah sakit.. Perjalanan jauh dari ganu gi kl.. Kalau sihat, InsyaAllah sampai.. Tu pun hari undi bajet 2018 datang jugak.. Ketua tak dapat hadir dah perturunkan kat mp bawahan..

Tak caya tanya menteri2 kabinet.. Timbalan dia dah faham nak bahas apa.. Tu diorang pun tak datang / ponteng..

Muhyidin sepatutnya datang, sebab dia sorang2 je mp ppbm..

Kak wan kadang ada kadang tak jaga suami dia.. Gilir2 dengan anak dia..

Hmm, nampak semua bermasalah tu kecuali tghh sebab masih belum betul2 sihat..

Anonymous said...

Sebab parti pas yang perintah kelantan.. Sebab tu tuduhan dari mereka yang tak berpuashati a.k.a dengki membabitkan pas kat negeri kelantan je.. Kalau tak caya lepas pru ni bagi pas perintah banyak lagi negeri.. Memang tuduhan a.k.a fitnah lagi banyak negeri melibatkan pas.. Hihi..

Anonymous said...

Orang kelantan bijak cari duit tempat orang berbanding penduduk setempat..

Pastu orang kelantan bawak balik duit ke kelantan menjadikan peratus kemiskinan kat kelantan rendah..

Paling basic tu rumah tempat berlindung.. Kalau bergelandangan sebab takde rumah, kira pemerintah tak pentingkan hal rakyat termiskin la tu.. Kan?..

Anonymous said...

Susah nak jumpa tu gelandangan orang kelantan.. Yang duduk rumah tak mampu milik ramai la orang kelantan..

Penduduk setempat tu tak mampu beli rumah mampu milik, mampu tengok je..

Sebabnya orang kelantan suka berniaga.. Orang negeri lain suka jadi macai.. Pastu takde job sampai 5 tahun.. Hihi..

Anonymous said...

100% tepat, memang cyberjaya putrajaya didominasi orang kelantan untuk jawatan tinggi.. Hmm mujur ada anak kelantan yang bijak2.. Pendidikan asas dari sekolah2 yik tu, produk sekolah yik memang hebat2..

An Anonymous said...

Terbaek..

An Anonymous said...

Jom undi PAS.. itu yg terbaek.. tok sah menoleh ke belakang lagi..

An Anonymous said...

Alhamdulillah.. PAS berjaya mengekang UMNO dari meratah duit rakyat..

An Anonymous said...

Jom undi PAS..’apa yg berlku sekarang ni buat umno dan ph sudah terang lagi bersuluh.. takkan nak pangkah mereka lagi . jom jom..

An Anonymous said...

Wanrosli bukan ke org kelantan? Patut pun dia bijak..

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.

Zyad Zyad said...

شركة الشرق الاوسط نسعي دائما ان نكون افضل

شركة تنظيف بابها تنظيف بابها لان التنظيف والنظافة لا يمكن الاستغناء عنة في حياتنا اليومية ولا يوجد مكان لا يحتاج الي التنظيف طالما نحن ما لنا علي قيد الحياه ، وكما نعلم فان النظافة من الايمان و ليس مجرد التنظيف العادي فقط ما نحتاجة لاننا في بعض الاحيان نحتاج الي شركة متخصصة في مجال النظافة العامة و تنظيف الاماكن باساليب وطرق متطورة و متخصصة من حيث الماكينات والمعدات المستخدمة مثل ماكينات الجلي وتلميع السيراميك لحاجة مثل هذة الماكينات الي اشخاص مدربين لديهم القدرة علي العمل علي هذة الادوات وطريقة استخدامها ،
عملية تنظيف المنازل لم تعود مشكلتك الكبيرة بعد الأن نحن فى شركة الشرق الاوسط لخدمات تنظيف المنازل بابها تحتوى على تقوم شركة تنظيف منازل بابهابالتعامل مع ذات المساحات الكبيرة والشاسعة بكل سيولة ويسر نظراً لريادتنا فى مجال المنازل ب . عمال وفنيين يعملون تحت كافة الظروف الممكنة فلا تهتم إن كانت المنزل الخاص بك جديدة وتحتاج لإزالة بقايا الدهانات فنحن نمتلك فريق مدرب ولديه كافة المنظفات المطلوبة للقيام بتلك العملية.
فنحن على دراية بكل كبيرة وصغيرة ونستطيع التعامل معها بشكل مميز حيث ,لدنيا خبراء فى الحفاظ على الزجاج بعد عملية التنظيف ونقوم بعمليات جلي البلاط وجعله يلمع وبراق بالإضافة لتنظيف المنزل من الخارج لتحصل على حديقة راقية بمظهر يسر الناظرين.
ما تمتلك من مميزات وخبرات في مجال التنظيف بخميس مشيط
حيث ان شركة الشرق الاوسط تمتلك الالات والمعدات الحديثة التي من خلالها تستطيع شركة الشرق الاوسط شركة تنظيف بخميس مشيطبافضل صورة ممكنه واعلي درجة نظافة وياتي من اهم عوامل التنظيف ونتميز بوجود فرع لنا فى مدينة محايل عسير شركة تنظيف بمحايل عسير
عامل مواد التنظيف والمطهرات التي تستخدم في عملية التنظيف حيث اننا شركة الشرق الاوسط نعمل دائماً على استخدام المواد التي تساعدنا على انتاج فاعلية تنظيف عالية الجودة حتي نتمكن من تنظيف المنزل باعلي جودة كما اننا نستخدم المطهرات التي يحتجها شركة تنظيف منازل بخميس مشيطومنها الديتول وغيراها من مطهرات وكذالك نقوم باتباع احدث الوسائل والتقنيات الحديثة والمخصصة لاعمال تنظيف المنزل والعمل على تدريت وتطوير العمالة التي تقوم باستخدام الالات الحديثة والمتطورة التي تظهر بمجال تنظيف المنزل نعمل على تنظيف منزلك من الداخل ومن الخارج لاننا متخصصون فى هذا المجال منذ اكثر من 12 عام لاننا شركة تنظيف منازل بحائلالاقوى دائما والابقى فى هذا المجال وهو تنظيف كل ما يلزم الشقه او البيت من ارضيات وحوائط واسقف وواجهة المنزل وايضا نجيد غسل السجاد والموكيت والستائر والمجالس والركن والمفروشات بكل انواعها ونجيد ايضا التخصص فى مجال تنظيف المطابخ والحمامات واطقم الحمام والبورسلين والرخام والارضيات والدرج وكل ما يخص المنزل ونعمل ايضا فى مجال تنظيف الفنادق والمطاعم والاستراحات والمسابح والمكاتب وجميع الاثاث ونحن افضل شركة تنظيف بحائل تقدم الخدمات المنزليه

Zyad Zyad said...


شركتنا شركة الشرق الاوسط شركة نقل اثاث بابها وهي مميزة دائما عن غيرها وذلك لأنها تمتلك أفضل فريق عمل مدرب ومضمون ومتدرب علي اعلي مستوي وغير ذلك فشركتنا تتميز أيضا بأنها تعمل علي استخدام أفضل المعدات واحدث الأدوات وأيضا تتميز شركتنا بالحرص علي استخدام أجود المواد في مواد التي تستخدم في التغليف من الورق و الكرتون والبلاستيك والقماش وأيا الإسفنج وذلك مما يضمن عدم تجريح شركة نقل اثاث بحائل أي كم قطع الأثاث وذلك مهما كان نوعها ومهما كانت حساسيتها أيضا وأيضا مهما طالت مسافة نقلها وذلك ما يميز شركة نقل عفش بحائل وأيضا شركتنا تتميز أيضا بأنها تمتلك أفضل وسائل النقل المميزة وذلك بتميز الشركة بأنها تمتلك احدث أنواع سيارات نقل الأثاث التي تكون مجهزة لهذا الغرض والتي أيضا تضمن لكم النقل والوصول للمكان في أسرع وقت ولان شركتنا تعلم جيدا قيمة الأثاث وانه لا غني عنه بشكل كبير في كافة البيوت لذلك نهتم جيدا بالمحافظة عليه كما أن شركتنا شركة نقل اثاث بنجران تتميز أيضا بان هي من الشركات المميزة التي تهتم برأي العملاء دائما وتعمل دائما في السعي علي إرضاء جميع عملائها فجميعنا نعلم أن هذا التميز يكون ليس موجود في باقي الشركات ويعتبر من أهم ما يميز الشركة فالعمل علي الاهتمام دائما برئي العملاء هو يعتبر بناء أساسي في نجاح أي شركة وأيضا شركتنا شركة نقل شركة الشرق الاوسط شركة تنظيف بخميس مشيط تتميز بأنها تعمل دائما بالتواصل السريع وأيضا تقوم بتقديم خدمات جميع عملائها بالسرعة وبالرغم من السرعة ألي أن الشركة تهتم بجميع التفاصيل وبدقة عالية وبتقديم جميع الخدمات بأسرع وقت وبخدماته كاملا وهذا ما يميز شركتنا عن غيرها فشركة نقل الأثاث تتميز عن الكثير من الشركات ومما وضحنا إليكم بعض مميزاتها فشركتنا شركة تنظيف بمحايل عسير تقدم لكم الخدمات المتعددة وذلك في عملية نقل الأثاث أو العفش فشركتنا تعتبر من رواد في نقل العفش فالشركة تقدم خدمة خدمة التنظيف شركة تنظيف ببيشة لجميع عملائها خدمات علي اعلي مستوي من الجودة العالية وذلك من خلال استخدام أجود وأفضل الأدوات والتي أيضا تعمل شركة نقل الأثاث علي تقديم جميع الخدمات الكاملة والمميزة والتي تكون ذات الكفاءة العالية كل هذا معنا فى شركة تنظيف منازل بنجران التى تعتبر من اهم مايميزنا فى منطثة نجران بشهاده عملائنا

Delisa Putri Amelia said...

Shared this Obat penyakit kulit herpes know Obat nyeri pada payudara kanan dan kiri for Obat sakit dada kiri, kanan dan tengah stay Obat gatal biduran well Obat penghilang lipoma rise Obat keputihan disertai bercak darah just Obat limpa bengkak only Obat benjolan di bawah rahang must Obat asam lambung berlebih going Obat borok di kepala Thanks for all...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.