Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LAAAAA ! SB BEKERJA NGAN UMNO KEW ?

Thursday, February 14, 2013

AWAS! BUKAN SEMUA LAPURAN SB BOLEH PAKAI

SB POLITIK
Peranan agensi gerak saraf di peringkat akar umbi harus betul-betul diperhati seperti MIO, SB, BTN, JASA, Penerangan dan yang kelihatan serta tidak kelihatan. Agensi-agensi ini harus berperanan berkecuali, tidak berat sebelah dan dibeli olah mana-mana pihak baik UMNO, Pembangkang atau Ketua Bahagian atau mana-mana individu berkepentingan untuk menjadi calun. 
 
Tidak dinafikan ada pegawai-pwgawai agensi-agensi yang bekerja kuat siang dan malam membuat lapuran politik kawasan parlimen dengan ikhlas dan telus. Tetapi dalam masa yang sama terdapat pegawai-pegawai yang bekerja untuk tokoh tertentu kerana telah termakan budi seperti mendapat projek dan imbuhan dari Ketua Bahagian. Mereka akan membuat lapuran-lapuran yang tidak tepat dengan hanya memuji dan membodek Ketua Bahagian berkenaan.
 
Lapuran-lapuran mereka kepada pihak atasan pasti akan 'ultra positive' dilambung sehingga ke bumbung dewan dan jika ditakdir jatuh maka berderailah Ketua Bahagian berkenaan. 
 
Apa yang lebih merosakkan ialah lapuran mereka bercanggah dengan agensi lain yang berperanan sama. Apabila terdapat agensi lain yang membuat lapuran dengan telus dan 'neutral' seperti Ketua Bahagian berkenaan tidak mendapat sokongan yang padu dari akar umbi khasnya pengundi atas pagar mereka cepat-cepat memintas lapuran tersebut dengan menyatakan agensi itu menyokong pembangkang.
 
Semua ini dilakukan demi menjaga Ketua Bahagian yang telah menyuap mereka. Amalan tidak sihat ini akan merosakkan kerajaan pimpinan DS Najib. 
 
Jika pucuk pimpinan di atas menerima bulat-bulat lapuran mereka ini bermakna padah sedang menunggu di hadapan. BN akan kalah.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.