Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA MABUK BUANG KES, MASA AMBIL DUIT DIA TAK BERAPA MABUK

23 Januari, 2012


Panas!! Polis Mabuk Rompak Dan Pukul Mangsa Di Hulu Selangor


PETALING JAYA - Seorang lelaki 44 tahun hari ini menceritakan bagaimana dia dipukul dan dirompak oleh seorang polis lelaki malam tadi. Bercakap kepada FMT sejurus selepas sidang akhbar dengan Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng DAP di Rawang, dia menceritakan pengalaman buruknya itu.
 
"Malam tadi, pada pukul 9 malam polis mabuk dengan nama Mansur mula memarahi dan memukul saya," kata Khoo Gin Seong yang berjudi di sebuah restoran di Bukit Sentosa, Hulu Selangor.

Khoo
berkata, dia mengecam Mansur sebagai anggota polis yang sering mabuk di restoran itu. Beliau kemudian dibawa ke balai polis Bukit Sentosa. "Mereka mengambil RM1,000 daripada saya dan sekumpulan anggota polis mula memukul saya. Mereka juga mengancam untuk melokapkan saya jika saya tidak memberikan wang saya.

"Selepas itu, saya dipukul sehingga gigi palsu patah dan badan saya dalam kesakitan," kata Khoo. Pada tahap ini, Lim memberitahu FMT bahawa Khoo pulang pada 11 malam dan kemudian membuat laporan pada jam 4.30 pagi di balai polis yang sama. "Kakitangan kaunter depan dalam balai polis pada mulanya enggan menerima laporan itu."


Lim mendakwa pegawai penyiasat kes menggesa Khoo untuk menyelesaikan kes itu pada pukul 9 pagi. "Khoo enggan dan memberitahunya bahawa beliau telah memaklumkan kepada DAP mengenainya," kata Lim.


"Jangan cuba untuk mengenakan orang yang tidak bersalah ini untuk menghalang kerja-kerja polis," katanya kerana pihak polis, menurut beliau, boleh mendakwa orang awam yang cuba menghalang tugas yang dikatakan.”


"Jangan bermain helah kerana saya mempunyai saksi-saksi," kata Lim yang mengatakan bahawa beberapa pelanggan di restoran telah menyaksikan insiden keseluruhan.
~freemalaysiatoday

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.