Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

USHA TERANCANG HENDAK MENGHAPUSKAN JAMAAH ISLAM

 ORANG KAFIR DAN MUNAFIK TIDAK PUAS HATI KEPADA PAS DAN UMNO APABILA MEREKA BERSATU, MENGAPA ???

ORANG YAHUDI DAN NASRANI TIDAK AKAN SENANG KEPADA ISLAM SELAGI UMAT ISLAM TIDAK MENGIKUT TELUNJUK MEREKA 

OLEH KERANA ITU PAS AKAN BUAT SOLAT HAJAT CARA BERTERUSAN

SIAPA YANG BUAT FITNAH, TANGGUNG SENDIRILAH !
BIAR ALLAH YANG MENGHUKUM MEREKA.

KEPADA YANG MULUT CELUPAR DAN FITNAH TANGGUNG SENDIRI !

-Pak Karamu-


News  |  Diterbitkan  |  Dikemaskini
   
Presiden PAS, Hadi Awang hari ini menegaskan bahawa tiada sebarang bayaran dibuat kepada Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown, berhubung penyelesaian luar mahkamah kes saman fitnah.

Hadi berkata, PAS atau beliau sendiri secara individu tidak pernah membuat bayaran RM1.4 juta itu seperti didedahkan peguam Rewcastle-Brown, Americk Singh Sidhu dan Presiden PKR, Anwar Ibrahim.

"Saya tak bayar, PAS tak bayar. Dakwaan itu tak betul," katanya yang dipetik oleh portal Berita Harian Online.

Hadi turut mengulangi penafian parti itu sebelum ini berhubung dakwaan PAS membayar RM1.4 juta kepada Clare, menerusi pihak ketiga, untuk penyelesaian luar mahkamah kes saman fitnah yang difailkannya di London.

Hadi berkata, 'pertuduhan' terbaru ke atas PAS berhubung pembayaran RM1.4 juta kepada Clare hanyalah satu agenda pihak tertentu untuk menjatuhkan parti berkenaan.






Katanya, PAS hanyalah sebuah parti miskin yang menerima sumbangan daripada orang ramai dan tidak mempunyai dana untuk membayar Clare seperti didakwa.

Editor Sarawak Report itu pada 1 Mac lalu mengesahkan dia menerima bayaran RM1.4 juta sebagai sebahagian daripada persetujuan untuk menyelesaikan saman Abdul Hadi di luar mahkamah pada bulan lalu.

Bagaimanapun Clare menjelaskan ia bukan sebahagian daripada perintah mahkamah kerana hakim tidak mengarahkan presiden PAS itu membayar kos kerana ia sudah dibuat kepada pihak ketiga yang mewakili portal tersebut, iaitu peguam, Americk Sidhu.

Beliau juga mengesahkan cek RM1.4 juta itu sudah dijelaskan dan wang berkenaan telah diterima anak guamnya.

Americk Sidhu juga mendakwa Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) Rameli Musa bertindak sebagai pengantara dan menawarkan diri untuk membayar secara tunai, tetapi menulis cek apabila diberitahu tidak boleh berbuat demikian.







Pada sidang akhbarnya itu, Hadi juga ditanya mengenai gambar pertemuan beliau bersama Rameli.

Berita Harian turut melaporkan Hadi sebagai mengesahkan dirinya di dalam gambar itu, namun menafikan ia berkait dakwaan pembayaran itu.

"Saya rasa gambar itu masa pergi Thailand tak silap saya. Ketika saya berjumpa (bekas menteri luar Thailand) Surin (Abdul Halim Ismail Pitsuwan) untuk membincangkan masalah penindasan terhadap umat Islam di Myanmar. Beliau (Surin) dah meninggal pun dua tahun lalu.

"Tak timbul pun (pertemuan itu) nak tandatangan cek atau apa ketika itu," katanya.

Gambar Hadi bersama Rameli dimuatnaik Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli bersama catatan panjang di Facebook miliknya Sabtu lalu, menggambarkan hubungan akrab Ahli Parlimen Marang itu dengan ahli perniagaan berkenaan.

Hadi juga berkata, PAS tidak berhasrat untuk membawa kes serangan terbaru ke atas parti itu ke mahkamah bagi membersihkan nama kerana tidak mahu membuang masa dan wang.







"Kita tak mahu habiskan masa yang banyak untuk saman, habis duit banyak. Cuma kita mengadu pada Allah.

"Malam ini kita buat solat hajat di seluruh negara. Mereka yang percaya kita tak buat benda yang difitnahkan ini, kita serahkan kepada Allah. 

"Malam ini kita buat solat hajat di seluruh negara. Mereka yang percaya kita tak buat benda yang difitnahkan ini, kita serahkan kepada Allah. Tindakan kita ialah jelaskan pada masyarakat apa yang sebenar," katanya.

Beliau berkata, PAS menarik semula saman difailkan terhadap Clare kerana ia adalah agenda politik dan bukan agenda perniagaan.

"Kita dah didatangi pihak tertentu untuk tarik balik kes ini sebelum pilihan raya lagi, tetapi kita tak mahulah kerana kes ini berlaku masa pilihan raya, kes ini pun kes politik.

"Dan apabila kita menang di Terengganu dan pertahan Kelantan, kita dapat perintah negeri ini dan kita juga jadi parti yang terbesar di Kedah dan Pahang.

"Jadi kita sudah berjaya daripada segi politik. Oleh sebab itu kita dah berjaya (agenda politik) dan kita tarik kes ini (saman Rewcastle-Brown)," katanya.
Tindakan kita ialah jelaskan pada masyarakat apa yang sebenar," katanya.

Beliau berkata, PAS menarik semula saman difailkan terhadap Clare kerana ia adalah agenda politik dan bukan agenda perniagaan.

"Kita dah didatangi pihak tertentu untuk tarik balik kes ini sebelum pilihan raya lagi, tetapi kita tak mahulah kerana kes ini berlaku masa pilihan raya, kes ini pun kes politik.

"Dan apabila kita menang di Terengganu dan pertahan Kelantan, kita dapat perintah negeri ini dan kita juga jadi parti yang terbesar di Kedah dan Pahang.

"Jadi kita sudah berjaya daripada segi politik. Oleh sebab itu kita dah berjaya (agenda politik) dan kita tarik kes ini (saman Rewcastle-Brown)," katanya.

116 orang berkata:

Anonymous said...

Ye ke hadi difitnah? Dah biasa bohong tu, ntah2 mmg betul dia bohong. Dah la pau duit org pastu cakap difitnah pulak. Dah byk kali kantoi berbohong.

Anonymous said...

Kalau hadi bohong biar dia disumpah jadi abu.

Anonymous said...

Kesian kat rameli. Kita tunggu jer la pengakuan dari dia. Byk tu oii... kena pau 1.4j.

Anonymous said...

Harap2 allah turunkan azab pada pemfitnah dan pembohong.

Siakap senohong, gelama ikan duri.
Org lain yg pau, yg kena siasat rameli.

Anonymous said...

Pak karam percaya ke cakap ayohchik?

Anonymous said...

Harap2 mlm ni org yg bohong tu dicabut nyawa.

Anonymous said...

Solat hajat siapa yang bohong pasal duit 1.4juta tu akan buncit perut mung

Anonymous said...

Oiii bangang...
rafizi bagi gambar tu utk menunjukkan rapatnya hubungan abuya dgn rameli. Yang abuya konar pasal tulis cek ni apa hal?? Ngok sangat ker?

Anonymous said...

Klu clare buncit, aku tak heran. Takut pembohong tu yang buncit

Anonymous said...

Sapa bohong dia tak berani saman. Kalau saman pun sekerat jalan je

Anonymous said...

Solat hajat biar pembohong tu mulut dia senget

Anonymous said...

Aku pelik la. Kenapa orang yg cakap bohong tak berani nak saman rafizi dengan husam? Pelik betul aku la.

Anonymous said...

Sapa sokong lanun dan pembohong, mudah-mudahan dia mati pucuk untuk selama-lamanya.

Anonymous said...

Kalau berbohong pasal pemberian 1.422 juta, Allah akan balikkan kehinaan yang yang dihajatkan kepada dirinya sendiri. Amin

Anonymous said...

Makhluk yang berkata nabi juga berbohong sedangkan nabi itu sifatnya siddik, amanah, tabligh dan fatonah, adalah satu kezaliman dan fitnah yang maha dahsyat. Balasan dan hukumannya adalah sangat berat.

Anonymous said...

Manusia boleh dibohongi tetapi Allah tidak pernah boleh dibohongi. Allah Maha Mengetahui segala apa yang kita lakukan meskipun dapat kita sembunyikan daripada semua makhluk. Apa yang kita lakukan di dunia ini, baik atau buruk akan menerima balasan di akhirat kelak.

Anonymous said...

Siapakah yang akan membela Rameli dan keluarganya setelah dia membela orang yang dibantunya? Siapakah orang yang akan bersamanya bersolat hajat untuk mengadu kepada Allah? Marilah kita sama2 bersolat hajat untuk kebaikan Rameli pada malam ini.

Anonymous said...

Memang la dia dan parti ehem ehem tak bayor. Ada orang lain dah bayorkan.

Anonymous said...

budak sekolah pun faham kenyataan ayohchik tu. tu ayat org politik. memang la dia atau pas tak bayar clare. Mungkin dia suruh rameli tu yg bayar bagi pihak pas. ntah laa.

tapi apa2 pun aku harap org yg bohong tu ditimpa azab allah tak kira laa dia lebai ke, tok guru ke, pm ke, ceo ke, agen cia ke. amiin

Anonymous said...

doa org yg teraniaya akan dimakbulkan. tapi doa org yg kuat bohong tu mcmana pak karam? nabi pun dia boleh kata berbohong. ishhh pelik la. makbul ke doa org mcm ni?

Anonymous said...

SIAPA YANG BUAT FITNAH, TANGGUNG SENDIRILAH !
BIAR ALLAH YANG MENGHUKUM MEREKA.

KEPADA YANG MULUT CELUPAR DAN FITNAH TANGGUNG SENDIRI !

hebat ayat pak karam ni.. bergegar arasy! tapi kalau betul dia bayar clare tapi berbohong dan tak mengaku bayar macamana pulak? kalau dia berbohong harap2 dia dihukum jugak laa. jgn nak doa untungkan satu pihak saja.

Anonymous said...

rameli tu dikira teraniaya laa, kan? doa dia mesti allah makbul serta merta insyaAllah. harap2 rameli doa allah azabkan org yg pau duit dia tu. amiin

Anonymous said...

kikiki clare jugak yg untung.. tup2 dapat 1.4j. ntah dari langit mana lah datangnya duit tu... untung laaa. sana tak mengaku, sini tak mengaku. semoga allah timpakan azab yg berat di dunia kalau ada yg suka berbohong.

Anonymous said...

pak haram, tapi clare mengaku hadi bayar dia 1.4j tu. tu bukan bukti ke? kalau clare bohong jom la kita saman dia 100juta pound.

Anonymous said...

karamu, haritu hadi mengaku pas byk duit; ada tadika pasti, ada mcm2 bisnis tup tup bila timbul kes ni dia cakap pas miskin pulak. apasal dia suka belit-belit?

Anonymous said...

encik babi dok buat solat hajat ke? jgn lupa samak diri sendiri dulu ya sebelum buat solat hajat. encik sondol makbapak pun sama, jgn lupa mandi junub sebelum solat. mudah2an allah makbulkan doa kalian.amiin.

Anonymous said...

"Saya tak bayar, PAS tak bayar. Dakwaan itu tak betul," katanya yang dipetik oleh portal Berita Harian Online.

nanti bila dah pecah tembelang harap2 dia tak cakapla.. "yg ni bohong wajib utk jaga jemaah". atau dia cakap "dapat restu allah utk berbohong". harap2 bukan mcm tu laa. tapi ntah la, org yg biasa berbohong ni mcm2 dia sanggup buat. harap2 bukan mcm tu la.amiin.

Anonymous said...

Cai cai cai MERACAU...
biorkan biorkan biorkan..

Cai cai cai MEROYAN...
anang irau anang irau anang irau..

Cai cai cai MEMBABI..
let be let be let be ..

Anonymous said...

Lawak bersyaiton...
tepukkk tepukkk tepukkk

Anonymous said...

Lama merajuk En Cai Tepuk? Mana pergi En Babi hutan dan En pak hang Sondol Mak Hang? Pujuk le kawan2 karib tu. Rindu jugak nak baca komen2 sial dan low class korang. Aku bgtau satu perkara, walaupun aku tahu korang bertiga ni bodoh2 belaka, tapi boleh tahan jugak lawak korang.

Anonymous said...

Pak haram, saya rasa la kan, ni mesti usaha terancang CIA nak hapuskan pas..err ntah2 ni kerja nik abduh, dia byk kawan dlm cia.

Anonymous said...

Betul tu bro, encik cai tepuk, encik babi dan encik sondol makpakhang jgn la sentap. Merajuk sokit2 dah laa. Alaa terima jer la pernikahan umno dan pas tuu. InsyaAllah tak lama pun. Dekat2 pru15 masa pembahagian kerusi nanti bercerai laa. Sabar la sat.

Anonymous said...

tepukkk tepukkk tepukkk..

Anonymous said...

cai...
Tepukkk tepukkk tepukkk

Anonymous said...

pak karam, kesian sahibul samahah tontowi dan mokhtar fikah kita dipanggil sprm. harap2 diorang tak pecah rahsia la kes 90juta tu. kita kena cover ayohchik kita tu. biar pecah di perut, jgn pecah dimulut. sprm ni mmg jahat, saja jer nak pedajal pas. kita dah menang saman dgn clare, kenapa la masih nak siasat 90juta tu, kita siap bayar lagi clare tu suruh tutup mulut tapi dah jenis betina kapiaq mmg mcm tu laa, saja nak pedajl ayohchik. lagipun duit tu dah habis diguna, sepatutnya kira bukti dah habis la.. tutup la kes. apa laa sprm ni. mmg agenda yahudi ni.
huhuhu

Anonymous said...

bagus betul ustat mokhtar al-fikah kita tu. dia gentleman mengaku ada toyota fortuner. haha pak hashim punya kecut terus jual porsche cayman dia tuu.

Anonymous said...

pak karam buat solat hajat tak semalam? jgn lupa mlm ni kita buat lagi. kita doakan dan mohon hajat supaya rameli musa dimudahkan urusan utk dapat balik duit dia 1.4juta yg dipau oleh pembohong. kita doakan kaki pau dan pembohong tu perut buncit dan kena angin ahmar. padan muka dia.

Anonymous said...

Penyambung lidah siKAPIR..
ker dah memang KAPIR..

Anonymous said...

Alhamdulillah, saya baru jer lepas buat solat hajat. Pak karam buat tak? Tadi saya doa supaya org yg pau duit rameli dan bayar duit tu pada clare ditimpa marang.. eh! silap.. ditimpa malang dan perut jadi busung.

Anonymous said...

ker PAKhang takder kereta...
gamak tuu ler sakit hati tengok keteta orang...
dah dah lah Dol..

Anonymous said...

Encik cai tepuk sakit jari ke? Atau malas nak menaip? Jgn la malas2, sapa nak bela pas kalau encik cai tepuk malas menulis. Jgn ikut mcm pak karam, dia mmg pemalas, asyik copy n paste berita malaysiakini jer. Kalau copy berita dari harakah ok la jugak. Err.. harakah ada lagi ke?

Anonymous said...

Penyambung lidah siKAPIR..
ker memang KAPIR..

Anonymous said...

Ya akak. Org yg hadi bayar 1.4j tu mmg kapir. Kenapa la dia bayar kat kapir tu. Padahal mahkamah tak suruh bayar pun.

Anonymous said...

acamana ler guper nyer siKAPIR..
buat solat hajat (kata nyer lah)..

dah dah lah menyamar tuu..

Anonymous said...

Kekalahan pada PRK Cameron Hinghland dan Semenyih telah membuatkan tentera tentera cyber KAPIR dap semakin bersemangat..

Teruskan perjuangan..
Padtikan kemenangan milik kita di PRK Rantau..
isup dap..

Anonymous said...

Bukan sakit hati akak, tapi bangga tengok ustat melayu kaya2 hidup mewah. Amiinnnnn.

Anonymous said...

Kemenangan bergaya prk cameron dan semenyih oleh pembangkang tetap tidak melayakkan hadi utk jadi ketua pembangkang. Takbirr

Anonymous said...

Berita Hari Ini..

Di Pahang..
seorang YB sah berstatus JANDA..
JANDA dap dap dap dap..
Berbaloi baloi kalu kena marah bini pon...
JANDA dap dap dap dap..
belum beranak lagiiii..
masih dap dap dap dap..

Sesiapa berhajat..
kepada JANDA dap dap dap..
Kena isi borang keahlian dap dulu..

#dapdapdapdap

Anonymous said...

Mcm nik abduh berbohong la gamaknya. Ntah laa.

Anonymous said...

Berita JANDA dap dap dap dap

Anonymous said...

Hadi bayar clare 1.4j. Sambung nyawa lagi la sikapir tu. Patutnya saman sampai dia bankrap. Apa la hadi tu.

Anonymous said...

Nanti kita suruh ustat tar senik mengorat janda tu. Tar senik tunjuk kote jer mesti janda tu tergoda kahkahkah.

Anonymous said...

Janda tu dok pahang. Tar Senik pun pas pahang jugak. Elok la tu, tar senik hari2 boleh tunjuk kote kat janda tu.

Anonymous said...

Mak kau dah jadi janda ke? Kesiannya. Boleh la pass no phone mak kau pada tar senik. Hari2 dia boleh tunjuk kote kat whatsapp.

Anonymous said...

Siang tadi tar senik pegi sprm, mlm ni mesti pelir tak naik. Kecut buah pelir dia mlm ni.

Anonymous said...

alhamdulillah pas baru buat solat hajat. harap2 org yg pau duit rameli tu panas bontot dan bayar balik duit tu. mmg laknat laa kaki pau tuu. dah la pau duit org melayu islam, dia pegi belanja pulak betina kafir harbi berambut perang. betina tu dah la tak lawa, org tak berani saman la pulak, lepas tu siap org kasi duit 1.4j. celaka betul betina tu.

Anonymous said...

teruk betul la sprm ni,org tu beli fortuner dan vellfire jer pun. bukannya beli porsche cayman atau range rover atau audi q7 atau superbike bmw. ciss fortuner dan vellfire jeer punnn. phuiii!

Anonymous said...

pak karam, pak karam baca yassin tak lepas buat solat hajat? tadi saya berdoa semoga highway di kelantan tu siap pagi esok. mudah2an.. amiin.

Anonymous said...

kecoh laa puak-puak ph ni. oit! kami ahli pas kaya raya laa. kalau dihulur tin milo tu kami senang2 jer boleh hulur rm100 sorang kat ayohchik. korang bayangkan ahli pas ada sejuta org didarab rm100 dah dpt brp tuu? tu belum dikira lagi org mcm pak karam, sekali hulur minimum rm5k. haa.. tu belum kira lagi org macam rameli.. sekali hulur rm1.4juta. phuii kecoh la korang ni.

Anonymous said...

alhamdulillah tadi lepas buat solat hajat saya berzikir 1.4juta kali. insyaAllah esok hujung minggu, bleh dapat kot berzikir 90juta ringgit..oops..90juta kali.

pak karam doa apa tadi? jom kita doakan kesejahteraan rameli yg dipaw rm1.4juta tu, semoga org yg paw dia tu lekat tulang ikang! amin.

Anonymous said...

karamu, aku tengok frame yg ada gambaq ayohchik dan amanat dia ada tergantung lagi kat dinding rumah hang! hang tak buang lagi ka? buang la oii. amanat tu dah batal.. kita tunggu la amanat baru. hang ni taktau ka umno la ni dah islam, semua dah masuk jawi. alhamdulillah. dulu depa ada kulup.. la ni takdak dah.. semua dah comey mcm kote mokhtar senik.

Anonymous said...

En Bab* tu sapa yer?

Anonymous said...

Orang dah tolong bayor tu. Cakaplah terima kasih. Tak belajor agama ke?

Anonymous said...

Setan yg paling kuat bohong ialah nick apocot dan binatang kaki 4

Anonymous said...

Clare tetap mengatakan pemimpin pas ambik 90 juta? Betul dia kata? Dia juga kata pas ambik 2.5 juta utk p.raya. Betul dia kata? Clare juga kata dia ada terima 1.4j melalui org ketiga. Betul dia kata?

Kalau dah clare cakap mcm tu, kenapa tak saman???? Tu kan fitnah!!!! Samanlah!!! Kenapa tak saman??? Tak ada peguam yang hebatkah???

Anonymous said...

Hebat! Mursidul am pun boleh membeli sebuah porsche. Ini menunjukkan pemimpin Pas bukan miskin. Kita sebagai ahli Pas patut berbangga.

Anonymous said...

Tu la pasal. Lebai ni mmg jenis lupa diri. Masa sesak sanggup pi melutut, bila senang mula la lupa diri. Dapat 90juta pun tak reti ucap t.kasih.. org tolong settlekan hutang pun depa tak reti ucap terima kasih. Mengajar kitab kemain tapi ucap terima kasih pun tak reti.

Anonymous said...

Apsal korang bantai pak karam dan binatang ternakannya En Babi Hutan dan anak2 buahnya En Pak Hang Sondol Mak Hang dan En Cai Tepuk kaw2 ha? Kalau pak Karam merajuk dan tutup blog ni mana lg kita nak dpt lawak jenis sial dan bangang secara percuma? Come on bro semua, terlajak komen boleh di alter terlajak menipu boleh dibelit.

Anonymous said...

Bersangka baik bro. Porsche tu utk tujuan dakwah dan ibadah. Nabi saw suka kuda terbaik sebagai kenderaan. Lebai pun mesti la pilih kereta terbaik, sunnah tu, mungkin mcm tu la pemahaman lebai. Tapi sedih laa, sprm gertak sikit jer terus jual kereta porsche tu. Ntah2 kecut sebab beli guna duit yg sumbernya haram. Ntah laa.

Anonymous said...

Ermm.. kalau begitu saya mintak maaf ya pak karam. Pak karam jgn la tutup blog ni. Blog ni mmg menghiburkan hati dgn telatah lebai2 pembohong, kaki pau dan lebai cinta kebendaan dunia tapi berlakon zuhud. Maafkan saya ya, pak karam.

Anonymous said...

Hari isnin nanti giliran sapa pulak la gamaknya yg akan ke sprm. Harap2 lebai bersabar tunggu giliran. Sesungguhnya sabar itu sebahagian dari iman.

Anonymous said...

Pak karam, parti kita ni sebenarnya kaya atau miskin? Kejap kata kaya, kejap kata miskin. Bertanding pru sampai 158 kerusi parlimen mcm parti kaya. Tapi tarik balik saman sebab takde duit. Semlm ayohchik kata kaya sebab byk sumbangan dari ahli tapi nak bayar clare ayohchik paw rameli pulak. Highway kita kenapa tak siap2 kalau kita kaya? Ayohchik ni guaner?

Anonymous said...

Pak karam, yg ada moto bmw tu anak ayohchik atau menantu ayohchik? Hebat betul ya akhirat dikejar, dunia pun dikejar. Biar kami tak cukup makan tapi kami berazam tabung milo sentiasa penuh. Amiin hidup melayu!

Anonymous said...

Biar aku naik moto cabuk asalkan pemimpin kami boleh beli no plet kereta berharga ratus2 ribu.

Anonymous said...

Pak karam boleh share tak mcm mana kita boleh terus walak walaupun kita tau yg pak lebai2 pemimpin kita sebenarnya kaki kelentong? Kalau segan kat sini, pak karam boleh PM saya.

Anonymous said...

ayuh walaun! kita gerakkan derma besar2an kasi topup sorang seratus hengget dlm tabung milo. ahli kita ada sejuta didarab rm100 dapat byk tu.. minggu depan kita boleh siapkan lebuhraya rakyat tanpa tol supaya senang pemimpin kita bawa motor bmw laju2. jommm

Anonymous said...

agak2 mohd amar tu buat apa ya sekarang.. dah seminggu lebih senyap sunyi jer. sahibul samahah tuan guru nik abduh pun senyap sunyi jerr. sedang merancang usul undi tak percaya pada PM ker? elok la tu, nanti suruh ayohchik bawa usul tu dlm parlimen yer.

Anonymous said...

Guaner ni pak karam! Sapa yg bocorkan rahsia parti ni? Sprm dah luaskan siasatan ni. Kalut ni.. kalut. Ni mesti kerja din ayam nak rosakkan reputasi nik abduh dan pak mertua dia.

Anonymous said...

Pak karam, kalau akaun parti kita terima derma haram parti kita kena bubar, kan? Tapi akaun parti kita bersih. Kalau pemimpin kita terbukti terima dedak haram guaner pulak? Kita kekalkan sebab depa ulamak? Kita kena terus walak ke?

Anonymous said...

Ahli parti kapir dap tak usah lah subuk sibuk hal parti lain...
Kalak jer kat LGE & LKS..
nanti bila dibangkit semula bolehlah bersama sama merek...

Anonymous said...

Ewah ewah...
siKAPIR ni sibuk sibuk lak..

Anonymous said...

Encik Sikapir, selamat datang ke blog Pak Karamu. Dulu kita ada pelawak Encik Cai Tepuktepuk, Encik Babi dan Encik Sondol Makpak Hang. Harap Encik Sikapir istiqomah buat lawak ya.. jgn merajuk mcm depa tu. Encik MakanTaik pun dah lama tak timbul, merajuk lagi kot.

Anonymous said...

pak karam dok tengok gusti lagi ke? dah laa oii.. jom sambung buat solat hajat sampai rameli tu dapat balik duit dia.

Anonymous said...

En Sikapir? Mcm sial je nama anak buah pak karam yg terbaru ni. Tapi sesuai le kot. Anak2 buah pak karam mmg semuanya bodoh dan sial. Kemana tumpahnya kebodohan dan kesialan pak karam kalau tak ke anak2 buahnya. Welcome En Sikapir.

Anonymous said...

siKAPIR ooiiii..
Usahlah nak nyamar nyamar segala..
keKAPIRAN tu terang dan nyata..
Sudah terang lagi bersuluh..
usah lah malu malu ngaku KAPIR..

Anonymous said...

Selamat datang Encik Sikapir. Buat mcm rumah sendiri ya. Nak makan nasik pi ambik kat dapur.

Anonymous said...

Encik Sikapir jgn la marah2, nanti darah naik. Sini tempat sembang politik. Btw selamat datang.

Anonymous said...

Karamu, hang solat hajat kat mana? Tak nampak pun kat masjid tadi. Ponteng ka?

Anonymous said...

Pak karam, saya rasa ustat nasha ex-timb presiden kita yg bocorkan rahsia laa. Lepas sprm panggil dia ramai ustat2 lain yg dipanggil sprm. Ciss tak istiqomah langsung dgn perjuangan islam. Sama jer spesis dgn din ayam, suka sangat bocorkan strategi islam.

Anonymous said...

Encik Sikapir ni betul2 kapir ke? Kesian. Tapi ok la yg penting ada kad ahli parti pas, tetap masuk syurga jugak. Jfn hilangkan kad ahli tau.

Anonymous said...

Pak karamu tadi ada org tanya saya. Ijabkabul umno dan pas ni mana satu jantan betina? Sapa laki, sapa bini? Kalau pak karamu pun tak pasti kita tunggu jer la respon dari Encik Sondol Makpak Hang, mungkin dia tau kot.

Anonymous said...

Karam, projek 1.4j oops.. 1.4b dah lulus kat kelantam. Hang tak ucap terima kasih kat perdana menteri dan menteri ekonomi ka? Mujur ph menang, kalau nak harapkan bn mmg tak siap la lebuhraya tuu. Lepas ni berdesup la moto bmw, porsche cayman, range rover, audi q7 kat sana. Amiinn. Nak harap derma ahli mmg tak siap la highway tuu.

شركه نظافه بالدمام said...


تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالدمام بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الجنرال الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالدمام وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الدمام اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة االجنرال للخدمات المنزلية
شركة نقل عفش بالدمام

شركة تسليك مجاري بالدمام

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركه تنظيف منازل بالدمام ومجالس وكنب وشقق

شركه مكافحه نمل ابيض بالدمام بافضل المبيدات

شركه تنظيف مجالس وكنب بالدمام بافضل مواد التنظييف

شركه تنظيف خزانات بالدمام مع التعقيم والغسيل

شركه تنظيف سجاد بالدمام

شركه تنظيف شقق بالدمام وفلل وقصور


Anonymous said...

Toyota fortuner rega RM170 ribu woo

Anonymous said...

toyota fortuner tu biasa jer. eh! jap.. dia kalah masa pru14 kan? wow! kalah pru pun mampu beli fortuner. tapi tu la bersangka baik la.. mungkin beli hasil jual gambar kote kat fb dan whatsapp kot.

Anonymous said...

Tanya sama abang non..
Pakar bab jantan kah betina kah...

Anonymous said...

budak budak..
kencing pon bercabang lagiii..
tulis ler apa kau suka..

Anonymous said...

Otak lucah budak nii..

Anonymous said...

Koroi.. koroi.. koroi..

Anonymous said...

Hang pergi tokong...
Tu yang nampak karamu..

Anonymous said...

Betul bang, budak tar senik tu mmg lucah. Dgn org yg dia tak kenal pun boleh tunjuk kote. Ustat apa mcm tuu.

Anonymous said...

Betul la dia tulis tu. Pas kutip duit tapi highway tak siap2, susah laa boss2 lebai nak speeding. Ada lagi ke duit tu? Ke dah lesap?

Anonymous said...

Rasanya mcm pas yg betina. Betina akan dahulukan encik suami.

Anonymous said...

Laaa karamu pi tokong ka?? Kahkahkah sesat teruk dah karamu ni! Mengucap karamu oiii

Anonymous said...

Guaner ni pak karam, mat asan nak ug tapi lebai naib presiden cakap belum lagi. Potong stim betul la naib presiden ni. Mat asan dah stim tu nak sokongan kita kat rantau, tak sabar2 nak guna parti kita utk menangkan dia. Kalau mat asan kalah malu laa, pemangku presiden mana boleh kalah, nanti malu mcm mursyidul am kita, kalah pru.

Anonymous said...

kat rantau nanti kita wajib sokong mat asan. biar pas tak bertanding, asalkan umno menang. takbir!

Anonymous said...

pak karamu, esok sapa pulak nak kena pi mengadap sprm? tau dak sapa? harap2 lebai tu tak menangis la dan pecahkan rahsia parti islam. biar pecah di akaun peribadi, jgn pecah di mulut.

Anonymous said...

Posting yg baru pulak le pak Karam. Pujuk anak2 buah tu. Ketagih nak baca komen2 bodo dan sial diorg.

Anonymous said...

DAH LA TU. DAH KALAH PRU14 TU SABAR AJE LA. NAK BISING2 BUAT APA. DAH KALAH JANGANLAH DENGKI. ADATLAH TU, SAPA YANG KALAH KENA SIASAT POLIS DAN SPRM. TU LA, MASA MEMERINTAH DULU SAPA SURUH JADI LANUN, AMBIK HARTA PEMBERIAN LANUN. SABARLAH YE, DAH JATUH TU BUATLAH CARA ORANG DAH JATUH. DAH KALAH PRU14 TU BUATLAH CARA ORANG KALAH, JANGAN BANYAK CAKAP NANTI MULUT SUMBING. KALAU MULUT SUMBING CAKAP PUN TAK BETUL. KALAU MULUT SUMBING CAKAP TAK BETUL SAPA NAK PERCAYA?

Anonymous said...

apa dah ker ngan cai sekor niii..

Anonymous said...

Yazid Kong...
Sila masuk...

Anonymous said...

pak karam, dah kecoh seantero malaya yg umno dan pas nak rampas kedah, jadi ke? bila tu? kikiki buat la cepat

Anonymous said...

pak karamu, harap2 ayohchik dapat la duduk sebelah ismail sabri dalam parlimen. ismail ketua pembangkang, otomatik la ayohchik jadi timbalan ketua pembangkang, kan? takkan nak kasi semua isu dibawa oleh umno, pas kena la jadi org kuat umno. sama2 lah utarakan isu negara, jgn nak jadi tukang tengok mcm nik abduh jer. errr.. harap2 ayohchik rajin la datang sidang parlimen. seronok nak tengok ismail dah ayohchik bersanding sebelah menyebelah.. barulah melayu bersatu. amiin

Anonymous said...

Pak karamu, belaan pak karamu kemana menghilang? Pak karamu tak jamu makan ke?

Anonymous said...

Sekor jer Yazid Kong masuk..

Anonymous said...

hang sihat ka karamu? ka demam dipanggil sprm

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.