Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

waaa guan eng lu banyak besar kepala, lu bagi melayu Kelantan sakit ?

HARAP NANTI TUHAN BALAS DI PULAU PINANG BANJIR BESAR DAN SEMUA BUKIT RUTUH,

AMIN !

-Pak Karamu-

'Kelantan bayar cukai, bukan minta sedekah'

AddThis Sharing Buttons

'Kelantan bayar cukai, bukan minta sedekah'
Abdul Hadi Awang ketika ditemui media di lobi Parlimen, hari ini
(Ubah saiz teks) 

KUALA LUMPUR - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempertahankan tindakan kerajaan Kelantan meminta suntikan pinjaman daripada kerajaan Persekutuan bagi membayar gaji kakitangan awam.

Abdul Hadi menyatakan adalah menjadi tanggungjawab kerajaan Persekutuan untuk untuk menyalurkan pinjaman kepada Kelantan atas konsep federalisme kerana rakyat negeri itu juga membayar pelbagai jenis cukai yang dikenakan Jabatan Kastam Diraja Malaysia.

"Itu kewajipan kerajaan pusat, dalam konsep federalisme kita mesti sedar Kelantan juga sebahagian daripada itu. Kelantan juga bayar cukai, cukai kenderaan, pakaian, makanan semua cukai ini diambil oleh Kastam.

"Kelantan ada hasil bumi yang kerajaan pusat ambil, itulah kewajipan pusat  kena bayar balik kepada negeri. Itu tanggungjawab, kita (Kelantan) bukan minta sedekah," katanya ketika ditemui media di lobi Parlimen, hari ini.

Ahli Parlimen Marang itu sebaliknya mendakwa tindakan Kelantan membuat pinjaman daripada kerajaan Persekutuan baru-baru ini kerana timbul kekangan pada pentadbiran sebelum ini.

"Namun berlaku kekangan pada masa dulu, sengaja melambatkan yang patut dibayar dahulu, contohnya sepatutnya bayar bulan Mac dan Ogos, sengaja dibayar bulan Disember supaya sengaja Kelantan tak dpt bayar gaji, sengaja.

"Bagaimanapun isu ini sudah pulih, BN tunai dengan baik ia dah dibaiki balik. Harap kerajaan baharu akan baiki dengan cara baik terhadap tanggungjawab mereka kepada Kelantan khususnya dalam aspek royalti gas dan petroleum," ujarnya.

Menurut Abdul Hadi,  Kelantan juga ada sumber diambil oleh Petronas, hal demikian Kelantan berhak dapat royalti bukan hanya kepada Terengganu, Sabah dan Sarawak sahaja.

"Jangan bayar kepada Sabah dan Sarawak sahaja, negeri pantai timur tidak diberi.

"Saya difahamkan berlaku birokrasi di Kementerian Kewangan," tambahnya.


Dalam pada itu, ketika diminta mengulas berkenaan dakwaan Lim Guan Eng meminta penjelasan Kelantan kerana banyak berhutang dengan kerajaan Persekutuan.

"Semua negeri ada hutang bukan kita (Kelantan) saja. Tapi kerajaan negeri mampu bayar hutang secara berperingkat dalam tadbir urus dah masuk 28 tahun kita boleh bertahan dalam kepungan.

"Saya percaya Pulau Pinang  tak boleh buat macam tu, tak mampu buat macam Kelantan kalau tak ada hasil macam Kelantan," sindirnya.

7 orang berkata:

Anonymous said...

Memang pun tak mampu. Kalau mampu tak kan nak pinjam. Kalau nak pinjam, buatlah cara mcm orang nak pinjam. Mulut tu jaga sikit. Kalau susah sangat pergilah pinjam kat umno. Najib kan banyak duit.


Ehhhhh....hasil jualan karbon dioksid dan musang king kan banyakkkkk

Unknown said...

ASSALAMU,ALAIKUM NAMA SAYA (PAK NUR) TKI DI THAILAND
Maaf sebelumnya jika lewat Tempat ini saya menceritakan kisah hidup saya niat saya hanyalah semata ingin berbagi tapi semua tergantung Anda percaya atau tidak yang jelasnya inilah kenyataan nya...
Syukur alhamdulillah kini saya bisa menghirup udara segar di indonesia karna sudah sekian lama saya ingin pulang ke kampung halaman namun tak bisa karna ada hutang yang harus saya bayar di majikan yaitu 570 JUTA untuk uang indo namun,saya tidak pusing lagi sebab kemaring saya di berikan Info oleh seseorang yang tidak saya kenal,katanya kalau mengalami kesulitan Ekonomi,Terlilit hutang silahkan minta bantuan sama KI JAYA di Nomor Telpon (085-342-064-735) di jamin bantuan beliau 100% …
INILAH JENIS PESUGIHAN BANTUAN DARI KI JAYA
1.PESUGIHAN
2.TOGEL 2D-3D-4D-5D-6D
3.DANAH GHAIB
4.PENGGANDAAN UANG
5.UANG BALIK
6.NIKAH JIN
7.PENGLARIS BISNIS (Jualan,Toko,warung)
8.JUAL BELI TUYUL
9.PERLANCAR DALAM BERBAGAI HAL
Jadi saya beranikan diri menghubungi beliau dan menyampaikan semua masalah saya dan alhamdulillah saya bisa di bantu,kini semua hutang saya sama majikan saya di THAILAND semua bisa terlunasi dan punya modal untuk pulang kampung,,,,
Jadi buat yang pengen seperti saya silahkan Hubungi KI JAYA di nomor (085-342-064-735) Anda tidak usah ragu atau hal semacam sebab saya dan yang lainnya sudah membuktikan keampuhan bantuan beliau kini giliran Anda trimahkasi atas bantuan nya aki wassalam

Anonymous said...

kikiki buta kayu la hang karamu. betui la apa yg cina kapir lim guan eng tu cakap. sama ja ayat dia macam najib melayu islam tu cakap. awat? marah ka? dah mmg kelantan tak pandai urus duit salah sendiri laa. kata byk projek durian? mana pi semua duit hasil? pi pinjam kat terengganu la, kat rusila tu kan ada lombong emas kikiki bangang bertingkat2, dah laa miskin, bodo la pulak.

Anonymous said...

dah la miskin tunduk pulak dgn hawa nafsu duniawi tergedik2 nak pandu mercedes benz. apa jenis lebai ntah!

usop ali said...

bukan miskin bodo..ni miskin sombong la bro

usop ali said...

patutnya tuang presideng karamsingh bentangkan ruu355...bukan minta pitis....hahahahaha hang lupa la karamsingh...kasi ingat lu punya tuang presideng lagi baik...

Anonymous said...

Mundur

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.