Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TERSILAP BACA POLITIK

Macamana pulak tiba-tiba PKR boleh berubah wajah.??

Malaysiakini melaporkan:

Beban yang digalas oleh PKR untuk bertanding di 49 kerusi, termasuk yang sukar dimenangi pada pilihan raya Sarawak, 16 April lalu akan dibawa ke mesyuarat Pakatan Rakyat, kata pengarah strateginya, Rafizi Ramli.

Pada pilihan raya itu, PKR yang sepatutnya bertanding di 25 DUN sahaja tetapi akhirnya terpaksa bertanding di 24 kerusi tambahan bagi mengelakkan BN menang percuma pada hari penamaan calon.

"Saya berpendapat beban ini sepatutnya dikongsi bersama (dengan parti lain dalam Pakatan)," katanya ketika ditanya pemberita berhubung perkara itu. - Mkini.
Macamana pulak tiba-tiba PKR boleh berubah wajah.

Sebelum PRN Sarawak dulu, PRK nampak cukup berlagak dan cukup tamak. Sampaikan sanggup berpatah arang dengan SNAP.

Punya la tamak PKR sampai hanya tawarkan cuma 3 kerusi saja kepada SNAP. Mana la tak marah SNAP dihina sampai macam tu sekali. Tak sesuai langsung untuk sebuah parti orang dayak tertua di Sarawak.

Kalau la masa tu PKR tawarkan 24 kerusi DUN tu kepada SNAP dah tentu tak timbul soal beban.

Masa belum pilihanraya hari tu sembang bukan main kemas lagi, tapi bila dah kalah teruk bunyi macam lain pulak.

Macam yang aku tulis sebelum ni, kalau pun betul SNAP tu balaci Umno, terbukti PRK takkan rugi tara mana sangat pun.

Kalaupun mungkin dengan SNAP bersama Pakatan Rakyat masa PRN lepas dan Pakatan Rakyat menang majoriti kerusi dan tiba-tiba calon SNAP yang menang melompat masuk BN, Baru Bian tetap tak boleh jadi Ketua Menteri, sama macam la jugak. Tapi sekurang-kurangnya, kemarahan rakyat Sarawak tentu punya akan lebih meningkat bila ada wakil rakyat yang berubah jadi katak.

Ataupun, mungkinkah kenyataan dari Rafizi ni sebenarnya suara Anwar nak belasah Ezam Azmin sebagai pengarah pilihanraya PKR yang nyata gagal di Sarawak?

1 orang berkata:

Anonymous said...

yang jelas semua itu adalah batu api!!!! apakah PKR bertanding untuk kalah? atau untuk menang? kalau untuk menang jagan peduli hal orang ... tumpukan penyatuan PAKATAN bersatu ... yargetnya ialah tumbangkan BN itu saja yang lain jangan dok sibuk dilayan .. bertambah haru jadinya silap cakap .. maka menjadi satu fitnah ....BN akan terus menggasak...Aapabila sudah menang nanti buatlah apa yang patut nak berbincang sampai pagi pun!!!

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.