Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TERIMA TAKDIR SEADANYA

Ribut Sonamu: Solat Hajat, doa elak musibah kata Mufti
Wartawan Sinar Harian
8 Januari 2013
Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman
Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman
 
KUANTAN – Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Osman mengingatkan orang ramai supaya tidak terlalu bimbang dengan laporan ramalan ribut tropika Sonamu hingga menjejaskan diri sendiri.

Menurutnya, cara terbaik ialah melakukan solat Hajat dan berdoa bagi mengelak musibah itu berlaku.

“Apa yang diramal tidak semestinya akan menjadi kenyataan dan orang ramai tidak perlu menjadikannya sebagai satu ketakutan yang besar” katanya ketika dihubungi semalam.

Beliau berkata, ramalan berkenaan menggunakan sistem dan fakta supaya menjadi panduan kepada orang ramai namun semua tragedi yang berlaku adalah ketentuan ALLAH SWT.

“Di Pahang kita sudah bersiap sedia awal dan solat Hajat sudah pun dijalankan selepas menerima titah Sultan Ahmad Shah. Kita mohon kepada semua untuk berdoa bagi menolak bencana alam seperti ini,” katanya.

Ramalan Ribut Tropika Sonamu yang dikeluarkan Jabatan Meteorologi Malaysia berlaku bermula hari ini hingga Jumaat ini menimbulkan rasa bimbang kepada orang ramai terutamanya  nelayan dan penduduk di Pantai Timur.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.