Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BERSATU TIADA CAWANGAN,BAHGIAN ? AHLI ADA TAK ? HU,HU,HU

 BERSATU PARTI BERKECAMUK !

CAWANGAN TAK ADA ? BAHAGIAN ? HMMMM KALAU TAK DE CAWANGAN MANA DATANGNYA BAHAGIAN.

KALAU TAK ADA AHLI MANA DATANGNYA CAWANGAN ? DAN MACAM MANA NAK MESYUARAT KALAU AHLI TAK ADA ?

CAWANGAN ILEK, BAHAGIAN ILEK, AHLI ILEK ?

SO MACAM MANA NAK MEMERINTAH NEGARA ? YANG HERANNYA PENGURUSI BERSATU PULA TELAH DIPILILIH BAKAL JADI PIEM !!!

PARTI-PARTI YANG TERDAPAT DALAM PAKATAN HARAPAN MEMANG BANGANG ! NI KENA BAGITAHU RAKYAT BIAR MEREKA NILAI !

ERTINYA BERSATU BAKAL BIBUBAR !

ROS KENA TULIS SURAT PADA BERSATU BAHAWA SESUNGGUHNYA BERSATU TIDAK UJUD, BUBAR ! AHLI-AHLINYA DINASIHAT MASUK PAN DAN DAP !

BILA CAKAP PADA RAKYAT, BUKAN MAIN LAGI GARANGNYA !!!

CHE DET AMCAM ?

MENDEKAAAAAA !!!


-Pak Karamu-

 

Muhyiddin akui gagal penuhi tuntutan RoS

AddThis Sharing Buttons

Muhyiddin akui gagal penuhi tuntutan RoS
Muhyiddin ketika ditemui di pejabatnya di Parlimen Pagoh, di Pagoh Jaya, sebentar tadi.
(Ubah saiz teks) 
 
PAGOH - Bersatu akui gagal menyediakan dua daripada sembilan tuntutan dikehendaki Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS) di bawah Seksyen 14(2) Akta Pertubuhan baru-baru ini sebagai syarat membolehkan parti berkenaan bertanding pada PRU14.

Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, ini kerana tempoh masa penubuhan parti yang masih belum menginjak setahun menyebabkan mereka sukar sediakan keperluan diminta iaitu laporan mesyuarat bahagian dan cawangan.

“Contohnya ada sembilan tuntutan perlu dilaporkan termasuk jumlah ahli Bersatu, laporan mesyuarat agung yang telah diadakan dan penyata kira-kira yang sudah diaudit.

Jadi, antara perkara yang mungkin tidak boleh disampaikan iaitu pertama, tentang laporan mesyuarat bahagian.

“Kita dah jelaskan dahulu bahawa parti kita baru ditubuhkan, diluluskan RoS pula pada Julai 2017. Jadi, kalau nak ambil kira, sampai sekarang pun dia belum selesai setahun.

:Mana ada pertubuhan yang kurang setahun dah ada mesyuarat agung. Jadi kalau tak ada mesyuarat agung, apalah laporan kita nak sampaikan?” Katanya.

 Beliau berkata demikian pada sidang media khas di Pejabat Bersatu Parlimen Pagoh, di Pagoh Jaya, di sini, sebentar tadi.

Menurut Muhyiddin, penyediaan laporan mesyuarat cawangan juga adalah sukar kerana ia perlu mendapat kelulusan RoS terlebih dahulu.

“Demikian juga mereka minta satu lagi iaitu laporan mesyuarat cawangan. Untuk pengetahuan, cawangan kita belum tertubuh satu pun, dalam proses.  Tapi kelulusan dah nak diberikan oleh RoS, namun kita belum terima lagi kerana kita belum kemukakan.

“Jadi, dua perkara itu minta macam mana pun bukan tak boleh sempurnakan, tapi status parti tu dalam proses penubuhan.

"Yang inilah mungkin kita tak dapat nak sampaikan kerana tidak ada pun cawangan pun dah didaftarkan. Jadi, saya itu fikir logik dan kita pun berperaturan,” katanya.

Terdahulu, RoS bersedia mengeluarkan notis pembubaran terhadap Bersatu mengikut Seksyen 14 (5) Akta Pertubuhan sekiranya parti itu gagal menjawab dan menyerahkan maklumat serta dokumen yang dikehendaki pertubuhan dalam tempoh 30 hari, berkuat kuasa 28 Februari.

19 orang berkata:

Anonymous said...

Biarkan saja Ros bubar bersatu dari situ kita akan lihat bagaimana Ros dipergunakan oleh KDN untuk menidakkan keujudan parti yang didokong oleh rakyat tapi mereka lupa yang UMNO sendiri telah terbubar apakah jika ini berlaku pada parti pembangkang Ros akan bertindak serupa agaknya mustahil lihat saja apa yang berlaku pada DAP.

Anonymous said...

Macam2 la.
Kelulusan belum dapat mcm mna nak tubuhkan cawangan? Dah tu mintak minit mesy pulak!! Boleh pecah kepala mikir...

Anonymous said...

Tuan haji Pakkaramu....
Nak tanya sikit boleh ker? RTI tu apa bendanya? Betul ke RTI tugas utama dia halau jibon keluar dari pas? Habis tu kenapa suara dalam audio tu marah sangat sampai suruh RTI balik kampung buat kerja masing2? Siapa yang membiayai RTI tu sebenarnya, tuan haji?

Anonymous said...

Tuan hj Pakkaramu.....
Ana nak soal sikit kat ente. Pasaraya wakaf rm20 juta yang ceritanya nak buka kat dungun terengganu masa fastakim dulu tu dah sampai kat mana dia punya progres?? Rasanya dah lama dah tu. Konsep dia sama dengan kohilal tak? Berapa juta untung tahun ni? Ana nak melabur saham pasaraya tu boleh ke?

Anonymous said...

Ya la RTI tu apa? bunyi mcm ISIS jer. ni geng2 terroris ke? agenda yahudi gamaknya.

Anonymous said...

Tuan hj Pakkaramu.....

Ana dengar2 dasar negara islam dan pelaksanaan hukum hudud tak disebut pun dalam manifesto pas dalam pru14 ini. Camner boleh terlepas pandang dua dasar parti yang utama tu? Nak jadi liberal macam Pan jugak ke? Ke sebab takut parti gabungan tak setuju?

Anonymous said...

Tuan hj....nak mintak pandangan tuan hj la sikit. Sesuai ke kalu orang umur 60 tahun lebih, selaku sakit2, jalan dah slow, selalu kuar masuk hospital jantung, selalu ponteng kelas, kita nak pilih jadi pemimpin negara kita kita? Kang kalu padam kena buat prk pulak tak ke membazir duit rakyat. Ana cadangkan kalu dah tua tu, selalu masuk wad jantung, kan elok kalu duduk kat rumah, makan keropok lekor dan uli popcorn bini mude. Apa pandangan tuan haji dalam masalah ini?

Anonymous said...

Kawe nok tanye demo satu soale. Kate la klate jatuh ker parti lain, sudikah kirenye preside parti pah bertanggung jawak denge meletakke jawatenye? Hok kalah tapi nok jadi penasihak buak por? Adakah bertujue nok kumpo dedak juge? Ni kawe nok kepastie dari demo neh

Anonymous said...

Tuan guru al fadhil karamulley, kenapa haji hadi dan nik abduh baham duit umno? duit tabung milo yg kami hulur tu tak cukup ke?

Anonymous said...

pak karamu, haji hadi dulu menentang perlembagaan kafir oleh umno dalam amanat hadi tapi tup tup dia baham duit umno pulak. sembelihan org umno pun katanya tak halal dimakan, solat pun imam lain-lain tapi ambik duit umno tu halal yer? ke hukum hakam ni berubah ubah ikut hawa nafsu haji hadi? ke guane?

pak karamu taknak tegur haji hadi dan nik abduh tu ke? ke pak karamu pun tumpang baham duit umno?

Anonymous said...

Pakkaramu " Korang ni bantulah sikit janganlah keluarkan banyak isu-isu kepincangan pentadbiran parti pas. Kami nak menang...Tolong ya. Malulah jika kami kalah semua kerusi. "

~PakKaramu~ said...

unjukkan komen saudara itu tidak fitnah, atau saman je atau buat laporan polis, mudah kan ? dari buat komen ikut selera otak. cer focus tajuk di blog and komen, ni merapu tak habis, tak profesional langsung, jangan la lari tajuk !!!

Metwaly Shahin said...

هل تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالطائف بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الخليج الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالطائف وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الطائف اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة الخليج للخدمات المنزلية شركة تنظيف منازل بالطائف
شركة تنظيف فلل بالطائف
شركة تنظيف خزانات بالطائف
شركة تسليك مجارى بالطائف
شركة رش مبيدات بالطائف
شركة مكافحة نمل ابيض بالطائف
شركة مكافحة حشرات بالطائف
شركة عزل اسطح بالطائف
شركة عزل خزانات بالطائف

Metwaly Shahin said...

نقدم لكم بعض الخدمات فى الاعمال المنزلية الممثله فى التنظيف الشامل للمنزل ومكافحة الحشرات وعزل الاسطح وكشف تسربات المياة ونقل الاثاث بكل انوعه كل ذلك يساعد فى الحصول علي مظهر رائع بواسطة افضل الفنيين والمتخصصين فى هذا المجال باستخدام احدث المعدات.
شركة عزل اسطح بابها
شركة كشف تسربات بابها
شركة تنظيف خزانات بابها
شركة مكافحة حشرات بابها
شركة عزل اسطح بخميس مشيط
شركة كشف تسربات بخميس مشيط
شركة مكافحة حشرات بخميس مشيط
شركة تنظيف منازل بالطائف
شركة نقل عفش بالطائف

Sahra in Dubai said...

Terima kasih banyak kepada teman saya yang di Singapura ..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses saya baca. Saya bisa kenal nama nya Mbah Suroto. saya tidak tau apa ini secara kebetulan saja. Tapi yang jelas saya berani sumpah demi alloh kalau saya tidak menikmati hasil nya bantuan dari mbah.

waktu itu setelah pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jadi Tkw di Saudi Arabia hanya jeritan batin saya alami. Berkat bantuan beliau melalui Pesugihan Dana Gaib nya ini alhamdulillah sekarang kehidupan saya jauh lebih baik dari sebelumnya.

Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana gaib, anka gaib togel 3D,4D,5D,6D jampi pelet, ingin cepat dapat pekerjaan, dll....

Kini saya berbagi pengalaman saja sudah saya rasakan dan buktikan sampai sekarang. Atau mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 Semoga bermanfaat. aminn...

Info lebih jelas nya buka saja situs beliau di sini https://pesugihanputihislamia.blogspot.com.

raybanoutlet001 said...

ferragamo shoes
ferragamo outlet
ray ban sunglasses
oakley sunglasses
cincinnati bengals jerseys
true religion outlet store
ralph lauren outlet
oakley sunglasses
seattle seahawks jerseys
cheap nhl jerseys

raybanoutlet001 said...

zzzzz2018.5.17
jacksonville jaguars jersey
jordan shoes
nfl jerseys
michael kors outlet
true religion outlet
mlb shop
canada goose outlet
coach outlet
oakley sunglasses wholesale
coach outlet online

jjjjjjjjjjjjj said...

longchamp bags
kobe 11
longchamp handbags
vapormax
birkin bag
nike air max 2018
cheap nfl jerseys
adidas nmd
vapor max
kd shoes

5689 said...

zzzzz2018.8.15
coach factory outlet
canada goose outlet
ralph lauren uk
canada goose outlet
mbt shoes
christian louboutin sale
converse shoes
mlb shop
coach factory outlet
kate spade handbags

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.