Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SEMUA FAHAM, PAKATAN HARAPAN TIADA HARAPAN

MASALAH UNDANG-UNDANG YANG DIKAITKAN DENGAN PIMPINAN PAKATAN HARAPAN MENYEBABKAN PAKATAN HARAPAN MUFLIS HARAPAN PADA PRU 14.

MASALAH MAHADHIR DENGAN FOREX.

MASALAH WAN AZIZAH DENGAN DENDA FELDA.

MASALAH LIM GUAN ENG DENGAN RASUAH ?

MASALAH AZMIN ALI YANG DIKATAKAN TERLIBAT DENGAN RASUAH ? 

MASALAH ANGGOTA DAP YANG BANYAK KELUAR PARTI.

MASALAH YANG PALING BESAR PADA PAKATAN HARAPAN KERANA TOLAK RUU355 DAN ANTI ISLAM ?

MASALAH MULUT CELURAR MENYEBABKAN RAKYAT MENYAMPAH DENGAN PAKATAN HARAPAN.

MASALAH ANGGOTA DAP MELAYU YANG BERBALAH DENGAN SULTAN 

SEMUANYA BERPUNCA DARI MULUT CELUPAR.

SEMUA MASALAH ADALAH BERKAIT-KAIT BERMULA  DARI PIMPINAN P.HARAPAN TERUTAMA MAHADHIR MUHAMMAD.

-Pak Karamu-

 

Pakatan Harapan tiada harapan pada PRU14?

AddThis Sharing Buttons

Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Pusat Pengajian Antarabangsa UUM,Md Shukri Shuib
Md Shukri
(Ubah saiz teks)
SHAH ALAM - Perkembangan terbaru situasi politik masa kini, dengan pelbagai isu struktural dan dalaman dalam Pakatan Harapan (Harapan) serta tindakan Pas tidak mahu menyertai mereka, peluang Harapan untuk tewas di Selangor dilihat amat besar.

Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa Universiti Utara Malaysia, Md Shukri Shuib berkata, peluang Harapan melepaskan tugasan sebagai Kerajaan Selangor amat besar apabila ramai penyokong Pas dan juga kaum Cina di Selangor sendiri sudah mula tidak berminat mempromosi kerajaan Harapan.

"Jika dahulu kita dapat dengar di kedai kedai, tauke atau pekerja kaum Cina kerap bercakap soal isu politik termasuk menjadikan GST sebagai bahan kecaman pada BN, kini perkara itu sudah senyap.

"Justeru BN ada harapan besar merampas Selangor apabila Pas juga secara strategiknya dilihat sama haluan mahu mengajar Harapan erti politik realistik dan matang," katanya kepada Sinar Online.

Dalam pada itu katanya, kini Harapan tiada harapan untuk mengekalkan kerusi Menteri Besar Selangor.

"Tindakan Jamal Yunus mahu mencabar Azmin Ali yang kini tersepit pelbagai isu berkaitan tuduhan ke atas keluarga dengan kes SPRM adalah masa yang tepat," katanya.

Beliau berkata, pertarungan di kerusi N19 Bukit Antarabangsa pasti sengit.

"Jadi jika Azmin selaku MB pun begitu digerami BN termasuk Pas, maka peluang Harapan tumbang di Selangor adalah tinggi.

"Kini bukan sahaja soal Harapan tumbang di Selangor, tapi kerusi N19 juga adalah kawasan tumpuan politik mahu menyaksikan adakah Azmin akan hilang kerusi di Dun," katanya.

Jelasnya, pada hematnya sudah tiba masanya Selangor menubuhkan kerajaan baharu di bawah BN.

Katanya, pihak Istana sendiri kelihatan  tidak selesa dengan pimpinan dan tokoh dalam Harapan.

"Pelbagai isu  babitkan penyelewengan di pelbagai sektor, jadi adakah harapan masih ada pada Pakatan Harapan untuk kekal?, tidak logik lagi untuk kita selaku pengkaji politik untuk mengulas bahawa Pakatan akan kekal," katanya.

Md Shukri berkata, beliau dengan jelas, menyatakan Harapan akan tumbang di Selangor pada PRU14 nanti.

"Sebahagian pengundi Cina juga akan kembali 'menimbang undi mereka pada BN," katanya.

73 orang berkata:

Anonymous said...

Pas parti HAMPAS. RUU355 cuma alat mainan politik. Hadi tak hadirpun sidang parlimen. Bila dapat ruang sikit dulu hadi sendiri mintak tangguh. Tambah HAMPAS sebab hadi terpalit baham dedak 90juta, akan dibicarakan di london. Lim guan eng tu kapir, ingatkan hadi tu suci rupanya HAMPAS mcm lim guan eng jugak. Kikiki serban dan jubah tu cuma topeng jerrrr.

An Anonymous said...

Kalau nak komen pun jgn tunjuk sgt bodo tu..

Sampai 26 ponteng serentak tu yg agenda umno gagal dihalang..

Bukti 90 juta ada ke? Kalau ada pasti husam dah bg ambiga, ambiga dh bg kat clara.. malangnya rupa2nya husam kata dia cuma nampak aja dan tak simpan bukti.. ni cerdik ke bodo?

Lim Guan Eng tu bukan sahaja kafir tapi kafir ala harbi juga.. kalau dia islam sama lah perangai dia macam pimpinan sebuah parti yg langgar sumpah sebab dia dah janji dgn pas tapi mungkir janji...

Anonymous said...

Bercakap pasal Harapan tak ada harapan dah lama dah..tak macam umno yang selalu mengharap..

Bercakap pasal pemimpin Harapan bermasalah pun sejak azali..tak ada yang suci mcm pemimpin pas...

Elok pas settlekan dulu cerita pasal nak kahwin ke tidak dengan umno...tak elok bermukah, langgar baia'ah.

Bab ini kalau tanya pada 10 pemimpin pas, akan ada 11 jawapan yang berbeza.

Jangan jadi keluarga 69..kelantan tak setuju, selangor lalang, terengganu setuju, kedah berkecuali, pahang tak setuju..

An Anonymous said...

10 pemimpin PAS tu dah masuk PAN pun..

Anonymous said...

Panas ke wan rosli? Hadi tu lebih kurang lim guan eng jer pun tapi hadi lagi keji sebab berlakon jadi agamawan petik nas sana sini kikiki. Baik lagi najib tu, songlap sana sini tapi tak guna agama, dia guna jho low keh keh keh.

Anonymous said...

Kalau dah masuk AMANAH ertinya mereka sudah tidak lagi jual ugama untuk cari makan..

Anonymous said...

Lebai curi balak, guna duit cikgu tanpa izin, curi tabung memali, baham dedak dari PM kleptokrasi. Tapi semua ok, dimulakan dgn Bismillah dan disudahi dgn Alhamdulillah.

Hukum Allah pun buat main2 jer, kononnya nak perkasakan hukum Allah tapi si Dol yg bawa usul pun ponteng parlimen. Keh keh keh

Anonymous said...

Agama boleh jual ke?..

Setahu kita yang boleh jual ni, pasir kat selangor, tanah kat penang, tanah kat iskandar, tanah kat gebeng kuantan.. Tu antara yang boleh jual beli..diri sendiri pun boleh jual jugak.. Tunjuk macam kuat pegangan agamanya, pastu nanti dap beli lah..
.
Yang tak jual beli pun masih dapat untung, terowong kat penang, tukar status tanah kat johor, 1mdb dan sebagainya..

Anonymous said...

Tapi senarai fitnah macam tak laku je di mata rakyat.. Kalau pas yang petik, mintak kehadiran sesuatu acara, berduyun2 rakyat akan turun..

Kalau event orang lain yang merayu, mengadu domba macam tak dapat layanan..

Dengan kata lain, finah tu hanya dipercayai macai ph dan macai bn je... Hihi..

Anonymous said...

Sekarang tak panas, musim hujan.. Hihi..

Ph dan bn memang lebih kurang sama.. Tak nak Islam yang menyeluruh tertegak kat malaysia.. Bab tu satu, 'kita geng'.. Sama2 hentam fitnah pas..

Kalau bab duit, 'kita geng' tu dalam menggunakan orang lain.. Guna jho low, guna sedara mara sepupu sepapat kat selangor, guna syarikat kroni kat penang, guna diva aa yang dah 5 tahun takde job.. Pan dipergunakan oleh dap dan ppbm..

Anonymous said...

Karamu, bila naib presiden ulama sedunia nak buat demo depan white house? Boleh la hantar surat saman sekali sebab tuduh hadi tu terrorist. Kasi saman 2.3 billion, kalau menang boleh la umpan dedak rm90juta pada zahid hamidi pulak. Network mau jaga, baru cantik.

An Anonymous said...

Dok ulang2 segala dakwaan yg aku dah jawab belaka.. bg chance lah kat agar ko rasa ko boleh berhujah juga.. kesian juga buat lagu mana pon org pandang sbg barua DAP juga...

An Anonymous said...

Dah bincang dgn Dr Yusoff Qardawi dan hasilnya tak perlu melayan sangat mamat pro yahudi tu sebab di negara masing2 pun ada parti sosialis tertentu yg terima dedak yahudi juga dan disokong pula oleh parti yg mengaku islam..

Anonymous said...

Pak karamu jgn la keras sangat dgn pakatan harapan ni. Ada juga harapan tu,,tapi harapan nak melingkup ada la..

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 6 angka [084239] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR RM3 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....


Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam pasang NOMOR

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi NOMOR


4"Anda udah kem-m tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat

Solusi yang tepat jangan anda putus asah...AKI akan membantu
anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
butuh NOMOR 2D ,4D, 6D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub:KI JAYA DI NO: [[[085-321-606-847]]]

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Anon 12,19
Baca jawapan
Anon 11.42

Selain jual ugama oleh puak lobai dan kini berjangkit pada umno ..mereka juga jual yang bangang tak faham faham.

Anonymous said...

Dah tanya kenapa hadi ponteng tak bentang RUU355...

Anonymous said...

Umno tak boleh diharap
Pas lagi tak boleh harap
Harapan ada juga harapan

Anonymous said...

Salah tu. Kalau pasal duit parti lobai dol la yang paling hero. 14 juta duit potongan gaji cikgu yik kena cilok. Saham Kosial kena cilok. Balak kena sapu. Duit balu dan anak yatim memali kena rembat toyol. Dedah jalannnn. Pendek kata hero2 lobai ni kalau nampak cash orang lain, terbeliak biji mata nak terkeluar macam bola golf... Tak boleh nampak cash, asyik nak kelepet jer..

Anonymous said...

Puak jual agama ni kalau baca Quran dan faham maksud memang ada sebut. Akhir zaman akan lahir golongan yang mengaku ulamak menjual agamanya untuk dunia. Sekarang ni akhir zaman dah ada ulamak dipanggil ulamak suu, masuk pilihanraya nak jadi adun, mp dengan menunggang ugama untuk menang. Tujuannya untuk kuasa supaya dapat hadiah spt banglo atau 4WD atau dapat konsesi balak dan komisyen balak. Ada juga tujuannya untuk kekayaan dunia spt dapat buat banglo untuk anak, bermegah dgn rover, velfire, Q7 dan lain2. Ada juga yg jual agama masuk politik untuk menekan kaum lemah seperti orang asli. Yang paling parah, mereka yang mengaku ulamak ni jual agama dengan menipu ahli bahawa masuk parti mereka dijamin masuk syurga, mengeluarkan amanat mengikut kesesuaian parti mereka malah mengkafirkan pihak lain yang tidak mahu bersama dengan penipuan mereka.

Pada akhir zaman golongan ulamak suu seperti ini banyak bilangannya. Allah telah berjanji bahawa balasan untuk ulamak suu ini tidak lain melainkan nereka jahanam.

Wawllahhuaklam.

Anonymous said...

Memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa lebai dol sotong adalah juara segala juara ponteng dewan.

Dan sekarang terkenal dengan gelaran Bapa Ponteng Negara. Tun Madey Kutty ialah Bapa Pembangunan Negara. Tengku Abdul Rahman pula Bapa Kemerdekaan Malaysia. Tun Abdullah Bapa Wasatiyah Negara. Dol Sotong Kering ialah Bapa Ponteng Negara merangkap Bapa Dedak Malaysia Alaf Baru.

Anonymous said...

Siapa kata hadi ponteng dewan tu fitnah? Siapa kata hadi keluar amanat tu fitnah? Siapa kata hadi baruakan orang tu fitnah? Siapa kata perancang UG tu fitnah? Cuba tanya hasan, Nasa dan tengok apa tgna cakap dlm youtube? Masih nak kata fitnah?

Anonymous said...

Hadi dah saman sr pasal kes dedak. Hadi mesti saman arab sbb menuduh hadi sebagai terorist adalah menjatuhkan maruah hadi, pas dan malaysia. Kalau tak saman rakyat akan fikir benda tu berul. Memang betul kot??? Kalau betul jgn saman, kalau tak betul saman

Anonymous said...

Harapan kompom melingkup tu pas kelantan....

Anonymous said...

Siapa kata cina tak bising pasal gst lagi? Malah makin banyak bisnes cina gulung tikar sbb bayar gst. Orang yg kata cina tak bising ialah katak dalam tempurung

Anonymous said...

Tanda2 kiamat makin hampir ialah baitul Maqdis jatuh kpd yahudi dan wujud golongan mengaku ulamak tapi menjual agama untuk sedikit keuntungan dunia.

Anonymous said...

Dah tau pas tak boleh pakai, apa ditunggu lagi. Undilah UMNO untuk kesejahteraan umah, agama, bangsa dan tanah air. Agama didahulukan, kemajuan diutamakan.

Anonymous said...

Dah tahu Pakatan Harapan tak boleh diharapkan, apa tunggu lagi. Undilah UMNO untuk kesejahteraan ummah, agama, bangsa dan tanah air. Agama didahulukan kemajuan diutamakan.

Anonymous said...

Apa diharap pada pas, entahkan padi entahkan tidak. Apa diharap pada PH, entahkan jadi entahkan tidak.
Undilah UMNO yang pasti dapat diharap memajukan bangsa, agama dan tanah air.

Anonymous said...

Pas kompom melingkup.
PH tiada harapan. Yang pasti UMNO akan terus hidup untuk menjadi sandaran rakyat, agama, bangsa dan tanahair. Undilah UMNO pendaulat bangsa dan agama.

Anonymous said...

Alkisah, hoppa alliances bermesyuarat lagi untuk isu lebih serius..

Lam pu tiang : nama hoppa alliances tilak dibenarkan rosie..

Matt my boo : rosie?.. Bini najimi?..

Papazi : bukan lah!! Registrar of society if eligible.. Pakatan kita tak eligible.. Yang si pak karam pulak siap tulis lagi, "no hope for hoppa alliances"..

Kita kena tukar nama..provoke!! Ada kaji selidik?.. Tanya tun kubang..

Papazi : relax guys.. Provoke dah buat kaji selidik untuk tengok sokongan dan cari nama sesuai..

Semua fokus ok.. Tambah Papazi sambil memainkan video..

Rakyat 1 : wa sokong itu pakatan yang slalu cakap isu 1mdb.. Itu najimi talak bagus.. Culi duit manyak..tak macam pinang sebatang.. Culi sikit2 saja maa..cali makan(seorang apek tua menyokong hoppa alliances)

Rakyat 2 : pakcik sokong perbarisan dari dulu, kini dan selamanya.. Zaman forex pakcik sokong.. Zaman 1mdb pakcik sokong.. Lepas ni tak tau lah zaman apa pulak.. Tapi pakcik tetap sokong..

Provoke : kami teruskan dengan rakyat ke 3 untuk mencukupkan 3 suara mewakili seluruh rakyat malaysia..

Provoke : pokcik sokong parti mane?..

Rakyat 3 : pokcik nok pakoh undi parti bulatang.

Provoke: bakpe pulok pokcik?.. Ada isu baru ke?..ada parti bulatang royak apa2 pasal hoppa atau perbarisang?..

Rakyat 3 : dok eh.. Dia mari crite ke pokcik pasal win2 situation.. Pasal dokumentari hijau.. Pasal cara politik akil baligh (matang)..

Provoke : pokcik pahang ke dia royak?..

Rakyat 3 : hok cara politik akil baligh buleh pahang slalu la.. Napok beza slalu politik hok akil baligh doh dengan politik dok akil baligh lagi.. Dok rok cetong hok laing2 tu, bila politik duk cari jugok masaloh orang.. Kelebihang sediri takdok..

Provoke : hok win2 situation pung pokcik buleh pahang?!!

Rakyat 3 : pokcik selow sikit.. Kali pertama cerita pokcik pahang sikit je.. Mari pulok crite kali ke 2.. Pokcik royak jirang2 mari dengor jugok.. Pahang separuh dia crite..
Hok nok mari kali ke 3, pokcik suroh anok2 pokcik balik.. Jirang2 royak ke anok2 dia suruh balik jugok..
Hari beri penerangan kali ke 3, penuh orang kupul nok dengor penerangang.. Ada dalam 250,000.. Rupa2nya anok2 pakat viral dalang fesbuk..

Papazi mematikan video..

Papazi : Fokus yang rakyat 1 je sebab itu agenda utama kita..
Provoke dah pikirkan "1 magic word" untuk nama pakatan kita menggantikan hoppa alliances.. Nama yang akan menarik sokongan rakyat malaysia kepada pakatan kita.. Introducing :

"PAKATAN 1MDB"

Begitulah kisahnya..

Anonymous said...

Pas hampas. Pakatan tiada harapan. Undilah UMNO BN untuk kemajuan bangsa, agama dan tanah air. Hanya pada UMNO & bn rakyat dapat hiduo aman, damai dan sejahtera.

Anonymous said...

Pan tak guna, pas lagi tak guna. Undilah UMNO bn demi kemajuan bangsa, agama dan tanah air tercinta. Jangan pertaruhkan pertaruhkan negara kepada pihak yang tidak berkemampuan.

Anonymous said...

Hadi kaki ponteng. PH 26 ponteng. Parti ini tidak boleh diharap memajukan rakyat. Undilah UMNO bn untuk kesejahteraan bangsa, agama dan tanahair

Anonymous said...

Pas dan PH banyak sangat masalah, macamana nak tadbir negara. Eloklah kita mengundi UMNO BN. Hanya UMNO tempat umat melayu bergantung harap.

Anonymous said...

orang2 cina dah mula becakap2 nak buat undi rosak sebab taknak undi ph dan bn...nak undi pas, belum sampai seru..

orang melayu beruntung, tak nak ph tak nak bn, ada pilihan lagi 1.. parti pas..gunakan pilihan yang ada sebijaknya..

Anonymous said...

Pemimpin pas dan harapan banyak sangat masalah. Undilah UMNO sebagai tempat bergantung harapan.

Anonymous said...

Pemimpin pas dan harapan banyak bermasalah. Jom kita tukar semula kpd UMNO BN. Hanya UMNO BN yang boleh kita harapkan. Undilah umno

Anonymous said...

1MDB akan menjadi kebanggaan rakyat dan negara suatu hari nanti. Tidak dinafikan kini 1MDB sedang menghadapi sedikit masalah sebagai syarikat yg baru beroperasi. Tapi masalah itu sedang diatasi dengan baik dan berhemah. Kita yakin 1MDB akan berjaya menyelesaikan masalahnya kerana diterajui mereka yg berpengalaman. 1MDB akan menjadi kebanggaan negara sedikit masa lagi. Undilah UMNO BN untuk kemajuan agama, bangsa dan tanah air tercinta.

Anonymous said...

Umno kleptrokasi.. Dap dan terbaru pkr pun kleptokrasi.. Ppbm bekas kleptokrasi ada dalam..

Pas je la setakat ni rekod bersih belum ada kes rasuah.. Yang dapat dijadikan kes pendakwaan..

Anonymous said...

Ph 26 orang ponteng, bn 70 orang ponteng lagi membengongkan.. Dah la tu, dari 52 orang bn yang tinggal, ramai pulak melepak luar bersembang, ngeteh dan hisap rokok.. Menteri pun sekali berlari nak masuk dewan bila loceng pengundian dibunyikan..
Lagi tak boleh pakai.. Hihi..

Anonymous said...

Ish, cukuplah kita bergantung harap pada Allah yang satu, Tuhan yang maha esa..

Risau jugak takut2 penulisan kita seolah2 nak samakan tempat pergantungan pulak.. Nauzubillah..

Untuk pilih landasan tu, ph memang bermasalah, bn pun tak bersih sangat, menjadi bualan dalam negeri dan luar negara.. Hanya pas pilihan yang tepat.. Jom undi pas..

Anonymous said...

Satu hari nanti tu dah makan bertahun2 1mdb.. Yang berlaku sekarang terpaksa cover kerugian berbillion ringgit.. Ahli bn cakap, takpe..

Dulu zaman tun, pelaburan dalam forex kerugian puluhan billion jugak.. Ahli bn pun cakap, takpe..

Ph dengan sekelumit kuasa pemerintahan yang ada pun sama je. Kayakan diri sendiri dan kroni.. Dan ahli ph pun cakap, takpe..

Rakyat sepatutnya tahu sapa yang patut dipilih..

Anonymous said...

Sebenarnya umno dah terkeluar terus dari topik perbincangan rakyat.. Dah terlalu lama, kerosakan dah terlalu teruk bernanah.. Takde ubat dah kena buang terus..

Rakyat tengah berpikir peralihan nak ke mana, ph atau pas..

Tapi sekarang pas agak selesa la.. Ph belum apa2 dah tunjuk yang mereka adalah spesies yang sama dengan bn kalau diberikan tampuk pemerintahan.. Kayakan diri dan kroni.. Dan akan bawak kerosakan besar2an jugak pada Islam, melayu dan kesultanan..

Anonymous said...

Rakyat akan pastikan umno terus hidup tapi, hidup segan mati tak mau dengan memilih pas sebagai peneraju.. Yang lain2 dah terbukti tak boleh diberikan kuasa mutlak, kena follow dari belakang je..

Ini lebih baik untuk mendaulatkan Islam, bangsa dan negara..

Anonymous said...

Apa diharap pada umno, hanya menanam tebu dipinggir bibir sahaja...

Menanam tebu dipinggir bibir,
Bibir si azwan menjadi pilihan,
Isu forex puncanya mahathir,
Klepet 1mdb, najib lah johan..

Anonymous said...

Untuk makluman anda "Tesco" adalah singkatan kepada Tessa Cohen, isteri kepada jutawan yahudi U.K. Sir Jack Cohen yang memiliki hypermarket tersebut. jutawan ini amat kuat menyokong zionist yahudi israel melalui kekayaan beliau. setiap RM yg kita beli di Tesco umpama satu peluru yg kita sumbangkan kepada israel utk membunuh saudara2 islam kita di palestin..

Tolong sampai2kan kepada saudara2 serta kawan2 semua.. mungkin ini saja jihad yang kita mampu buat setakat ini.. insyaAllah .. janji Allah sekecil2 amalan pun takkan terlepas dari pandangan-Nya.. wallahualam.

Keputusan ditangan anda sekiranya anda mahu menyokong Yahudi dengan mempertingkatkan ekonomi mereka apabila anda membeli belah di Tesco..

jika org bukan islam pun mampu mengecam yahudi laknat dan bertindak, kenapa tidak kita..?
buat lah dgn tindakan, bukan hanya laungkan slogan..

Anonymous said...

Rakyat tahu hanya UMNO DAN BN patut dipilih. Pas dan PH banyak sangat masalah yang tidak memungkinkan mereka memerintah. Pas pelingkup. PH habuk pun tarakkk

Anonymous said...

Umno lebih teruk kerana gagal mensejahterakan kehidupan rakyat.. Rakyat dipaksa membayar gst untuk kemajuan yang diutamakan?.. Atau lebih tepat lagi, untuk melunaskan hutang 1mdb yang berbillion2 ringgit..

Agama didahulukan? Sambil memberi sokongan padu pada donald trump yang mengikut telunjuk zionis.. Donald trump dan zionis punca umat Islam bakal kehilangan masjid ke 3 yang diberikan keutamaan..

Anonymous said...

Rakyat patut pilih UMNO BN. Pas suka merembat. PH tak ada harapan

Anonymous said...

Pas tetap menjadi pilihan rakyat malaysia..

Umno lebih teruk kerana gagal mensejahterakan kehidupan rakyat.. Rakyat dipaksa membayar gst untuk kemajuan yang diutamakan?.. Atau lebih tepat lagi, untuk melunaskan hutang 1mdb yang berbillion2 ringgit..

Agama didahulukan? Sambil memberi sokongan padu pada donald trump yang mengikut telunjuk zionis.. Donald trump dan zionis punca umat Islam bakal kehilangan masjid ke 3 yang diberikan keutamaan..

Anonymous said...

Sokongan diberi sebelum pm tahu triump akan iktiraf zionist.

Gst dibuat menggantikan cukai jualan. Duit itu guna utk pembangunan negara.

Itu pun ahli pas dan ph tak faham. Agaknya pas dan ph lebih suka rakyat hidup merang jika tiada gst kot?

Anonymous said...

Banyak yang dijanjikan umno telah dan sedang dilaksanakan. Jln kereta api ke kelantab pun akan dibina. Pas tak boleh harap, highway pun tak boleh buat senfiri

Anonymous said...

Pas tetap menjadi pilihan rakyat malaysia..

Umno lebih teruk kerana gagal mensejahterakan kehidupan rakyat.. Rakyat dipaksa membayar gst untuk kemajuan yang diutamakan?.. Atau lebih tepat lagi, untuk melunaskan hutang 1mdb yang berbillion2 ringgit..

Agama didahulukan? Sambil memberi sokongan padu pada donald trump yang mengikut telunjuk zionis.. Donald trump dan zionis punca umat Islam bakal kehilangan masjid ke 3 yang diberikan keutamaan..

Anonymous said...

Dan sekarang?.. Sokongan pada trump ditarik balik?.. Ada pengunuman atau tarik balik sokongan dalam hati je?..

Rakyat nak boikot barangan us.. Tapi masa yang sama duit rakyat dalam kwsp digunakan untuk melabur di us. Tak nak tarik balik pelaburan?.. Kalau takde tindakan apa2 maknanya sokongan tidak ditarik balik la..

Anonymous said...

Tak sabar rasanya nak jadikan bn pembangkang.. Pastu kita pakat tengok mampu tak vawak kemajuan pembangunan.. Faham tak?..

Tak faham lagi, duit yang digunakan tu duit rakyat.. Sapa2 jadi pemerintah, ada akses pada duit rakyat tu untuk buat pembangunan..

Tak faham lagi?.. Memang kurang bijak la... Hihi..

Anonymous said...

Terimakasih anon 12.53

Anonymous said...

Bila masa pulak umno sokong triump. Pm melabur dan beli kapltrbg boing pun sblm triump tunjuk belang. Dlm PAU lepas pm dan semua perwakilan mengutuk us dan zionist serta doakan mereka musnah. Pemuda umno juga membuat demo mengutuk pengisytiharan us itu. Tapi ahli pas kuat buat fitnah kata umno sokong us dan zionist.

Anonymous said...

Pas rembat balak. Rakyat dapat bala banjir. Umno saja mampu mengubah taraf hidup rakyat kelantan. Lebuhraya pun pas tak mampu buat, mcm mna nak majukan rakyat. Pas janji saja lebih mcm pakaton

Anonymous said...

Duit kwsp dilabur ke usa bukan perkara baru tapi dah mula sejak lama dulu. Tujuan utk dpt keuntungan kpd semua pencarum. Pas apa boleh buat? Pemimpin kaya dpt balak, rakyat dapat bala sungai teh tarik. Tiap2 tahun dpt hadiah banjir besar

Anonymous said...

Ya betul. Duit rakyat tu diuruskan dgn baik oleh kerajaan bn untuk pembangunan termasuk di kelantan. Pas pun daoat duit rakyat kelantan tapi mana duit itu pergi? Dah ambik duit rakyat kelantan tapi kenapa masih tibai balak dan duit gaji cikgu yik. Adakah duit diguna oleh pas utk beli bangunan dan tanah tok guru?? Jual agama aje lebih

Anonymous said...

Umno tak sama dgn ph. Umno berjuang untuk agama, bangsa dan tanah air. Umno sentiasa berusaha bantu rakyat tak kira bangsa. Pas dan ph cakap aje pandai tapi otak kosong. Rakyat akan terus beri mandat kpd umno bn utk naikkan taraf hidup rakyat. Pas nak membalak saja kalau dpt kuasa

Kluangman said...

Maklumat terbaik anon 1253..sebarkan..

Takkan PAS Kelantan nak biarkan TESCO jadi lsndmark kota bharu

An Anonymous said...

Setuju.. kalau boleh jom kita boikot Tesco dan parti sosialis yg dikatakan oleh razali terima duit rm1.2 billion.. patut pun ada parti kebulur dedak sanggup jadi barua..

bonjour said...

Yang banyak komen pasal Pas,seperti keldai

bonjour said...

Yang banyak komen pasal Pas,seperti keldai

An Anonymous said...

Umno dah nak hancur.. kawan dgn komunis pulak tu.. eloklah tu DAP/PH dgn zionis.. terbaeklah PAS dgn islamnya..

An Anonymous said...

Agak2 apa lagi isu yg kuat yg boleh lemahkan PAS? Ada tak? Kalau setakat kes 90 juta tu ko tgk apa jd pada husam sekarang senyap seribu barua.. kalau kes ponteng, 26 org ponteng lagi dahsat.. kalau kes balak, masa dia jadi exco dia tak sedar bhw sapu balak adalah rasuah.. kalau kes guru YIK, PAN dan UMNOkan bergabung utk rampas kelantan maka kenapa UMNO tak boleh tangkap pihak yg terlibat KONONNYA?

An Anonymous said...

11:04, sila teliti jawapan aku yg lepas..

Aku rasa dah berulang kali dijelaskan bahawa UG ni berbeza dgn Perpaduan PAS-UMNO (PPU).. pd mulanya mmg ramai yg kurang jelas akan isu sebenar.. cuba perhatikan video2 tu yg memaparkan berbezanya kefahaman antara nasharuddin mat isa - masih perbincangan awal (tanpa menyebut UG mahupun PPU), kefahaman arwah tgna - PPU (setelah difahamkan oleh husam begitu) dan hassan ali - UG.. manakala, tghh, salahuddin ayubi dan bekas setiausaha najib tu semuanya berkefahaman UG.. maka jadilah kecelaruan dan salah faham oleh akar umbi dalam memahami kenyataan antara mereka di atas.

Tapi itu hanya di peringkat awal sahaja.. setelah akhirnya difahami sbg UG iaitu idea yg kemudiannya ditiru pula oleh Konsesus Nasional (dsai) dan Selamatkan Malaysia (lks), maka arwah tgna telah menyebelahi tghh dan meminta para penyokong pas berdiri di belakang tghh.. maka kelam-kabutlah para pemfitnah yg tak puashati dgn tghh.. spt yg aku kata tadi arwah tgna malah, tidak jadi mengangkat husam sbg penggantinya setelah mengetahui perkara sebenar hasil dari penjelasan one to one oleh tghh kpd arwah tgna.

Bila mereka sudah nampak akan kegagalan utk jatuhkan tghh, mereka mengulangi tuduhan UG (dgn harapan agar akar umbi percaya) dengan sengaja menyalah ertikan UG itu sebagai PPU. Buat seketika memang ramai juga yg terpedaya.. alhamdulillah kini setelah berlalu tempoh yg agak panjang di mana masih tiadanya UG (yg difahami sbg PPU), barulah rakyat melayu islam faham bhw selama ini tuduhan pihak (yg dikenali sbg G18) tersebut hanyalah fitnah belaka.. ini boleh dilihat drpd sambutan kpd perhimpunan pas kebelakangan ini yg mendapat sambutan hangat dan segar terutama oleh anak muda yg pada mulanya terpedaya atau termakan juga dgn fitnah UG (PPU) tersebut.. sebaliknya pula sambutan hambar kpd perhimpunan PH.. alhamdulillah..

Apa yg aku faham pula sebenarnya, isu UG ini telah bermula lebih awal drpd kemelut di atas iaitu bilamana negeri perak berjaya dimenangi oleh pihak pembangkang pd pru12 tanpa disangka pun oleh mereka sendiri.. ketika ini berlakulah beberapa perbincangan antara parti pembangkang dan juga dgn kerajaan asal negeri perak yg tewas.. pas telah berbincang dgn umno/bn dan juga dgn parti2 pembangkang lain di mana setelah diteliti, didapati pakatan yg terbaik waktu itu ialah bersama parti2 pembangkang; bukannya pakatan bersama umno utk memerintah negeri perak.. kemudian barulah tertubuhnya Pakatan Rakyat.

Cuma fitnah UG sengaja diteruskan agar tghh dapat dijatuhkan setelah Langkah Kajang gagal (utk dsai bertanding) dan perlantikan MB selangor (utk dswa jd MB) juga gagal. Pada aku cubaan utk jatuhkan tghh bermula setelah pru13 di mana pas telah berterusterang utk meneruskan agenda hudud pas dan tidak dipersetujui pula oleh dap walaupun sebelum pru13 lge sendiri telah bersetuju dgn menandatangani sekeping surat yg boleh didapti drpd internet. Dgn tiga kemelut di atas iaitu Langkah Kajang, perlantikan MB dan agenda hudud pas sudah cukup utk menggabungkan sebahagian pihak dlm pkr, dap dan G18 yg berdendam dgn tghh.. maka kita dapatlah lihat sekarang hasilnya sehingga kini iaitu terbentuknya Pakatan Harapan tanpa pas.

Sekian..

An Anonymous said...

Pulang balik duit 1mdb baru kami sokong UMNO.. keh keh..

An Anonymous said...

Che det dah pulangkan pingat kebesaran.. duit dan harta rakyat je yg belum lagi..

pak irwan di jayapura said...

Jika anda butuh bantuan nomor togel atau dana gaib dijamin sukses nama saya pak irwan murid MBAH BUDI HARTONO saya sendiri sudah membuktikan angka 4d nya SGP saya sudah bisa bayar hutang dan sudah bisa buka usaha bagi anda yang terlilit hutang sudah lama belum lunas jangan putus asa lansung hubungi MBAH BUDI HARTONO atau buka website MBAH silahkan KLIK DISINI NOMOR TOGEL DAN DANA GAIB

Yaro Gabriel said...

www0518
polo outlet
ray ban sunglasses
ferragamo outlet
lacoste polo shirts
ugg boots
asics shoes
mbt shoes
canada goose outlet
coach outlet online
oakley sunglasses

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.