Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KATA MESTI DIKOTA

 

MULUT CELUPAR WAJIB DIAJAR
TIDAK LAYAK SEBAGAI SPEAKER 

Nga enggan mohon maaf kenyataan 'negara Taliban'


Kow Gah Chie  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini


   
PARLIMEN | Timbalan Speaker Dewan Rakyat Nga Kor Ming hari ini enggan memohon maaf berhubung kenyataannya sebelum ini yang menyifatkan bahawa negara ini akan menjadi "negara Taliban" sekiranya pakatan Umno-PAS berkuasa.

"Apa yang nak dimohon maaf?" katanya ketika ditemui di lobi parlimen hari ini.

Awal hari ini, Pemuda PAS Selangor berkatapihaknya akan menganjurkan himpunan besar-besaran jika tiga pemimpin DAP - Nga, Lim Guan Eng, dan Chew Chong Sin - tidak memohon maaf atas kenyataan mereka yang disifatkan sebagai "melampau".

Nga bagaimanapun berkata Pemuda PAS mempunyai hak untuk berhimpun.

"Biar polis yang kendalikan (himpunan itu). Kita hormati kedaulatan undang-undang, dan kita juga hormati kebebasan berekspresi.

"Mereka boleh menganjurkan perhimpunan selagi ia mematuhi undang-undang," katanya.

Nga dilapor bercakap kepada pemberita awal bulan ini sebagai berkata sekiranya pakatan PAS dan Umno mengambil alih kerajaan persekutuan, Malaysia akan menjadi seperti Afghanistan di bawah pentadbiran Taliban.

Tiga hari kemudian, Lim mengeluarkan kenyataan yang menyifatkan kerjasama Umno-PAS "perisytiharan perang" terhadap golongan bukan Melayu. Beliau kemudian membuat pembetulan dengan menukar frasa "perisytiharan perang" dengan "menyasarkan".

Sekurang-kurangnya 58 laporan polis dibuat terhadap Lim dan siasatan kini masih berjalan.

Sementara itu, Adun Mengkibol Chew Chong Sin berkata serangan keganasan di masjid di New Zealand - yang mengorbankan 50 nyawa - patut dijadikan pengajaran di Malaysia dalam soal isu kaum dan agama dengan menjadikan kerjasama Umno-PAS sebagai contoh.

Beliau kemudian menarik balik kenyataan itu atas sebab ia telah mengakibatkan "salah faham".
Diminta mengulas tentang kenyataannya, Nga bertanya sama ada pemberita berada di tempat kejadian ketika membuat kenyataan itu.

"Kenyataan apa yang saya buat? Anda dengar apa saya cakap? Anda cuma petik orang lain kata, kan?" katanya.

32 orang berkata:

شركه نظافه بالدمام said...



تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالدمام بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الجنرال الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالدمام وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الدمام اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة االجنرال للخدمات المنزلية
شركة نقل عفش بالدمام

شركة تسليك مجاري بالدمام

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركه تنظيف منازل بالدمام ومجالس وكنب وشقق

شركه مكافحه نمل ابيض بالدمام بافضل المبيدات

شركه تنظيف مجالس وكنب بالدمام بافضل مواد التنظييف

شركه تنظيف خزانات بالدمام مع التعقيم والغسيل

شركه تنظيف سجاد بالدمام

شركه تنظيف شقق بالدمام وفلل وقصور


Anonymous said...

Malaysia negara TaliBARUT komunis..

Anonymous said...

Nga Ngo Ngeh fikir...
Asal pakai SERBAN tuu..
TALIBAN lah...
bodoh bodoh bodoh..

Anonymous said...

mana pulak pergi nyer sicai sicai niii..
elaun belum massuk lagii ler gamak nyer..

Anonymous said...

Ciri Taliban
1) pakai serban
2) pakai jubah
3) berjangut
4) pagi petang siang malam ke mesjid..
5) sikapir benci
6) sicai pin benci..

Anonymous said...

Mohon jangan hina Islam. Islam itu agama kami. Kami mahukan syurga untuk masa depan kami nanti. Hidup mati kami untuk Islam.

Anonymous said...

Buatlah apa kamu suka. Tapi jangan ganggu agama Islam kami. Kamu dengan agama kamu, biar kami dengan agama kami.

Anonymous said...

Kerajaan taliban pas. Ayatolollah hadi jadi pm.

Anonymous said...

Kann.. bodo betul nga ngo ngeh tu. Taliban moden sekarang pandu audi q7, range rover, porsche, moto bmw bagai, bukan takat serban jer.

Anonymous said...

Cai cai sibuk melobi ayohchik, nak suruh pas terima lamaran umno.

Anonymous said...

7) tarik balik saman pd kafir
8) adu domba undi tak percaya pm
9) tolak lamaran umno
10) sakau dedak 90juta
11) pandu kereta dan moto mewah
12) suka kawin dgn budak sekolah

Anonymous said...

Nak masuk syurga kena jadi ahli pas. Ada kad ahli baru boleh masuk sorgaaa.

Anonymous said...

Dah join pas? Kalau belum sila isi borang segera sebelum dijemput maut.

Anonymous said...

Taliban jadi rukunegara dan pas adalah agama rasmi malaysia. Takbir!

Anonymous said...

Nga ngok ngek ni mmg celaka! Ayohchik patut tukar org lain jadi speaker. Eh! Lupa pulak.. pas kalah teruk masa pru14, kan? Takpa nanti pas menang masa pru15 nanti kita lantik pak hashim mursitool am pas, jadi speaker. InsyaAllah masa tu dah ada porsche model terbaru.

شركه نظافه بالدمام said...


تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالدمام بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الجنرال الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالدمام وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الدمام اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة االجنرال للخدمات المنزلية
شركة نقل عفش بالدمام

شركة تسليك مجاري بالدمام

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركه تنظيف منازل بالدمام ومجالس وكنب وشقق

شركه مكافحه نمل ابيض بالدمام بافضل المبيدات

شركه تنظيف مجالس وكنب بالدمام بافضل مواد التنظييف

شركه تنظيف خزانات بالدمام مع التعقيم والغسيل

شركه تنظيف سجاد بالدمام

شركه تنظيف شقق بالدمام وفلل وقصور


Anonymous said...

Sikapir niii ingat nak masuk surga macam nak masuk kelab dangdut kah...

Anonymous said...

Sikapir niii.. simpan lah sikit jahil tuuu..

Anonymous said...

Oiii budu!! Tak ada pun nga cakap pasal serban, jubah, janggut, masjid.... Ni dah jatuh sebar fitnah ni.

Anonymous said...

Elaun dah masuk yer..

Anonymous said...

Kena masuk pas ke? Klu masuk umno tak bole ke?

Anonymous said...

Betul ker nga ada sebut pasal janggut, jubah dan serban. Ana cari kat semua tempat tak ada pun dia cakap pasal benda turr. Jangan2 fitnah kot? Skrg fitnah tgh menjadi2 ni!

Anonymous said...

comfirm elaun dah masuk....

Anonymous said...

Ana SAYANG Nga Ngo Ngeh..
BerKORBAN apa saja demi Nga Ngo Ngeh..
Kapir pon Kapir laaa..
Ana SAYANG Nga Ngo Ngeh..
DAYANG dunia dan akhirat..

Anonymous said...

Bukan sayang nga tapi nak cari kebenaran. Fitnah tak kira kafir atau Islam tetap berdosa besar. Jangan nak menegakkan benang basah kalau nak memartabatkan Islam sebenar. Fitnah tetap fitnah. Faham?

Anonymous said...

Bukan serban dan jubah yang dia kaitkan dgn taliban. Tapi perangai racist tu yg dia maksudkan mcm pemerintahan taliban.

Anonymous said...

Jgn marah klu org gelar taliban. Cuba belajar muhasabah diri. Mesti ada kelemahan dlm diri korang sampai org panggil taliban tu.

Anonymous said...

Ko panggil orang dapigs. Orang panggil ko taliban. Ko panggil orang babi dap, orang panggil ko en babi. Sebab ko yg mulakan....

Anonymous said...

pulak..
yang banyak merapu mencaci mencarut tuuu bukan ker geng sicai cai..
cuba semak komen posting terdahulu..

Anonymous said...

aper masalah nyer ngan TALIBAN..
diaorang berjaya halau komunis dan kapitalis dari negara diaorang..
bukan nyer TALIBARUT..

Anonymous said...

Sedar lah cai..
Kau menang pon pakai FITNAH..
lagi mau cerita..
poooooodahhhhhh..

شركه نظافه بالدمام said...


تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالدمام بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الجنرال الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالدمام وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الدمام اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة االجنرال للخدمات المنزلية
شركة نقل عفش بالدمام

شركة تسليك مجاري بالدمام

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركه تنظيف منازل بالدمام ومجالس وكنب وشقق

شركه مكافحه نمل ابيض بالدمام بافضل المبيدات

شركه تنظيف مجالس وكنب بالدمام بافضل مواد التنظييف

شركه تنظيف خزانات بالدمام مع التعقيم والغسيل

شركه تنظيف سجاد بالدمام

شركه تنظيف شقق بالدمام وفلل وقصور



 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.