Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SALAM ISLAM JUGA ADA HIBURAN, MENGULEK YANG HALAL

http://buletinonline.net/images/stories/berita46/ridzwanhashim.jpg
KUALA NERUS - Orang-orang muda diseru membuat perubahan dengan menolak Umno dan Barisan Nasional (BN) serta tidak bimbang dengan dasar-dasar Islam yang dibawa oleh PAS.

Menurut Naib Ketua Dewan Pemuda PAS negeri Terengganu, Ustaz Ridzwan Hashim, ia adalah kerana Umno adalah sebuah parti sekular yang hanya mementingkan keduniaan semata-mata.

Katanya, Islam adalah agama fitrah yang tidak bercanggah kehendak naluri manusia.

"Kita kena berani membuat perubahan dan anak-anak muda jangan bimbang (untuk berubah) kita (PAS) ini bawa Islam, dasar-dasar kita (adalah) dasar-dasar Islam,

"Islam agama fitrah (dan) Islam tidak akan bawa satu undang-undang, satu peraturan yang bercanggah dengan kehendak fitrah manusia,"ujarnya ketika berucap pada Malam Kesenian Islam, di Padang Bola Batu Enam, disini, 25 April.

Oleh itu, beliau selaku Ketua Pemuda PAS Kuala Nerus berkata Islam membenarkan umatnya berhibur dan bersukan bahkan anya mendapat pahala sekiranya dilakukan mengikut hukum syarak (Islam)

Sebaliknya, menurutnya, PAS tidak berkompromi dengan aktiviti sukan dan hiburan yang melalaikan sebagaimana yang dianjurkan oleh Umno-BN.

Katanya Umno-BN menganjurkan pelbagai program semata-mata untuk kepentingan politik tanpa mengira dosa dan pahala.

Malam Kesenian Islam anjuran Pemuda PAS Kuala Nerus telah menampilkan kumpulan nasyid tempatan Shoutul Amal dan artis yang juga pendakwah, Mohd Radzi Abdul Hamid, bekas vokalis kumpulan rock tahun 90an.

Persembahan Radzi yang diselang selikan diantara nyanyian berunsur nasihat dan ketuhan dengan ceramah tazkirah telah menarik minat lebih 500 orang anak muda sekitar pekan Batu Enam

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.