Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KESELAMATAN NEGARA TERANCAM

Menteri tidak beretika apabila kelemahan negara disebar luas kepada umum. Rahsia negara akan membuatkan maklumat sesebuah negara di intif oleh musuh

-Pak Karamu-

Perangai menteri PH makin menjadi-jadi

AddThis Sharing Buttons

Perangai menteri PH makin menjadi-jadi
Catatan Facebook Mohd Puad
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM - Ketua Umno Bahagian Batu Pahat, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi mendakwa perangai menteri PH kian menjadi-jadi susulan beberapa kenyataan yang mencetuskan kontroversi.

Terbaru katanya kenyataan Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu mendakwa hutang negara lebih besar daripada RM1 trilion dalam satu program di Universiti Malaya (UM), 12 Oktober lalu.

Katanya dalam catatan Facebooknya semalam, ia jelas bertentangan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng sebelum ini.

“Semakin menjadi jadi perangai menteri-menteri kerajaan PH ini. Menurut Mat Sabu ia (jumlah sebenar) dirahsiakan takut Malaysia jadi muflis. Apabila dia sendiri mendedahkannya dalam satu majlis dialog di UM, tidakkah itu membocorkan rahsia namanya (walaupun tidak dinyatakan jumlahnya yang sebenar)?

“Setahu kita Mat Sabu suka membocorkan rahsia seperti mendedahkan rahsia kemampuan senjata sistem pertahanan Malaysia. Begitu sekali rendahnya mentaliti Mat Sabu. Menuduh ikut sedap mulut. Apakah hutang negara boleh dirahsiakan?,” katanya.

Dalam catatan itu lagi, Mohd Puad berkata, sebenarnya Mohamad tersentak dengan desakan soalan-soalan daripada seorang mahasiswa mengenai janji 100 hari yang gagal ditunaikan sehingga menyebabkan beliau memberi gambaran hutang negara lebih besar daripada RM1 trilion.

“Itu punca dia berbohong untuk meredakan kecaman mahasiswa berkenaan. Bila masa pula menteri menteri PH ini menjadi suci bersih dengan tidak menceritakan rahsia sebenarnya apatah lagi jika boleh memburukkan imej kerajaan sebelumnya?

“Kalau laporan ekonomi negara pun mahu dijadikan bahan mainan, maka apa sahaja laporan ekonomi dan kewangan selepas ini sukar dipercayai. Jelaslah menteri menteri PH ini haprak dan tidak layak diberi gelaran Datuk Seri dan Datuk terlalu awal,” katanya.

12 orang berkata:

Anonymous said...

Mat sabu tu,,,syiah. Syiah adalah sesat. Syiah bukan salah satu mazhab dalam islam,,,jgn salah faham no. Syiah adalah satu ugama baru,,syahadah mereka tidak sama dgn kita,,rukun iman dan rukun islam pun tak sama....so,,,dia dgn lge sama saja. Tak heran kenapa lge boleh keluar statement " mat sabu adalah saudara saya "...

~PakKaramu~ said...

Laaaa, patut la mata Mat Sabu cepet kecinaan !

Anonymous said...

Pak Karamsingh....jgn lupa makan ubat

Smart Pomen said...

Aik, sejak bila plak la cakap org Yg Kekadang tak Tau nak paham atau nak gelak geng lebai ambik pot. Sejak Ada kawan baru ni nyombong la lebai ni... Cakap pendokong geng penyamun pun Dah dianggap suci Dan bersih Serta boleh dipercayai. Tu Belum aku mintak bukti Kat zahid Yg mat sabu ni syiah.. Dah2 la. Sape Suruh Jadi busuk. Kan tuhan taK tolong. Sembahyang hajat Korang pun tuhan tolak. TaK Caya Tanya imam sembahyang hajat Kat PD. Mat sabu Sekurang nya lawan kerosakkan.. Tgk Allah murahkan rezeki dia. Jadi adun, menteri. Korang plak... . Bila banyak Yg Dah telan pasir pru lalu. Salahkan org plak. Korang pegi Cari bini muda la. Lupakan la politik ni. Org guna agama utk takbir negara, Korang plak menggunakan agama utk tekak Dan nafsu. Tu Pasal Jgn kata tuhan, malaikat pun Meluat nak tolong...

Anonymous said...

Menteri ugama ph guna agama utk pertahankan lgbt, guna agama utk halang pwtugas pencegah maksiat ketuk pintu org berkhalwat...peghh...jelas,,dah mabuk makan tahi babi dap la tu,,,,dah jadi baruah babi rupanya pan ...kih kih

Anonymous said...

Kikiki nampak sangat lebai walaunta cemburu dgn mat sabu. Kikiki padan muka hampa kikiki

Anonymous said...

budak2 taksub ph ni makan taik gaul ngan nasik kot pakkaramu hahaha...

Anonymous said...

kikiki mat sabu buat parti baru dah boleh menang besar dan jadi menteri. lebai hadi dapat dedak 90juta, hidup senang lenang. walaunta dapat apa? kkikiki isap rokok sambil korek idung lepas tu makan taik idung sendiri kikiki

Anonymous said...

karamu, hang mesti sakit hati dengan mat sabu kan? takpa la dia kan presiden parti amanah. hang tu cuma ahli pas saja. lebai hadi presiden pas pun tak sakit hati dgn mat sabu seburuk hang. jiwa hang ni mmg sakit la karamu.. byk2 istigfar karamu oii.. umur pun tak banyak dah tuu.

Anonymous said...

dulu pas halau mat sabu dgn undi chai masa muktamar, pas dan seluruh perwakilan malukan dan aibkan mat sabu. tapi allah tu maha besar dan maha kaya. berkat kesabaran dan yakin dgn kuasa allah, mat sabu allah angkat jadi pemimpin. parti yg halau mat sabu dulu dah kalah teruk masa pru14. presiden pas sekarang ni melukut tepi gantang, jadi ketua pembangkang pun tak layak! subhanallah kat dunia pun allah dah tunjuk, nilah padahnya kalau memperdagangkan agama untuk meraih kuasa politik.

Anonymous said...

hehehe sakit hati dgn mat sabu lettewww

Anonymous said...

Kalau dah start petik dari Puad Zakarshit tu maknanya dah tak tentu arah la tuu, teruk sangat dah walaunta pas ni.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.