Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Blogger umno jadi mangsa jerung ?

RM1.44 JUTA UNTUK BLOGGER?

"Oleh: UWIE SAMPING

MENJELANG pilihanraya umum Sarawak, terdengar desas-desus bahawa Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan telah memperuntukan RM1.44 juta untuk diberikan kepada para Blogger di Malaysia bagi membantu BN menggempur ‘Siber Trooper’ Pakatan Rakyat.

Namun sehingga pilihanraya umum Sarawak selesai, hanya beberapa Blogger Pro-Kerajaan yang mengaku menerima RM500 setiap seorang dan sebuah I-Pad; manakala kebanyakan Blogger hanya berdiam diri dan bertindak pasif dengan tidak mengaktifkan serangan mereka terhadap Barisan Nasional Sarawak.

Blogger yang bercuti daripada menyerang BN selama dua minggu dipercayai menerima sekurang-kurangnya RM5,000 setiap seorang, tetapi tidak diketahui berapa ramai yang menerimanya.

Ada blogger yang membuat laporan rasmi di Pejabat SPRM, tetapi belum ada sebarang siasatan atau tangkapan dibuat, sekalipun beberapa Blogger telah dikenalpasti menerima habuan untuk ‘berdiam diri’.

Mengikut maklumat seorang Blogger yang terperangkap antara tanggung jawab dengan rasuah memberitahu beliau mengembalikan wang tunai dan I-Pad yang diterima daripada agen yang dilantik kementerian berkenaan; namun enggan membuat laporan rasmi kerana bimbang keselamatan keluarganya.

“Biarlah. Saya akan berwaspada selepas ini kerana mereka akan cuba memerangkap saya lagi. Saya jadi Blogger bukan meminta balasan atau habuan tetapi untuk menegur kerajaan dengan cara saya,” ujar Blogger tersebut yang meminta namanya dirahsiakan.

Tambah Blogger itu lagi, ramai menteri kabinet memelihara ‘Envelop Jurnalis’ dan ‘Siber Trooper’ untuk mewar-warkan berita ‘kentut sekang’, sekalipun berita kecil seperti menyaman Blogger dan menjadi saksi perbicaraan."

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.