Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAKATAN DISYORKAN PAKAI LAMBANG DAP ATAU PKR

SUSPENS !

PAKATAN HARAPAN RAMAI YANG BIJAK BISTARI

FULL STOP !

ROS TAK PERLU AJAR PAKATAN HARAPAN MACAM MANA NAK DAFTAR 

ROS TAK PERLU BUANG MASA LAYAN PENDAFTARAN SEBAB SETIAP PARTI SUDAH TAHU BAGAIMANA NAK DAFTAR PERTUBUHAN POLITIK MEREKA

 FULL STOP !

ROS HANYA MENGIKUT UNDANG-UNDANG AKTA PERTUBUHAN TAHUN 1966.

FULL STOP !

PARTI YANG MEMOHON HENDAKLAH SELESAIKAN 430 ADUAN YANG TERDAPAT DIATAS MEJA ROS

FULL STOP !

PAKATAN HARAPAN TAK PERLU BIMBANG TENTANG LOGO PADA PRU 14. MEREKA BOLEH GUNA LOGO DAP ATAU PKR, ITU PARTI POPULAR, YANG LAIN PARTI DAN LAMBANG PARTI NYAMUK .

FULL STOP !

ROS JANGAN LAYAN  ATAU BALAS SURAT DARI PARTI YANG MEMOHON SEBAB DISANA ADA RESIKO. TAKUT NANTI PARTI KATA ROS PULA NAK MENGAJAR PARTI, SEDANGKAN MEREKA PROFESIONAL.

YANG PENTING ROS IKUT SAHAJA UNDANG-UNDANG !

SELAMAT !!!

FULL STOP !

Pak Karamu-

 

Kenapa RoS tidak jawab surat?

AddThis Sharing Buttons

Kenapa RoS tidak jawab surat?
(Ubah saiz teks) 
 
RUANG bernafas untuk terus 'hidup' nampak makin sukar. Pendekatan diam diri Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS) isu permohonan pendaftaran Pakatan Harapan (Harapan) semacam satu elemen suspens.

Panas disangka melarat ke petang terencat dek awan mendung yang muncul di tengah hari.  
Biarpun beberapa pertemuan dilaporkan melibatkan kepimpinan Harapan dengan RoS untuk menggali penyelesaian, jalan akhiri kemelut terus kelam.

Ramai yang teruja, tertunggu dan tidak sabar menunggu apakah kesudahan isu ini.  

Masalah bermula dengan pendaftaran komponennya, Bersatu yang mengalami masalah teknikal.

Parti itu mengadakan mesyuarat agung pertama 30 Disember lalu selepas ia lewat dua bulan dan hingga menimbulkan pelbagai pertikaian.  

Ahli dan bekas ahli parti serpihan Umno itu dilaporkan bangkit melontar pelbagai persoalan...dakwa perlembagaan parti dilacur demi kepentingan pemimpin tertentu.

Ketua Pengarah RoS, Surayati Ibrahim berkata, atas mejanya terdapat 430 laporan terhadap Bersatu yang memerlukan penelitian dan siasatan.

Bagi RoS, kelewatan itu bukan disengajakan kerana mereka diperuntukkan kuasa menerusi Akta Pertubuhan 1966 untuk meneliti sebarang aduan dan isu melanda Bersatu sebelum membuat keputusan pendaftaran.

Surayati berkata, RoS ada hak untuk mempertahankan tindakan mereka menggunakan akta itu bagi menyiasat semua permohonan, khususnya membabitkan kes Bersatu susulan pelbagai aduan daripada peringkat akar umbi dan bekas ahli partinya.

Perkembangan itu mengheret RoS ke mahkamah apabila Harapan memfailkan tindakan mahkamah yang dianggap Surayati satu langkah yang hanya merencatkan lagi proses pendaftaran Harapan.

Bila itu berlaku, apa nasib Bersatu? Bagaimana pula  peranca-ngan pakatan parti pembangkang dalam Harapan? Punahlah persediaan berdepan PRU14 apatah lagi  semangat dan misi besar bersama iaitu mengambil alih Putrajaya.

Penganalisis politik Universiti Utara Malaysia, Dr Kamarul Zaman Yusuff berkata, tidak dinafikan bahawa Akta Pertubuhan 1966 boleh menjadi sebab kepada kelewatan pendaftaran kerana terdapat pelbagai peruntukan di dalam akta ini yang perlu dipatuhi.

Padanya, RoS perlu mengkaji sebelum membenarkan sesebuah parti politik atau gabungan politik boleh didaftarkan kerana terdapat peruntukan tertentu yang sedikit kabur dan memerlukan pentafsiran daripada pakar undang-undang.

Mengikut akta berkenaan, RoS semestinya menyiasat keseluruhan aduan yang dibuat dan ini mengambil masa yang agak panjang.

Merujuk kes lama, isu kelewatan pendaftaran parti politik bukan luar biasa. Ia bukan sahaja melibatkan Bersatu. Parti Sosialis Malaysia (PSM), yang dilancarkan pada 1998, mengambil masa sehingga 10 tahun untuk diluluskan.

PSM secara rasmi diluluskan pada 19 Ogos 2008. Parti itu menggunakan logo PKR pada PRU12 dan dua calonnya menang kerusi Parlimen Sungai Siput dan di Dun Kota Damansara, Selangor.

Pakatan Rakyat juga pernah gagal didaftarkan kerana tidak memenuhi syarat asas yang menghendaki ada tujuh anggota gabungan melibatkan Pas, PKR dan DAP ketika itu.

Bagi Kamarul Zaman, sekiranya Harapan gagal menyelesaikan urusan pendaftaran sebelum PRU14, gabungan pembangkang itu akan berhadapan dengan masalah logo.

Harapan sedikit sebanyak gagal menunjukkan kesepakatan dalam isu pendaftaran ini. Seksyen 6 (2) Akta Pertubuhan 1966 melarang penggunaan nama yang didaftarkan selagi belum diluluskan.

Ini perlu diberikan perhatian sekiranya tidak mahu masalah lain pula yang timbul.

Bagi menyelesaikannya, Kamarul Zaman berpendapat, RoS perlulah menjawab surat rasmi, menjelaskan apakah yang menjadi halangan untuknya meluluskan pendaftaran Harapan.

Jika ada masalah, Harapan dapat berusaha menyelesaikannya segera untuk membolehkan permohonan diluluskan dan parti itu menggunakan logo sendiri untuk bertanding dalam PRU14.

“Tidak menjawab surat rasmi parti itu dalam masa yang munasabah adalah satu perbuatan yang tidak profesional,” katanya.

Nah! Sama ada Bersatu sememangnya mengambil remeh hal-hal penting memartabatkan perlembagaan parti atau RoS tidak profesional dan mahu bermain politik dalam mengurus isu boleh diangkat punca penamat kemelut masih belum berbayang.

'Permainan' ini mengheret masyarakat massa terus bercakap dalam persepsi dan kesimpulan sendiri.

22 orang berkata:

Anonymous said...

X kisahlah lambang apa.
Janji bukan umngok/be end dan pigs
Aku yg pertama didunia komen kali ini.

An Anonymous said...

Lambang roket - melayu islam lari
Lambang mata lebam - melayu bunga raya lari
Lambang bunga raya - melayu mata lebam lari
Lambang A - melayu islam lari

Serba tak kena..

Anonymous said...

Lambang bulat - semua melayu, cina, dan india dihalau dan dikafir.

An Anonymous said...

Ada bukti ke melayu dikafir? Punyalah taksub kpd non muslim sampai dah sedia kafir tapi dikafirkan pun melenting.. dasar walaun dap..

Anonymous said...

Jgn pusing lah 5:22
Sapa kau nak kafir2 kan org!
Kau tau apa darjat mu di sisi Allah!
Budaya kafir mengafirkan, tanam kat jirat cina , siapa yang bawa? Kalau tak parti kau yg berlagak suci tapi makan duit HARAM!

An Anonymous said...

Ada ke aku kafirkan orang? Kau main langgar je ni.. sebijik macam husam yg tuduh 90 juta tapi satu bukti habuk pun tak ada.. walaun DAP pun mati2 percaya dia..

Bab tanamkan kat jirat cina itu adalah mungkin sekadar amaran jika masih lagi ada muslim yg menyokong pendapat bahawa undang2 islam sebenar adalah tidak sesuai diamalkan di Malaysia..

Bukan parti kami yg berlagak suci tapi si pembela hak golongan ATHEIS dan SEKEDUDUKAN yg menggelarkan parti kami sebegitu.. boleh buktikan ke kami makan duit HARAM sedangkan tak ada pun kami makan duit hasil jual pil kuda??

Anonymous said...

Knapa selangor tak mau ikut baiah talak 3? Hati2 lompatan saujana sedang dirancang. Ada udang di balik mee. King maker akan melompat.

Anonymous said...

Umpama dubuk berebutkan dedak umno

Anonymous said...

Pertanyaan kpd wanrosli:

1. Betulkah nik abduh ada konflik dgn adik ipar dia?

2. Betulkah suara tu bukan suara nik abduh? Ana pun tak pernah dengar suara nik abduh.

3.Betul ke ada orang kita boleh sumpah orang jadi debu @ abu? Saya nak minta tolong sumpahkan Basar al Asad dan askarnya di syria.

Mohon pencerahan.

Anonymous said...

mmg dasar pemakan taik lebai wan rosli ni. bila lebai cakap tak sokong hudud akan ditanam di jirat cina tapi wan rosli pemakan taik pusing cakap itu 'mungkin hanya sekadar amaran" hehehe

wan, nik abduh kasi berapa juta kat kau?

Anonymous said...

Otomen boleh kasi silang tangan kuar api tembak raksasa. Hj dol lagi hebat, sumpah je boleh jadi abu. Kalah otomen dgn hj dol. Sekali hj dol sumpah otomen, otomen terus jadi abu. Hj dol ambik abu otomen masuk dalam cawan campur air campur madu terus minum jadi kuat tenaga batin. Boleh tambah bini lagi satu. Kelakar giler boleh sumpah jadi abu.

عبدالله السيد said...

شركة تنظيف فلل بالرياض
وبالطبع يكون عمل تنظيف مساجد بالرياض أكثر صعوبة، حيث أن المساجد هي بيوت الله تعالى ومن الضروري أن تبقى مفتوحة دائماً لأداء الصلوات الخمس ، وعلي الشركة إتمام مهمة تنظيف الموكيت في أسرع وقت ويتم تجفيفه أيضا حتي يصبح جاهزاً للفرش والصلاة عليه في أوقات الصلوات الخمس دون تأخير .
تنظيف الموكيت بالرياض




Anonymous said...

budak lembam mana pulak berotomen nih? hanya yg lembam jer sokong PH@PAN...

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [8576] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 696 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK

DAN PESUGIHAN TUYUL













Anonymous said...

Betul tu. Janji bukan UMNO BN dan yg sekutu dngnya

An Anonymous said...

Aku wakil si wanrosli,

Kalau tak nak sokong hudud, jangan jadi penentang sudah la..


Suara nik abduh pun belum terbukti tulen, lagi kau nak fitnah dia kasi berapa juta kat wanrosli.. ngok..

An Anonymous said...

Yg sekitu dgn BN utk rampas kelantan drpd PaS lah tu..

Sahra in Dubai said...

Terima kasih banyak kepada teman saya yang di Singapura ..! berkat postingan dia di halaman facebook TKI Sukses saya baca. Saya bisa kenal nama nya Mbah Suroto. saya tidak tau apa ini secara kebetulan saja. Tapi yang jelas saya berani sumpah demi alloh kalau saya tidak menikmati hasil nya bantuan dari mbah.

waktu itu setelah pikir-pikir kurang lebih 5 tahun kerja jadi Tkw di Saudi Arabia hanya jeritan batin saya alami. Berkat bantuan beliau melalui Pesugihan Dana Gaib nya ini alhamdulillah sekarang kehidupan saya jauh lebih baik dari sebelumnya.

Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana gaib, anka gaib togel 3D,4D,5D,6D jampi pelet, ingin cepat dapat pekerjaan, dll....

Kini saya berbagi pengalaman saja sudah saya rasakan dan buktikan sampai sekarang. Atau mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 Semoga bermanfaat. aminn...

Info lebih jelas nya buka saja situs beliau di sini https://pesugihanputihislamia.blogspot.com.

raybanoutlet001 said...

ray ban sunglasses outlet
oakley sunglasses wholesale
nike outlet store
nike roshe
christian louboutin shoes
ralph lauren outlet
lacoste polo
chicago bulls jersey
supreme clothing
cheap ray bans

jeje said...

nike trainers sale
nike outlet store
moncler jackets
nike sale
michael kors handbags
longchamp sale
football pas cher
coach outlet online
washington redskins jerseys
clippers jersey for sale

ruting aaa said...

yeezy boost
nike air huarache
nike shoes
kyrie shoes
nike flyknit
links of london
nike foamposite
oakley sunglasses
kd 10

Stjsrty Xtjsrty said...

zzzzz2018.7.7
nike shoes
ugg boots clearance
red bottom
ugg boots
skechers shoes
fitflops sale clearance
mbt
ray ban eyeglasses
soccer boots
golden goose shoes

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.