Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

GOLONGAN FASIK,ZALIM DAN KAFIR AKAN LEBELKAN PERJUANGAN ISLAM

DIMANA SAHAJA ADA PERJUANGAN UNTUK MENEGAKAN AGAMA MAKA DISANA ADA GOLONGAN FASIK,ZALIM DAN KAFIR MEMERANGI ISLAM.

BAGI PAS ADALAH MAKLUM, APABILA PAS BERTEGAS TIDAK MAHU BERSAMA KUMPULAN TERSEBUT MAKA SUDAH TENTU PAS AKAN DIGELAR DENGAN BERBAGAI GELARAN.

SEBENARNYA ITULAH TUGAS ORANG FASIK,ZALIM DAN KAFIR, DAN UMAT ISLAM PERLU MENGENALI KUMPULAN INI.

-Pak Karamu-

 

 Gelaran ‘kumpulan suci’ hanya perli Pas: Abdul Hadi



AddThis Sharing Buttons


Abdul Hadi Awang
Abdul Hadi Awang. - Foto ihsan Facebook Abdul Hadi Awang

(Ubah saiz teks) 
 

SHAH ALAM – Pas menyifatkan gelaran kumpulan suci yang dilabelkan kepada mereka hanyalah sebagai memerli dan mengejek parti itu.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, istilah tersebut digunakan oleh pihak-pihak yang gagal menarik Pas untuk bersama-sama mereka dalam PRU14 akan datang.

“Inilah bahasa yang baru diistilahkan dan digunakan untuk memerli atau mengejek ketegasan sesiapa sahaja yang berpegang dengan ajaran Islam yang berdasarkan nas yang qati’e dan thabit di dalam Al-Quran dan Hadis.

“Sama seperti Pas, yang tidak mahu dihanyutkan atau menerima perubahan mengikut selera kumpulan yang dinamakan Islam Liberal dan yang bersekongkol dengannya atau totok bukan Islamnya,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau berkata, pihak-pihak ini mahu menjadikan Islam seperti agama yang ada ortodoks atau ideologi konservatif dengan tujuan untuk memancing undi pilihanraya.

“Setelah mereka gagal meminda Undang-undang Tubuh Pas (Perlembagaan) dengan mahu meletakkan Majlis Syura Ulama sekadar menjadi penasihat yang tidak wajib dipatuhi, khususnya dalam perkara hukum yang thabit bercanggah dengan kemahuan akal fikiran manusia, demikian juga mereka termasuk yang menganggap dirinya sangat bijak.

“Setelah mereka gagal dalam usaha meminda asas tersebut dan juga gagal mempengaruhi Muktamar Pas dan mengubah kepimpinan mengikut kemahuannya, lalu bertindak keluar daripada Pas dengan dukungan dan sokongan dalang-dalang di belakangnya,” katanya.

Terdahulu, berlaku kepincangan di dalam Pas hingga ada ahli yang bertindak keluar Pas dan menubuhkan parti baharu iaitu Amanah.

Amanah di bawah naungan presidennya Mohamad Sabu dikatakan sebuah parti serpihan Pas apabila kebanyakan pemimpinnya tidak bersetuju dengan keputusan kempimpinan tertinggi apabila menolak kerjasama dengan parti pembangkang lain mahupun BN.

Dalam kenyataan sama, Abdul Hadi berkata, pihak-pihak ini (Amanah) diliihat gagal menolak Pas daripada belakang supaya menyertai BN.

“Di mana mereka juga sangat bernafsu menyertainya dengan cara menggunakan Pas menjadi tangganya, kerana mencari jalan mudah setelah menemui kebuntuan.

“BN pula tidak ada nafsu selera untuk menerima mereka. Sebenarnya Pas hendak dijadikan kambing hitam untuk dikorbankan bagi pemujaan kemahuan nafsu mereka dengan segala cara yang terdahulu dan diusahakan sehingga kini,” ujarnya lagi.

Beliau berkata, daripada gerakan Bersih pada namanya, dan Pas berundur kerana jenamanya yang diragukan, diikuti pula susulannya menggunakan berbagai pendekatan dan jenama.

“Setelah mereka gagal dengan segala umpan, diuar-uarkan Pas yang pelahap mahu menyertai BN, bukannya mereka.

“Sebenarnya perniagaan politik mereka tidak laris, kerana ditolak BN, ditolak Pas dan ada tanda-tanda awal ditolak rakyat dalam pilihan raya  akan datang, InsyaALLAH,” jelasnya.

Menurut Abdul Hadi lagi, pihak ini (Amanah) merasakan Pas menjadi penghalang kepada mereka untuk ke Putrajaya melalui pintu belakang dan mahu memecahkan pintu hadapan dengan Pas menjadi kapak atau tukulnya.

“Maka Pas tetap menjadi sasaran serangannya melalui lisan dan tulisan, khususnya media sosial di langit terbuka tanpa sempadan yang mudah dipergunakan dan ramai tentera upahannya.

“Walaupun Pas bukan parti kerajaan pusat dan kata mereka kami sudah lemah, namun dihentam juga habis-habisan,” ujarnya.

Tidak habis id situ, Abdul Hadi turut menempelak agenda Amanah dengan isu fitnah Pas menerima duit daripada BN.

“Apabila peluru fitnah Pas mendapat duit Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak sebanyak RM90 juta, yang mereka anggap boleh menembusi pengaruh Pas yang terus mara.

“Insya-ALLAH, kini mereka menggunakan bahasa yang zahirnya pujian, tetapi hakikatnya perlian, tanpa mereka sedari betapa mereka buta Al-Quran yang lebih bahaya daripada buta huruf,” ujarnya.

58 orang berkata:

Anonymous said...

Tak makan cili tak perlu rasa pedas.

Dulu dan kini awaklah bapa segala hukum dan kaki melabel, takkan lupa.

An Anonymous said...

Tak lupa la..
Utk jawapan kpd sikap label melabel adalah spt di bawah:

1. TAUKE PIL KUDA - ini telah terbukti di mahkamah tidak ditujukan kpd pihak mana sekalipun.. malah baru2 ni terbukti sudah ada pihak yg terlibat dgn pil kuda.. namun PAS dah lama akan memboikot atau membantah calon dari parti mana2 sekalipun jika terdiri drpd pengedar pil kuda, berfahaman marxist, sosialis, kaki fitnah, kaki kelab malam, kali lompat parti, kaki rasuah serta lain2 kelakuan yg tak sepatutnya..

2. BARUA - jika seseorg itu polis kita perlu melabelnya sbg polis.. jika seseorg itu askar kita perlu melabelnya sbg askar.. maka begitu jugalah jika seseorg itu barua!.. ada ke patut melompat sokong pemimpin parti lain kerana kononnya pemimpin sendiri nak berUG dgn UMNO!.. lihatlah sendiri sampai sekarang masih tak nampak ujudnya UG tu, maka memang sesuailah dilabelkan sebegitu..

3. PENGKHIANAT - ini memang tak boleh dinafikan lagi bila berlakunya adegan melompat parti tanpa meninggalkan kerusi buat parti lama.. sekiranya PAN rasa bukan satu kesalahan akan adun dan ahli parlimen yg melompat parti; itu masalah dan kebodohan PAN sendiri.. sdgkan DAP sendiri pernah menggelarkan pengkhianat kpd adun2nya yg telah tinggalkan parti baru2 ini di melaka..

4. KHODAM - ini merujuk kpd pihak yg walaupun masih bernaung dalam parti sendiri namun masih sanggup membela pihak luar parti lebih drpd parti sendiri e.g. sehinggakan sampai ke tahap tergamak membocorkan agenda2 serta keputusan2 mesyuarat parti yg sepatutnya ‘confidential’ dalam masa hanya setengah jam sahaja selepas selesainya menyuarat parti..

5. BABI - ini hanya perumpamaan tapi diputarbelitkan pula oleh puak PAN.. iaitu "Seperti anjing menyalak babi di sebalik bukit" bermaksud inilah penentangan yg perlu dilakukan oleh PAS terutamanya terhadap UMNO dan musuh PAS lainnya.. bukannya penentangan yg sia2 oleh PAN spt dlm isu bantah pesta arak terbuka cuma DALAM HATI iaitu hanya "Seperti anjing menyalak bukit"..

6. BIAWAK - "Seperti memikul biawak hidup" inilah perumpamaan asal yg dipetik.. maksudnya di sini ialah jika PAS masih mahu berbaik lagi dgn DAP, akibatnya akan memberi kesan negatif oleh sokongan melayu islam kpd PAS.. mana mungkin mereka hendak mempercayai DAP lagi setelah melihat gelagat DAP dan sekutunya di dalam parlimen dalam isu usul RUU 355 dan juga isu membantah pesta arak terbuka..

7. KAFIR - di dalam amanat hanya ada perkataan kafir dlm ayat yg lebih kurang "Kita tak perlu masuk hindu, tak perlu masuk buddha tapi kita boleh jatuh kafir hanya jika berkata politik suku agama suku".. selain daripada itu perkataan kafir hanyalah diputarbelit oleh UMNO dan sekutunya di kelantan; PAN ..

8. MUNAFIK- jika seseorg boleh menerima serta berdiam diri bila ada seorg kafir harbi menghina ilmuwan islam dgn label SYAITON dan juga bila ada penganjuran pesta arak terbuka sehingga mengganggu sensitiviti org beriman (bukan org munafik), apakah ada lagi label yg lebih sesuai utk digunakan?

9. BUTIR2 TAHI - seperti yg telah dijelaskan oleh salah seorg pemimpin PAS, ini hanya merujuk kpd sejarah turun-menurun e.g. DAP butir2 tahi PAP bermaksud DAP adalah asalnya turun menurun drpd PAP.. tiada langsung maksud jahat spt yg cuba digembar-gemburkan oleh pihak PAN.

10. TALIBAN - yg ini DAP sendiri yg bagi gelaran kpd pihak yg jelas menentang secara terang2an ke atas pesta arak terbuka.. maka dengan itu aku pula ingin bagi gelaran kpd pihak yg menentang hanya DALAM HATI ke atas pesta arak terbuka ini.. gelaran yg dah aku fikirkan semasak2nya ialah mereka ini sebagai TALIBANgang; ataupun yg lebih tepat lagi ialah TALIBARUT!.

11. PENYANGAK - yg ini tak memerlukan IQ tinggi utk kita faham.. kalau dengan geng sendiri pun boleh dituduhnya kaki liwat dan kaki melancapkan orang lain; juga dia sendiri pun kaki songlap harta rakyat sehingga berbillion2 ringgit utk habuan si anak2 dan kroni, apa lagikah gelaran yg lebih sesuai daripada penyangak?

Itulah penjelasan saya... sekian..

Anonymous said...

Dia yg jadi boss UG, pan pulak yg disalahkan. Tak caya tengok youtube nik aziz. Nak tipu pengikut jugak top dog ni

Anonymous said...

Zaman skang kalu sanggup berUG dan tunggang agama boleh dapat dedak. Eleh... Setakat 4WD dan rumah bini muda sebijik tu, tak main laa

Anonymous said...

No 11 tu jenis orang rembat duit potongan gaji cikgu yik.

Anonymous said...

No. 10 tu sudah pun diiktiraf oleh kejaan arab saudi. Sudah jelas

Anonymous said...

No 9 tu memang sah parti lobai adalah keturunan taik umno yg terpancut keluar. Butir taik umno.

Anonymous said...

No 8 tu munafik ug. Tak caya tengok youtube nasa, hasan dan tgna. Tengok cara munafik pusing tak mengaku.

Anonymous said...

No 7 tu ada dlm Quran. Sapa kafirkan orang islam, perkataan tu jatuh kat org yg cakap. Dah ramai kena kafirkan tapi hari nak bahas dia ponteng lagi.

Anonymous said...

No 6 ni ibarat unta2 sekarang. Mereka sedang memikul biawak eddy wang. Dah penat ko pikul dedak baham sorang2

Anonymous said...

No 1 hingga 5 akan menyusul

An Anonymous said...

Tengok kan semua dah faham.. mujurlah aku bentangkan satu per satu maka barulah kita nampak betapa perlunya label melabel ni utk memudahkan mereka dikenali oleh ahli PAS.. kalau tanpa list tu mungkin G18 masih berada di dalam PAS.. simpang malaikat 44.. keh keh

An Anonymous said...

Kalau PaN nak berUG dgn umno johor ok tak? Nanti boleh dapat sokongan umno utk membela hak golongan atheis, bersekedudukan, lgbt dan murtad.. dgn G25 dah lama bersekongkol sekali.. ntah laa

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [1857] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 750 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....


Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam pasang NOMOR

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi NOMOR


4"Anda udah kem-m tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat

Solusi yang tepat jangan anda putus asah...AKI akan membantu
anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
butuh NOMOR 2D ,4D, 6D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub:KI JAYA DI NO: [[[085-321-606-847]]]

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

An Anonymous said...

Aku harap 26 org yg kantoi tu bg MC lah barulah kita tak berapa malu sangat..

An Anonymous said...

Jangan nak bohong lah barua woi .. arwah TGNA komen pasal perpaduan PAS UMNO bukan UG.. hasan ali memang kata pasal UG.. tapi ada ke UG berlaku sekarang? Keh keh..

Kata salahudin ayubi nak berUG dgn umno johor jadi ke? Kalau Allah nak bola balikkan hati kita memang mudah je kan?

Anonymous said...

Isu babi ini ditimbulkan oleh top dog lobai sblm arakfest lagi. Mungkin marang byk babi kot...tak tau nak cakap la

Anonymous said...

Bodo betul wanrosli ni. Tgna cakap pasal perpaduan umno pas @ UG. Dgn marahnya tgna mengutuk eddy wang dan geng2 UGnya. Tak pernah aku nampak tgna semarah itu.

Tak kanlah tgna menipu @ memfitnah pasal perpaduan pas umno @ UG?

Anonymous said...

No 4 khodam atau khadam ialah hamba abdi kepada lobai top dog. Pendek kata mcm keldailah. Dol cakap semua betul. Kencing dol pun koledai cakap sodap dan nikmat. Kena koncing pasal ruu355 + ponteng pd hari cadang nak bahas pun angok2 berbunyi kelodai. Khodam = kelodai ternak eddy wang

Anonymous said...

No 3 pengkhianat @ penyangak. Diberi kuasa, bagi gaji tapi potongan gaji cikgu yik nak hantar kwsp, t hj, byr rumah, pinjaman bank kena rembat lobai. Lambat bayor kunun... Mana tak lambat bayar tahun2 sebab dah kono rembat. Cuba klu tak dirembat mcm kjaan buat, mesti masuk ikut time punya, tak lambat punya. Bagi kuasa dia khianat rembat potongan gaji. Cibai ke tak tu?

An Anonymous said...

Sebenarnya G18 yg bodo dan yg sedihnya merebak pula kebodoan ini hingga kpd walaun DAP..

UG ni ialah Unity Government (dgn izin) yg sebenarnya adalah Kerajaan Perpaduan iaitu parti2 pemerintah dan parti2 pembangkang bersama2 memerintah negara.. bermaksud sebuah kerajaan tanpa pembangkang bersama2 mentadbir demi mengurangkan ketegangan agar kebajikan rakyat dapat lebih difokuskan.. bagaimanapun, bila cukup tempoh, kerajaan ini akan dibubarkan utk memberi laluan kpd pilihanraya umum.. kan ke bagus idea UG ni?

Tapi oleh kerana pd waktu itu masih ramai rakyat yg belum faham, maka ianya ditangguhkan.. namun begitu kemudiannya konsep UG ini diciplak pula dan diolahkan sedikit oleh DSAI utk idea Konsesus Nasionalnya dan juga oleh TGLKS utk idea Selamatkan Malaysianya. Namun spt biasa, tiada kedengaran langsung tuduhan2 barua DAP bhw PKR dan DAP mahu bergabung dgn UMNO. Sebab tu aku cakap G18 ni bodo..

Inilah bezanya antara UG dan Perpaduan PAS-UMNO.. faham ke walaun DAP?

An Anonymous said...

Yg arwah TGNA marah sgt tu sebenarnya ialah atas isu perpaduan PAS-UMNO.. ini kerana org salor sengaja memberi kefahaman yg salah kpd arwah iaitu katanya ‘UG adalah Perpaduan PAS-UMNO’.. memang melentinglah arwah.

Mujurlah selepas itu TGHH pergi bertemu arwah TGNA face to face demi menerangkan perkara sebenar.. hasilnya arwah TGNA tak jadi nak melantik org salor jd pengganti beliau utk jawatan MB Kelantan.. sbb tu salor meroyan sehingga sekarang.. apakan daya nasi dah jadi bubur..

Anonymous said...

Dan bubur dah jadi tapai.. Dan tapai dah jadi tuak.. Maka berpesta arak lah mereka dengan arak dari bubur keluaran jerman terbaru..

Yam seng, kata dap semasa merayakan kemenangan calon dap seperti yang diberitahu dap..

Anonymous said...

Dap akan merayakan kemenangan calon pan dengan minum arak..

Anonymous said...

DAP akan merayakan kemenangan calon PAN dgn pesta pondan dan GAY...

Anonymous said...

UG dapat dedak. Lobai pun boleh terangkat serban kalu dapat dedak. Tak caya cuba wanrosli tanya mr eddy wang.

Anonymous said...

UG ialah kerajaang perpaduang pas umeno. Ketua perancangnya ialah mr eddy wang. Tgna cukup marah dgn perancang UG @ kerajaang perpaduang pas umeno. PR masa tu pun tercengang dengang kerajaang perpaduang UG. Tgna tak setuju habis semua geng UG kena marah sbb ikut agenda ameno katanya. Nasa dan hasan pun kata UG sudah berjln masa tu. Patutlah tgna marah sgt kat utube

Anonymous said...

Najib PM pun ketua ada kuasa jugak. Tapi dia taklah rembat duit potongan gaji cikgu atau kerani ker, opis boy ker. Tiap bulan duit potongan masuk kwsp, t haji, bank dll ikut jadual. Kalu lebai dol tak rembat duit potongan gaji cikgu yik, sudah tentu dia masuk ikut masa yg ditetapkan. Tapi kalu kena rembat dulu tentulah lambat sampai bulan2, tahun2....betol tak?

Anonymous said...

No 2 barua. Ia perkataan yg memang keluar dari mulut tuang presdeng hj dol. Org yg suka cakap barua barua ni mungkin masa kecik bapak dia selalu baruakan dia. Mungkin barua tu satu amanat baru parti taliban kot? Tapi kejaang arab kata ada barua ekstrimis kat sini katanya. Tak tau la betul ke tak. Tu kena tanya wanrosli la

Anonymous said...

No 1 taukey pil kuda. Terkini anak huse kena tangkap bersama pil kuda. Sejarah tokey pil kuda ni sebenarnya panjang iaitu sejak sebelum pru13. Klu tak silap T guru hj dol mengkhianati bakal calon dengan fitnah yg dikenali sbg fitnah tokey pil kuda. Tg hj dol kena samang 2 juta. Mujur ada masalah teknikal. Kalu tak mau kena kejutan jantung tu. Sampai sekarang klu sebut tokey pil kuda je suma org 1msia terbayang wajah hj dol. Sampai cucu cicit rasanya akan kekal gelaran hj dol tokey pil kuda kot?

Anonymous said...

Istilah UG ni tak ada kaitan dgn pan, dap atau tun madey kutty. Utk makluman wanrosli, UG ni hanya berkaitan hj dol dgn geng ameno. Untuk rujukan UG sila tanya nasa dan hasan. Dia boleh terangkan dari A sampai Z. Kejaan arab saudi pun rasanya tahu lobai mana yg main UG tu.... Dlm pan tak ada istilah UG. Dlm utube pun tak ada. Jadi wanrosli boleh cipta satu ucapan UG pan dgn umno di ytube mulai sekarang. Pastikan cerita ni timbul diytube sblm pru14. Klu boleh suruh hj dol keropok lekor sbg watak utama.

Anonymous said...

Ini cerita baru ni. Ni terkandung dlm amanat hj dol ker?

Anonymous said...

Parti lobai merayakan kekalahan dengan dedak

Anonymous said...

Mamat ni suka benor sebut pondan dan gay. Pelanggan tetap ke dol??

Anonymous said...

Pak karam....
1. Kafir jatuh kpd pengucapnya klu org yg dituduh bukan kafir dan tak mengisytiharkan diri sbg kafir.
2. Zalim kalu menindas org asli sbb nak cilok komisyen balak atau rembat duit potongan gaji cikgu yik yang sudah kerja keras didik cucu kita.
3. Fasik kalu percaya ada no keahlian parti masuk syurga otomatik. Ada no ahli pun kalu kerja mengkapir org, kerja membarua org, kerja membabikan org, mentokey pilkudakan orang, merembat gaji org, melupuskan saham org sampai O...tak kan bole masuk syurga freeee. Tu belom kira rembat tanah cina, menghanjingkan org, memunafikkan org, merembat dedak dll.

Anonymous said...

Wanrosli.
Kita nak ruu355 cadangan pas tu cepat diluluskan. Jadi cubalah ko pujuk hadi tu supaya rajin gi dewan. Kalu asyik ponteng aje bila ruu355 nak bahas, nak undi, nak kasi lulus. Nak buat benda baik kenalah istiqamah. Kalu dah ponteng je camner nak lulus. Budak ambik upsr pun akan gagal kalu selalu sangat ponteng.... Kejaan dah bagi elaun tu janganlah ponteng. Najib PM yg sibuk dgn tugas kejaan tu pun tak ada ponteng mcm dia.

Ko tolong nasihatkan dia boleh ke wan?

Anonymous said...

Budak tadika pun kalu selalu ponteng kelas mcm 72 + 3 ekor tu gerenti tak boleh hafal alif, ba, ta... Inikan pula dgn org tua

Anonymous said...

Ekehhhh baru ada q7, rover dan velfire dah eksen tak sedar diri. Kat luar negeri tu derang guna q7 jadi teksi. Rover diaorg guna gi angkut buah epal kat kebun. Velfire dia guna angkut bangla kerja ikat batu

Anonymous said...

Pas dikatakan parti kampung.. Yang lain2 parti bandor.. Bila pas sebut unity goverment semua dah ternganga.. Rupanya ada politik camtu ye, boleh perintah bersama dengan pembangkang..

Ku ingatkan pembangkang tu perlu membangkang je 24jam sehingga ke titisan darah terakhir..

Tapi mustahil idea terkehadapan london camtu keluar dari mulut pas.. Sepatutnya dari mulut yang progtesif liberal la.. Tak kan yang suci pulak sebijak tu..

Anonymous said...

Yang dirujuk pun tak berapa nak dipercayai.. Baik suruh tanya ku nan... Ku nan tentu bijak, profesor serba tau..

Memang la kat malaysia belum ada istilah ubity goverment sebab istilahnya international london.. Orang bagi cadangan tu nak suruh semua orang peduli rakyat.. Bila ada pemerintah pembangkang dalam satu2 kerajaan..

Yang tak bijaknya kalau parti pemerintah mesti 24jam sokong.. Yang parti pembangkang mesti 24 jam bangkang.. Tak perlu tau langsung tajuk apa yang dibincangkan..

Anonymous said...

Dalam isu babi agak sensitif tapi macai boleh pulak menggelar orang anjing dalam versi inggeris 'top dog'.. Hihi

Anonymous said...

Pas tetap mempertahankan sekolah, madrasah, maahad tahfiz di bawah yik @ kerajaan negeri dalam keadaan kewangan yang agak meruncing.. Terdapat usul meletakkan sekolah2 ni bawah kerajaan pusat yang boleh merosakkan sistem pembelajaran sedia ada, tapi pas pertahankan jugak kalau tak duit pun.. Sekarang dah selesai bayar balik semua, dan sekolah2 Islam ni kekal bawah yayasan..

Sebab tu timbul masalah caruman ustaz dan guru tu bermula dari tahun 2001 lagi .. disebabkan masalah kewangan tu la..

Negeri bawah bn takpe sebab pusat akan datang bantu..

Pelaburan dibuat kerajaan negeri tu untuk membantu tampung kos pentadbiran.. Semua negeri ada usaha masing2 untuk tampung duit kerajaan negeri.. Selangor dengan jual pasirnya, penang dengan jual tanah..

Kerajaan pusat pun ada cara tersendiri.. Zaman tun dengan perniagaan forex nya.. Najib dengan 1mdb nya.. Kan semua tu cuba nak tambah pendapatan kerajaan tu..

An Anonymous said...

Memang UG tak ada kena mengena dgn PAN dan DAP kerana PAN hanya berkiblatkan kpd DAP dan youtube aje kalau mereka nak tahu apa2 kebenaran.. tun m pula lagi tak terlibat sbb masa tu dia dah pencen.. cuma masa dia belum pencen dia ada terima report pasal sslahlaku songsang.. itu je yg aku masih ingat jika cakap passl tun m ni..

An Anonymous said...

Yg ada kena mengena dgn UG ialah G18 di mana sengaja disalah ertikan oleh mereka agar ahli2 PAS membenci ketua mereka.. namun syukurlah isu UG ternyata gagal menjatuhkan TGHH..

Utk mengelakkan rasa malu kerana pemikiran yg agak terkebelakang lalu direkalah Konsesus Nasional dsn Selamatkan Malaysia agar taklah ketinggalajn sgt dgn idea advanced UG ni.. namun spt yg aku kata tak de langsung salakan drpd G18 ttg PKR dan DAP hendak bergabung dgn UMNO sbgmana PAS dituduh.. sbb tu mmg ahli PAS boleh menerima bila PAS putuskan hubungan dgn PKR dan DAP kerana mereka mudah kena klepet dgn G18 (kini PAN).. kini kita dpt lihat parti mana yg sdg gelisah dan gelabah bimbang hilang undi melayu sdgkan PAS sedikit pun tak heran akan hilang undi drpd pengundi DAP ketana tak semua org cina sokong DAP.. cuma barua DAP (baca PAN) shj yg berkata cina itu DAP dan DAP itu cina..

Anonymous said...

Tu la pasal.. Lain lah kalau kita tunggang lc125 ke hulu ke hilir..
Melainkan kalau lc125 tu bertujuan mengaburi mata, bila kita dikatakan memiliki harta ismek ulam raja di luar negara..

An Anonymous said...

Inilah akibatnya bila ada pihak yg membela hak pengamal LGBT..

An Anonymous said...

Bagi yg pernah jadi exco dulu.. masa dia jadi exco dulu, punyalah sapu balak sesuka hati.. bila tak dilantik kembali, barulah dia sedar bahawa sapu balak tu sebenarnya juga dikira rasuah.

Maka diciptalah pelbagai fitnah yg antaranya:

1. lambat bayar gaji cikgu YIK; dikatakan kerajaan negeri cilok
2. yg bina bangunan di tanah kafir harbi (sekutu PAN) oleh pihak swasta; dituduhnya kerajaan negeri yg bina
3. zalim kpd org asli oleh kerajaan persekutuan; dituduhnya kerajaan negeri sdgkan kerajaan negerilah sebenarnya yg memberi tanah kpd org asli
4. yg tibai komisyen balak oleh bekas exco; dituduhnya kerajaan negeri yg tibai komisyen tu
5. perniagaan kohilal merudum setelah beberapa tahun menjana keuntungan; dituduhnya kerajaan negeri songlap saham kohilal
6. tabung memali dihentikan setelah semua keluarga mangsa berjaya dibantu; dituduhnya duit memali dilarikan
7. kereta2 sederhana yg dibeli oleh ahli2 parlimen dipertikaikan oleh mereka; namun kesah seseorang yg hanya sebagai PEMBANTU ahli parlimen tapi boleh beli banglo ala disney dan kereta2 mewah hanya didiamkan begitu sahaja

Semuanya dgn niat cuba utk merosakkan nama baik parti PAS agar dia dipecat maka terselamatlah dia setelah berada dalam PH..

Jika difikirkan kembali bukanlah hanya mereka, kita pun kalau ada buat kesalahan takkan senang duduk punya jika masih bersama parti islam.. maka keluar parti islam adalah suatu pilihan.. bersama parti yg bersekongkol dgn parti tokong tak perlu lagi nak berbaiah.. mudah kan tu?..

An Anonymous said...

Aku wakil wan rosli,

Sebenarnya TGHH tu dah agak dah., macamana nak bahas dan menang undi sokong RUU 355 ni jika 26 org ponteng sekaligus.. so mujurlah tak jadi bentang..

An Anonymous said...

Ingatkan kat luar negeri je ke ada banglo ala disney? Kat ampang pun ada la..

Anonymous said...

Kalau umno itu rasuah, rasuah itu umno..

Kenapa agaknya PAS masih berkenan, ada hati, ada perasae, ada berahi nak comelot...

Mungkin terkabur dengan Q7..bawa istighfar na..
Itu pun langgar baia'ah juga namanya.

Anonymous said...

http://abnnasution.blogspot.my/2017/11/nak-satu-lawan-satu-jangan-kira-dasar.html?showComment=1512003773197&m=1#c610662840595952840

Alkisah, hoppa alliances berbincang santai tentang teori rahman..

R-Tunku abd rahman..a-Tun abdul razak.. H-tun hussein onn.. M- tun mahathir, a-tun abdullah, n-najib sebagai penutup.. Ulas rafizi..

Matt my boo : yahoo.. Lepas ni giliran kita la pulak..

Lam pu tiang : wah.. Kite pum musti ala teoli jugak... Balu nampak hebat..

Tun kubang : i dah pikirkan untuk alliances kita.. Kita buat penggiliran antara parti.. Kita start dengan parti pk la sendiri - kak wan zizah u all untuk teori one...

Mahbudin : eh boleh eh macam tu... Wan untuk one..

Lam pu tiang : tapi wa plefer wan jilat..lia sulah berkhidmat untuk pinang sebatang..

Tun kubang : teori kedua kita pilih parti buah oren.. Matt my boo untuk m..

yes!..jerit matt my boo sambil menyiku ke bawah dengan genggaman penumpuk penuh semangat..

Tun kubang : teori ke 3.. Kita serahkan kepada parti developer yang berlatarkan outer space transport untuk d..

Lam pu tiang : kenapa lain sumua nama, parti wa guna nama parti... Parti developer..

Tun kubang : sebab everytime u submit any name, agung will reject..

(masa tu, aku akan apply masuk parti developer.. Confirm jadi pm sebab aku the only malay yang bijak dalam tu)..fikir papazi yang bijak merencana strategi. .

Tun kubang : dan last sekali parti kami parti khemah bersatu.. Mengguna pakai teori b untuk Biarlah rahsia... Maka complete lah teori pm hoppa alliances.. Teori 1mdb untuk next 4 orang pm..

Mahbudin.. Cilakak tun.. Aku m bukan b.. Abis tu sapa b tu..

Appa! Appa!.. Boboy nak boboy nak..jerit muflis manja..

Ish boboy ni. Duduk lah diam2 takde orang tau tadi.. Bentak tun kubang..

Semua agak terperanjat dan baru terpikir. . B untuk boboy..

Begitulah kisahnya..

bonjour said...

Kuali n the gang kn keldai

bonjour said...

Kuali n the gang kn keldai

pak alresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
>>>>>TOTO TOGEL 2D 3D 4D KLIK DISINI <<<<<
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL
angka;GHOIB: singapura
angka;GHOIB: hongkong
angka;GHOIB; malaysia
angka;GHOIB; toto magnum
angka”GHOIB; laos…
angka”GHOIB; macau
angka”GHOIB; sidney
angka”GHOIB: vietnam
angka”GHOIB: korea
angka”GHOIB: brunei
angka”GHOIB: china
angka”GHOIB: thailand


















An Anonymous said...

Salah ke langgar baiah? Tanya jer.. pasti ko tak leh jawab kan? Dasar barua DAP..

An Anonymous said...

Ini umno punya hal pas tak nak campor.. bengang lah tu.. keh keh

An Anonymous said...

Intelek punya sketsa ni tuan..

antiug said...

Bolehkah nak buat kebaikan dgn rembat duit org lain, Islam apa ni?

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.