Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MANA SATU MENTERI YANG NAK JAWAB NI ?

TAK PA, NANTI ORANG LAIN MEMERINTAH KITA BONGKAR PULAK, DAKWA PULAK, YANG DAH TUTUP KES BUKA BALIK, SONANG BA ITU !

-Pak Karamu- 

 

Tiadanya kemas kini siasatan kes berkaitan PH

Hariz Mohd & Annabelle Lee  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Sejak Pakatan Harapan (PH) menumbangkan BN pada Mei lalu, ada pelbagai dakwaan salah laku anggota pentadbiran, dan individu yang berkaitan dengannya, yang dilapor media secara meluas.

Bagaimanapun setakat ini belum ada yang dibawa ke mahkamah.

Enam bulan lalu, rakaman video menunjukkan pegawai khas kepada Timbalan Menteri Dalam Negeri Aziz Jamman merakam dari bawah skirt seorang wanita. Pegawai itu dibuang, tetapi tiada rekod menunjukkan dia didakwa.

Ketika pemilihan PKR hujung tahun lalu, beberapa pekerja parti ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan kejanggalan dalam senarai keanggotaan parti.

Seorang pemimpin PKR Sarawak menyerahkan apa yang disifatkannya sebagai bukti yang "tak dapat disangkal" tentang pembelian undi. Sejak itu, tiada kemas kini berkenaan siasatan SPRM terhadap pemilihan PKR.

Disember lalu, setiausaha politik perdana menteri Zahid Md Arip disebut dalam sepuluh pertuduhan rasuah terhadap bekas pengerusi Felda Isa Abdul Samad. 

Sebulan kemudian, anak lelaki Menteri Pertahanan Mohamad Sabu didakwa positif ganja. Kertas siasatan polis telah dihantar kepada pendakwaan.

Ada juga pelbagai laporan polis berhubung kesalahan pilihan raya ketika kempen PRK Cameron Highlands, melibatkan calon PH M Manogaran dan Timbalan Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli Tengku Zulpuri Shah Raja Puji.

Malaysiakini membuat beberapa percubaan untuk mendapatkan status kemas kini semua kes ini daripada polis, SPRM dan pejabat peguam negara, tetapi tidak berhasil.

Pengarah Eksekutif Pusat Untuk Memerangi Rasuah dan Kronisme (C4) Cynthia Gabriel berkata tiadanya kemas kini daripada pihak berkuasa memang menjadi satu kebimbangan.

"Dalam semangat kebertanggungjawaban dan ketelusan, pihak berkuasa mesti menunjukkan tahap kepantasan sama ketika menyiasat dalam siasatan melibatkan pemimpin politik dan keluarga mereka. Tahap keadilan mesti sama seperti dalam kes lain," katanya kepada Malaysiakini.

Dengan memberikan kemas kini siasatan secara berkala, katanya, ia akan menunjukkan pihak berkuasa tidak berat sebelah dan mengutamakan kedaulatan undang-undang.

"Penting untuk PH menunjukkan mereka boleh menjadi berbeza dengan pentadbiran lalu, walaupun ia mungkin mengaitkan keluarga sendiri, kakitangan atau orang yang rapat dengan mereka.

"Jika mereka buat kesalahan, mereka patut dihukum. Tetapi jika tiada kes, orang awam perlu dimaklumkan," katanya lagi.

32 orang berkata:

Anonymous said...

Siapa memerintah...
dia kebal lah...
dah hukum nya di malaysia.. gitu..
ajer bangkai kiamah..

Anonymous said...

kalau pas menang pru haritu kan bagus. tapi tu laa bodo sangat taknak gabung dgn umno masa tu. kalau tidak, mesti hadi dah jadi pm. dah kalah tu buat la cara kalah, jgn nak buat fitnah ada usul undi tak percaya bagai kikiki.. cuba lagi ya masa pru15 nanti.

Anonymous said...

menteri tak payah nak susah2 jawap soalan hang tu karamu. menteri byk kerja laa. lain laa pak lebai, suka main politik.

Anonymous said...

bila la paklebai nak bawa usul undi tak percaya pada madey ni? lambat beno.

Anonymous said...

pak haram, ayohchik kona lagi. katanya taknak gabung laa pulak, cuma taawun mawun jer. alang2 geli ringan2 baik jimak jer terus.... adoii.

Anonymous said...

pak karamu, nanti kita jumpa di Rantau ya. Kita wajib jihad tolong mat asan.

Anonymous said...

Soalan BODOH dari cai BODOH..
bodoh bodoh bodoh..

Anonymous said...

lawak lawak lawak..

Anonymous said...

comfirm 3-0 ..

Anonymous said...

Jom..
Bersama sama Bang Non.. Bang Mat..
Berjihat...
di Rantau...
menang siTaram..
idup siTaram...

Anonymous said...

PAS menang..
Malaysia Negara TALIBAN..!

DAP menang..
MALAYSIA Negara TALIBARUTkomunis..

Anonymous said...

Suroh jer pakhang jawab..

Anonymous said...

Amiin. Yg penting pas tak bertanding. Kalau pas menang kat Rantau habis la pakat jadi taliban. Mujur ada mat asan.

Anonymous said...

Hidup umno! asalkan bukan pas taliban.

Anonymous said...

Ayohchik mmg pandai buat lawak. Tepuk tepuk tepuk.

Anonymous said...

Lebai mmg bodo. Dah la bodo nak buat lawak bodo. Undi tak percaya konon... mmg bodo hahahaha

Anonymous said...

Encik Pakhang lama menghilang, sentap ke? Takpe mca kafir harbi cakap dorang kekal dgn BN. Untung laa lepas jimak dgn limkitsiang boleh jimak dgn weekasiong pulak! Kahkahkah pas menyundal sana sini.

Anonymous said...

Pas menang.. malaysia jadi negara taliban syiah. Ayatollah hadi jadi PM.

Anonymous said...

Mujur ada siTARAM..
geng islam tak boleh percaya..
idup siTARAM..
jom doa beramai ramai agar siTARAM kalahkan Mat Hassan..

Anonymous said...

Idup siTARAM..

Anonymous said...

Jom berdoa untuk kemenangan siTARAM..

Anonymous said...

Orang Rantau tak BODOH macam orang asli Cameron Highland dan melayu Semenyih..

Anonymous said...

berdoa lah untuk kemenangan siTARAM..

Anonymous said...

siTARAM MENANG..
Rantau maju dan sejahtera..

Anonymous said...

siTARAM siTARAM siTARAM
Rantau for siTARAM..

Anonymous said...

Ustard Nik Umar Nik Aziz pon SOKONG siTARAM..
jom beramai ramai SOKONG siTARAM..

Anonymous said...

Jom.. amiin semoga umno kalah di rantau.

Anonymous said...

Pak karam, ayohchik tak jadi bawa usul undi tak percaya pada pm ke? Ni mesti umno tak sokong usul tuu. Haha bodo jugak ayohchik tu yer. Patutnya bincang la dgn umno dulu.. pandai2 jer tunjuk bodo hahaha

Anonymous said...

siTARAM ram ram..
siTARAM ram ram..
si TARAM yang manis..
aduhai siTARAM sayang..
makin dipandang makin lah manis..

Idup siTARAM..
Idup siTARAM..
Idup siTARAM..

doa ramai ramai untuk kemenangan siTARAM

siTARAM menang
melayuuuu SELAMAT..
iiiiseelam pon SELAMATTT..

Rantau for siTARAM

Anonymous said...

Ayuh sakalian penduduk Rantau...
Jom beramai ramai...
Hadir..
ke majlis Sholat Hajat
pohon kemenangan untuk siTARAM..

bawa bersama sama anak beranak...
makbapak dan toknenek...

idup siTARAM..

Anonymous said...

Jom.. amiin semoga sikapir menang di rantau.

Anonymous said...

kalu mat asan menang...
NS akan jadi negeri TALIBAN..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.