Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Thursday, October 31, 2013

DUN Sungai Limau.. Jadikanlah peristiwa ini sebagai iktibar... (Video Inside)


25 Sept. 2012 kira-kira lapan bulan sebelum PRU13, Lidah rasmi UMNO dengan bangganya menyiarkan satu laporan yang disertakan dengan gambar di atas 'Penduduk Hakka ucap terima kasih'.

Terima kasih tersebut telah diucapkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak oleh kira-kira seramai 80 keluarga dari Kampung itu kerana campur tangan Najib dalam memastikan kediaman mereka tidak dirobohkan.

Keprihatinan Najib itu benar-benar melegakan mereka dan mengurangkan kebimbangan ancaman jentolak yang 'mengetuk' pintu rumah mereka.

Mereka gembira kerana mendapat khabar daripada Menteri Besar, Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan bahawa Najib telah memaklumkan dan mahu pemaju mengadakan dialog dengan penduduk sebelum meneruskan sebarang projek di tanah berkenaan.

Utusan

Maka dengan itu tertangguhlah segala perancangan pemaju meskipun terpaksa menanggung kerugian kerana ditegur oleh Najib..

Dan dipercayai sebagai menghargai keprihatinan Najib dalam permasaalahan yang dihadapi oleh mereka lapan bulan sebelum pilihanraya itu.. mereka telah menyokong dan mengundi Barisan Nasional..

Malang buat mereka kerana mempercayai sikap prihatin yang sebenarnya lebih berupa hipokrit pemimpin-pemimpin Barisan Nasional itu..

Tidak sampai enam bulan berlangsungnya pilihanraya yang menyaksikan kuasa kekal ditangan mereka.. apa yang ditakuti oleh penduduk Kampung Hakka itu kembali menghantui mereka..

Kali ini tidak ada lagi Menteri Besar yang membawa khabar gembira dari Najib.. tetapi yang hadir hanyalah jentera berat yang dikawal Polis meranapkan rumah-rumah mereka..


Samada mereka suka atau tidak..berani atau tidak.. mereka kini telah dipaksa berhijrah!!

Di DUN Sungai Limau.. meskipun dibelakang calon BN ada Mukhriz dan dibelakang Mukhriz pula ada Najib fahamilah apa sebenarnya yang mereka maksudkan dengan slogan 'Berani Berhijrah' itu...


'Berani Berhijrah' dari menyokong PAS kepada menyokong UMNO.. bermakna anda juga kemungkinan besar akan dipaksa berhijrah keluar dari kampung halaman anda atas nama pembangunan yang menguntungkan kroni Barisan Nasional..

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.