Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Ooooo ! Ada dalang ke ?

Dalangi insiden UPSI : Gesa pemuda UMNO mohon maaf.



10 Safar 1433H. [MOD] -
Kenyataan Media (4 Januari 2012)
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak memberikan tempoh selama tiga hari kepada Naib Ketua Pergerakan Pemuda Umno Negeri Perak, Mohamad Annuar Ariffin menarik balik kenyataan dan memohon maaf di atas kenyataan bahawa perhimpunan Mahasiswa di hadapan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) ‘didalangi oleh Unit Amal PAS’ adalah keterlaluan dan berunsur fithnah. Kami kesal dengan kenyataan tersebut dan mendesak agar Annuar menafikan kenyataan yang dikeluarkannya oleh Sinar Harian (muka surat 7) dengan segara atau berhadapan dengan tindakan Mahkamah.

Bagi kami tuduhan yang dilemparkan oleh Annuar sungguh berat dan yang sikap melampau kerana cuba mengaitkan perhimpunan Mahasiswa tersebut dengan PAS atau Dewan Pemuda PAS. Kami memberikan tempoh yang secukupnya kepada Annuar bagi memohon maaf dan jika beliau enggan membuat demikian, kami akan meminta Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia kami mengemukakan writ saman kepada Annuar selepas tempoh yang diberikan berakhir. Kami kesal Annuar membuat satu kenyataan yang tidak bertanggungjawab sama sekali.

Kami sekali lagi mengulangi pendirian akan mengambil tindakan Mahkamah jika Annuar masih berdegil dan ingkar dengan permohonan kami ini. Kami jelas kesal dengan sikap pemimpin muda yang amat takut bersemuka dan berdepan dengan cara berhemah serta dengan sengaja melontar satu tomahan yang tidak berasas. Perkara ini juga jelas bahawa Pemuda Umno Perak terutamanya tidak langsung mengambil sikap berbincang di atas meje rundingan malah tidak cakna kepada golongan Mahasiswa.

DR RAJA AHMAD AL-HISS
Timbalan Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.