Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Isnin, 29 Jun 2015

PEMIMPIN ISLAM DI HINA LAGI



PEMiMPi


MELAYU iSLAM 



DiHINA LAGi

Nilai hartanah Melbourne melambung, terdapat rasuah, dokumen bukti, kata The Age

Beberapa penilai hartanah bagi pangsapuri Dudley International House di Melbourne membuat perakuan bersumpah berhubung peningkatan nilai hartanah berkenaan sekali gus menepis dakwaan Majlis Amanah Rakyat (Mara), mereka membayar lebih rendah daripada harga pasaran, kata The Age.

Wartawan dan pengarang serantau akhbar Australia itu memberitahu The Malaysian Insider, berdasarkan bukti yang mereka perolehi dalam mendedahkan transaksi membuktikan "terdapat keraguan yang munasabah" ke atas kenaikan harga dan amalan rasuah melibatkan pegawai Malaysia.


"Dakwaan nilai hartanah tidak melambung adalah palsu. Penilai mengakui dalam perakuan bersumpah di mahkamah harganya meningkat daripada AS$17.8 juta kepada AS$22.5 juta," wartawan Nick McKenzie memberitahu The Malaysian Insider dalam emel yang dihantarnya semalam.

 McKenzie berkata, akhbar itu juga mempunyai "invois palsu" bagi membuktikan sememangnya terdapat amalan rasuah.

"Kertas kerja ini semua juga boleh diberikan kepada pihak berkuasa Malaysia. Ia sudah berada di tangan polis persekutuan Australia," katanya.

Pembongkaran itu susulan Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli yang berjanji untuk mendedahkan lebih banyak bukti mengenai perjanjian berkenaan pada satu sidang media pagi ini.

The Age sebelum ini melaporkan, hartanah itu dibeli anak syarikat Mara, Mara Inc dengan harga RM63.5 juta, walaupun ia bernilai RM51 juta ketika pembelian dilakukan. Bakinya, kata akhbar itu, adalah sogokan kepada beberapa pegawai kanan Mara yang sudah dibawa pulang ke tanah air.

Pengerusi Mara Tan Sri Annuar Musa dalam satu temu bual baru-baru ini berkata, nilai hartanah itu sebenarnya bernilai RM71 juta ketika pembelian dilakukan.

Pada sidang media pertamanya selepas kontroversi pembelian hartanah di Melbourne yang didedahkan akhbar harian Australia itu, Annuar berkata pembelian berkenaan diluluskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, tetapi kemudiannya menafikan dakwaan tersebut.

Najib kemudiannya berkata, pembelian itu diluluskan secara konsensus Majlis Ekonomi yang dipengerusikannya sendiri.

Dalam satu temu bual lain bersama RTM beberapa hari kemudian, Annuar berkata Mara tidak kehilangan apa-apa wang selepas pembelian hartanah itu kerana nilai pasarannya jauh lebih tinggi berbanding harga pembelian.

"Jika kita mengetahui yang hartanah itu bernilai RM51 juta seperti dilaporkan media, sudah tentu kita akan melakukan tawar-menawar untuk mendapatkan harga yang lebih rendah," katanya.

"Kita tidak kehilangan wang, kita buat wang," katanya.

Bagaimanapun dakwaan itu juga dinafikan Pengarang Asia Pasifik The Age dan Sydney Morning Herald John Garnaut.

KAH KAH KAH
woit
ini surat khabar kapir
mana boleh percaya
wartawan tak tutup urat
wartawan makan babi
wartawan usik anjing
ini hina dan fitnah pemimpin melayu
ini hina pemimpin islam
ini hina raja raja melayu
mana pahlawan melayu
mana pahlawan bugis
bila nak saman akhbar ni
PUNDAK MUNDAK



-------------

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.