Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
27,Oct

[EDISI MERENG] Dulu Tuduh PAS Sesat, Kini Kata Sedia Pula Bersatu Dengan PAS..


Umno Sentiasa Bersedia Bersatu Dengan PAS - Muhyiddin

YAN: Umno masih terbuka berhubung cadangannya untuk bersatu dengan PAS.

Dalam lawatan pilihan raya ke Sungai Limau, Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata parti itu selama-lamanya bersedia untuk bersatu dengan PAS.

Muhyiddin berkata, selain perbezaan ideologi politik kedua-dua pihak, PAS dan Umno mengamalkan prinsip-prinsip Islam yang sama.

"Kami mahu melihat masyarakat Islam bersatu," katanya, dengan mengaitkan perpecahan di kalangan umat Islam di dunia Arab telah membawa kepada konflik berterusan dan perang saudara.

Bercakap pada perhimpunan dengan imam, guru agama sekolah dan penduduk di SK Sungai Dedap di sini pada Sabtu, Muhyiddin turut mengumumkan peruntukan RM118,000 kepada 22 pusat Kafa (Kelas Agama Fardhu Ain), Persatuan Guru Kafa Yan, Persatuan Guru Takmir Yan dan Persatuan pegawai Masjid Yan.

Terdahulu pada majlis lain, beliau berkata 12 buah sekolah di Sungai Limau akan diperuntukkan sebanyak RM1.4 juta.

"Kita tidak memberikan ini untuk mendapatkan sokongan (untuk Barisan Nasional). Kami menghormati pandangan dan pendirian yang diambil oleh tokoh-tokoh agama masing-masing.

"Tetapi marilah kita sama-sama bekerja dalam satu pasukan untuk membina asas agama yang kukuh untuk masa depan yang lebih baik," katanya, sambil menambah beberapa orang telah menasihatkan beliau supaya tidak berkempen di Sungai Limau kerana ia merupakan kubu kuat PAS.

"Sebelum ini mereka juga kata bahawa PAS kuat di Kedah tetapi tetap kalah di negeri ini," katanya, sambil menyeru pengundi Sungai Limau memberi calon BN Dr Ahmad Sohaimi Lazim peluang. -mstar

ULASAN GB

Hukum kebenaran dan keadilan berjalan.

PAS tidak sesat tetapi difitnah dan dituduh sesat oleh UMNO.

Akhirnya kini UMNO yang memperlihatkan mereka sendiri yang sesat, teraba-raba mencari kawan, teraba-raba mencari pedoman, terjerit-jerit mahu diri mereka diterima oleh PAS..... sekarang hidung yang tak mancung, tapi pipi tersorong-sorong ke hadapan... kasihan..

Kita katakan: tinggalkan perjuangan perkauman/"assabiyah" kamu yang telah lama menyesatkan, kembalilah kepada Islam, kemudian baru boleh cerita soal perpaduan... tinggalkan barisan, masuk Pakatan dan bermula jadi orang bawahan.... jika ada keikhlasan dan kejujuran!

3 comments:

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.