Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ALAHAI ORANG PURBA ! MAKAN ORANG TAK ?



Tak Melayu Hilang Di Dunia..???

>> Monday, August 27, 2012

Bhaiiii....., gua terima komen di bawah nih dari posting "Syaitannya umno"..., nickname pengomennya "Julungan Maut", perghhhh.... menyeramkan bulu ketiak gua bhai... gua dalam ketakutan nih... hahahaha...!!!!

Ada sesiapa yang boleh tafsirkan maksud komen mamat ni tak...????

Sebabnya masa kat sekolah dulu gua ambik aliran
Perdagangan (La Salle Jalan Gasing) beb..., gua bukannya mat sastera... muakakakaka..... pasal tu gua tak paham bahasa berbelit2 kat bawah tuuuu... ngeeee....!!!!
Terima kasih di atas 'posting' tuan, tuan memang hebat dalam mentafsir sejarah, membuat perkaitan pejuang dan pendedahan tali barut. Kesahihan yang akan menjadi tanda tanya bagi pembaca. Lipatan sejarah mempunyai banyak versi yang boleh di bicara. Pembaca setuju atau tidak bukan hal yang penting, tambahan lagi dosa, pahala dan hukuman Allah lambat lagi terutama bagi kita.

Cuma satu peringatan buat tuan, sentuhlah siapa saja tapi jangan menguris jiwa, kerana Tak Melayu Hilang Didunia masih ada, masih menyambung warisan purba, kalau tidak bertentang mata diangin lalu saya berkirim jua, tidak banyak pandai saya, hanya sedikit ingin mencuba, kerana kita sama pejuang bangsa, semoga sepurnama dari berbicara, hasilnya pasti menerjah telinga.

Dari 1 menjadi 1001
Walllaaaaweeeiiii.... terpacak bulu ketiak gua baca tulisan merah tuuu....!!!! tapi.... bolayan jelah... hahahaha....!!!!

Cuma satu jer... yang sejak dulu, kini dan mungkin selamanya... ayat
"Tak Melayu Hilang Di Dunia" siapa yang ucapkan... wujudkah dia.. apa bukti keujudannya...????

Atau dongeng pari-pari gigi susu... hahahaha...!!!!
Sedangkan kononnya dalam ceritera sejarah, kawannya yang dituduh penderhaka (Hang Jebat) ada kuburnya sebagai bukti, inikan pulak Hero yang Setia pada Raja secara membuta tuli takda kuburnya... ada ka patut... adusssss.... mereng kepala hotak gua memikirkannya... hahahaha...!!!!

Nabi Muhammad SAW... sendiri pun ada Maqamnya di Masjid Nabawi, sebagai bukti kewujudannya seperti yang di ceritakan dalam Al-Quran. Allah SWT.. ceritakan dalam Al-Quran siap dengan buktinya. Inikan pulak Melayu punya cerita... dah la buat cerita.., bukti pun tarak. Lepas tu taksub tak tentu pasal... apa barang beb....!!!!

(nota: gua bukannya nak melayan sangat komen tu..., cuma gua nak mengajak lu orang semua berfikir secara rasional apa yang logik atau tidak dalam menilai sejarah, supaya kita menjadi melayu maju dan inovatif. Bukannya sebagai Melayu kolot zaman purbakala... pakai songket bersisip keris di pinggang bawah matahari terik... itu perbuatan orang bangang namanya.

Melayu nih tak habis2 di sogokkan dengan cerita Setia pada Raja, Hang Tuah, Semangat Melayu 13 Mei, Semangat Tok Nenek itu ini, Cerita Seram, Hiburan itu ini, Bomoh berbomohan, Jin, Pelesit, Hantu Raya dan pelbagai lagi yang melekakan dan lagha. Bangsa lain maju ke hadapan. Bangsa Melayu masih macam tu jugak.. lepas tu cemburu dan dengki pada bangsa lain... mula la buat cerita perkauman pelbagai)

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.