Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SIAPA YANG MENDORONG MUJAHID BUAT KENYATAAN BODOH ?

MUJAHID KETIKA MEMBUAT KENYATAAN DALAM KEADAAN BENGONG ? KEPALA TENGAH HIGHT KOT. 

KENYATAANNYA TELAH DISOKONG OLEH PERDANA MENTERI MALAYSIA, INI MENUNJUKKAN KENYATAANYA BENAR DAN BUKAN DISALAH TAFSIR.

MUJAHID JANGAN BANYAK SANGAT KELENTONG DALAM MASALAH AGAMA, ITU TIDAK BAIK BAGI SEORANG UMAT ISLAM.

BUKAN SALAH TAFSIR TAPI KENYATAANNYA MEMANG SUATU KENYATAAN TIDAK RELAVEN, SOALNYA APA YANG MENDORONG BELIAU BERCAKAP DEMIKIAN ?

SEMUA ORANG FAHAM, DARI PERENGKAT YANG TAK FAHAM AGAMA HINGGALAH MANUSIA YANG BERTARAF MUFTI, SEMUANYA FAHAM SEBAB ITU JANGAN CUBA NAK NAFIKAN !!!

INI BUKAN KALI PERTAMA MUJAHID MEMBUAT KENYATAAN BODOH DAN TIDAK POPULAR, DAH BANYAK KALI DAH. POKOKNYA MUJAHID INI FAHAM AGAMA TAK ? ATAU ELOKLAH LETAK SAHAJA JAWATAN TU, BUAT MALU ORANG RAWA JEW !!!.

-Pak Karamu-

Kenyataan saya disalah tafsir: Mujahid

AddThis Sharing Buttons

Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa
Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa
(Ubah saiz teks) 
KUALA LUMPUR – Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa menafikan laporan yang mengambarkan bahawa beliau seolah-olah membenarkan perbuatan maksiat dan khalwat.

Mujahid menegaskan, kenyataannya telah disalah tafsir malah beliau menjelaskan bahawa konsep nahi mungkar tidak hanya dilaksanakan dalam bentuk penguatkuasaan semata-mata sebaliknya, menekankan pendekatan dakwah dan pendidikan keluarga sebagai salah satu bentuk tindak balas hidup masyarakat.

Menurutnya dalam artikel yang diterbitkan The Star itu tidak seperti yang dimaksudkannya malah kenyataan seolah-olah berbaur fitnah terhadap dirinya.

“Kenyataan saya dalam temu bual The Star itu, apa yang disebut dalam kepala tajuk itu tidak keluar daripada mulut saya.

“Saya hanya bercakap tentang isu kesalahan ataupun yang dikatakan ruang awam dengan ruang peribadi bahkan saya juga turut tekankan berkenaan  salah guna kuasa dan pencerobohan di ruang peribadi yang tidak menggambarkan kaedah dan cara Islam.


Tiada lagi ketukan pintu tengah malam cegah khalwat


Jumpa Nisya sekadar berbincang: Mujahid
Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa
(Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - Tiada lagi ketukan pintu di tengah malam atau pintu dipecahkan oleh pegawai agama jika mendapat laporan khalwat atau aktiviti lain yang menyalahi ajaran Islam.


MUJAHID ANUAR SATU SEKOLAH

Lihat konteks kenyataan Mujahid lebih dalam, kata Anwar

BERPELOH SATU BADAN !



Lihat konteks kenyataan Mujahid lebih dalam, kata Anwar
Anwar bersalaman dengan para pemain yang menyertai Pertandingan Bola Sepak 7 Sebelah, di Padang Merdeka, di sini. Foto - SHARIFUDIN ABDUL RAHIM

(Ubah saiz teks) 
PORT DICKSON - Kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa berhubung penguatkuasaan jenayah khalwat, bukanlah galakan maksiat berleluasa.

Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, sebaliknya ia perlu lihat konteks yang lebih mendalam.

MAHADHIR, ANUAR DAN MUJAHID SATU SEKOLAH

Dr Mahathir sokong kenyataan Mujahid



Islam tidak pernah mengajar umatnya untuk mengintip dan masuk campur urusan orang lain, kata Dr Mahathir Mohamad. – Gambar The Malaysian Insight oleh Kamal Ariffin, 6 Oktober, 2018.


PERDANA Menteri Dr Mahathir Mohamad menyokong kenyataan Menteri Dalam Negeri Mujahid Yusof Rawa iaitu tiada lagi operasi tengah malam untuk menyiasat laporan khalwat.

Islam tidak pernah mengajar umatnya untuk mengintip dan masuk campur urusan orang lain, beliau memberitahu pemberita.

Cukup-cukuplah Mujahid!

Kamarudin Sidek
Kamarudin Sidek
(Ubah saiz teks)
MELAKA - Pas Melaka menggesa Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa segera menghentikan isu-isu yang boleh membawa kecelaruan di kalangan masyarakat.

‘Dr Mujahid jika ada maruah sila letak jawatan'


‘Dr Mujahid jika ada maruah sila letak jawatan'
Syed Mohd Bakri Syed Islam

(Ubah saiz teks)
SHAH ALAM - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa didesak agar segera meletakan jawatan sebagai menteri.

Juara Pencetus Ummah Musim Ketiga, Syed Mohd Bakri Syed Islam, berkata desakan itu dibuat kerana dirasakan Mujahid tidak mampu untuk menguruskan isu berkaitan kemaslahatan umat Islam.

 Orang khalwat selalunya ditempat tertutuplah...


Harussani Zakaria
Harussani Zakaria

(Ubah saiz teks)
SHAH ALAM - Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria terkejut dengan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa berkaitan penguatkuasaan jenayah khalwat.

Katanya, undang-undang pencegahan maksiat yang dilaksanakan di negara ini sudah menjangkau lebih 50 tahun.

Harussani berkata, sebagai seorang menteri beliau (Mujahid) perlu lebih memahami mengenai undang-undang berkenaan.


Tak boleh berkompromi hal agama


Tak boleh berkompromi hal agama
ABDUL RAHMAN
(Ubah saiz teks)
KUANTAN - Ahli Parlimen atau menteri tidak mempunyai kuasa untuk mengarahkan mana-mana pegawai pengkuat kuasa agama supaya menghentikan operasi khalwat atau aktiviti menyalahi ajaran Islam di premis persendirian.

Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman berkata, hal berkaitan agama hanya terletak di bawah majlis agama negeri masing-masing dan tertakluk kepada kuasa raja-raja selaku ketua agama.

7 orang berkata:

Anonymous said...

Kesian nyer..
Almarhum Tuan Guru Yusof Rawa..

Anonymous said...

Mujahid lulusan al azhar,,,ya betul. Tapi,,lulusan kuliah bahasa arab. Bukan lulusan fakulti agama seperti fakulti syariah, usuluddin atau fakulti dakwah. Jadi,,dia belajar daripad lge, tun m, sis, puak2 lgbt dan setan2 yg berwajah manusia pengkhianat ugama. Jadi,,tak heran la pak karamu oii...org tua2 ada kata,,nak selamat,,masuk kandang lembu kena mengambouh,,masuk kandang kambing mengembeik...mujahid dan geng2 pan la ni dok dlm kandang babi dap,,,jadi menyerondoi mcm babi juga la..

~PakKaramu~ said...

Mujahid dah jadi lembu liberal, ilmu tak ada tapi nak juga bercakap pasal agama akhirnya jadi baghal PH

Anonymous said...

Ha ha ha Pak Karam Singh.....tak sabar nak tunggu ulamak Pas jadi PM

Anonymous said...

Tulaa kalau pas menang haritu kan bagus, boleh la bagi nik abduh jadi menteri agama. Tapi tak buat mcmana, strategi bodo, ikut sangat cakap si zuhdi bodo tuu. Kalau pas gabung dgn umno sebelum pru14, hadi dah jadi tpm dah. Sayang sungguh.. bodo melangit.

Anonymous said...

Banyak sungguh BODO awak..

Anonymous said...

Ada lagi budak penconteng jamban niii..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.