Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PENIPUAN PRU 13 MUNGKIN SEDANG BERJALAN LANCOO !

Xenophon beri amaran kemungkinan berlakunya penipuan dalam PRU13

May 05, 2013
KUALA LUMPUR, 5 Mei — Senator Australia Nick Xenophon percaya terdapat “momentum jelas” untuk perubahan di Malaysia tetapi memberikan amaran terdapat kemungkinan berlakunya penipuan dalam pilihan raya umum hari ini.

Agensi berita Australia AAP melaporkan senator dari Australia Selatan itu mengatakan terdapat “momentum jelas” untuk perubahan kerajaan tetapi beliau mempunyai kebimbangan.

“Pilihan raya boleh dicuri secara teratur kerana penipuan pilihan raya meluas, amalan persempadanan semula kawasan pilihan raya,” kata beliau kepada Sky News pada Ahad.

Xenophon telah dihantar pulang kerana dianggap sebagai ancaman kepada keselamatan negara apabila beliau tiba di sini Febuari lepas sebagai sebahagian daripada delegasi parlimen tidak rasmi untuk mengkaji sistem pilihan raya negara.

Beliau masih dalam senarai hitam untuk memasuki Malaysia.
Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) telah bercakap mengenai kemungkinan penipuan dengan pengundi dan warga asing didakwa sedang bergerak untuk mengundi di seluruh negara. Beberapa aktivis telah menunjukkan bukti video pergerakan itu tetapi polis menolak kebimbangan tersebut.

PR berharap untuk mengalahkan Barisan Nasional (BN) yang telah memerintah selama 57 tahun, semenjak gabungan asal Perikatan menang pilihan raya 1955, dua tahun sebelum Merdeka.

Sejumlah 12.9 juta daripada 13.3 juta pengundi akan mengundi hari ini untuk 222 kerusi Parlimen dan 505 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN). Selebihnya merupakan pengundian awal dan undi pos.

Tinjauan terbaru menunjukkan kedua-dua gabungan bertarung sengit untuk menang pilihan raya umum.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.