Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Saturday, May 25, 2013

Himpunan Blackout 505 peringkat Pas Negeri Perak di Tapah bersama Mat Sabu

PR dapat tubuh kerajaan di Perak jika tiada penipuan!

PAS Perak akan menganjurkan Himpunan Blackout 505 peringkat negeri pada 26 Mei ini.

Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussien berkata, himpunan tersebut adalah bertujuan untuk menyatakan kebersamaan PAS dengan rakyat menolak serta mengutuk penipuan yang berlaku dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu.

Perhimpunan tersebut katanya dijadualkan berlangsung di Kompleks PAS Kawasan Tapah, Jalan Bidor jam 9.00 malam.

Jelas Ustaz Abu Bakar, himpunan tersebut akan dihadiri oleh Timbalan Presiden PAS, Mohammad Sabu, AJK PAS Pusat, Dato’ Seri Nizar Jamaluddin, Pengerusi DAP Perak, Dato’ Ngeh Koo Ham, Pengerusi PKR Perak, Dr Muhd Nur Manuty dan kepimpinan serta Adun Pakatan Rakyat Perak.

“Saya menyeru seluruh rakyat Perak khususnya ahli PAS turun beramai-ramai ke program ini bagi menyatakan rasa tidak puas hati akan sistem pilihanraya di Negara ini yang tidak benar-benar adil serta bersih,” katanya.

Mengulas lanjut, Adun Titi Serong itu menjelaskan, PAS melahirkan keyakinan perhimpunan tersebut akan berlangsung dengan aman dan ianya adalah satu hak rakyat melalui sistem demokrasi.


Kata beliau, Pakatan Rakyat gagal untuk membentuk kembali kerajaan apabila kurang 3 kerusi walaupun kita mendapat undi popular dengan memperoleh 54.79 peratus sokongan daripada rakyat di negeri ini.

“Perjalanan pilihanraya lalu ternyata tidak bersih dan adil dengan pelbagai perkara yang berlaku antaranya pengundian dua kali, dakwat kekal yang tidak kekal dan sebagainya.

“Jika (pilihanraya) berjalan dengan adil sudah pasti Pakatan Rakyat akan berjaya mengambil alih kembali kerajaan Perak dan PAS akan menang lebih banyak kerusi di negeri Perak,” jelas beliau.

- PerakiteDaily

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.