Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Rabu, 29 Februari 2012

Pertemuan Umno- Perkasa, jelas Umno sudah panik

Pertemuan Umno- Perkasa, jelas Umno sudah panikKita sudah tahu segalanya. Dua orang Islam dari UMNO berketurunan India, Perdana Menteri de-facto Mahathir Mohamad (Malayalee) dan Zainuddin Mydin (Tamil), bertemu secara rahsia di Putrajaya pada hari Isnin dengan 250 orang penyokong kuat Perkasa diketuai oleh si mulut laser Ibrahim Ali.

Mereka juga disertai oleh Sanusi Junid yang berketurunan Tamil, bekas Menteri Besar Kedah yang mendakwa dirinya orang Aceh, dan bekas timbalan menteri persekutuan Khalid Yunus.

Pertemuan yang bersifat rahsia itu menurut Mahathir kepada media, adalah untuk mengelakkan ia dilabelkan sebagai salah satu daripada agenda perkauman. Dia merasa kesal bahawa kini tidak boleh lagi menyebut perkataan Melayu tanpa dilabelkan sebagai rasis. Bagaimanpun, bagi ahli-ahli komuniti berbahasa Melayu di Semenanjung Malaysia - Mahathir umpamanya - bukanlah orang Melayu.

Lingua franca di nusantara ini adalah bahasa Melayu tetapi itu tidak bermakna bahawa bangsa Melayu wujud. Tidak ada pun sejarah menakrifan bangsa itu kecuali dalam Perlembagaan Persekutuan.

Buat sekian kali, Mahathir mengeluh bahawa masyarakat berbahasa Melayu di Semenanjung Malaysia kini berpecah antara tiga parti politik iaitu Umno, PKR dan Pas. Dua yang terakhir adalah sekutu dalam Pakatan Rakyat, pakatan pembangkang, bersama-sama dengan Parti Tindakan Demokratik (DAP).

Perkasa- satu kegagalan
 
Secara tertutup, Mahathir terpaksa mengakui realiti bahawa Perkasa, gagal. Perkasa mendapat kontrak bagi mewar-warkan agenda perkauman Umno tetapi mendapati ia sukar untuk mendapat sokongan bagi politik jenis kotor ini.

Walau bagaimanapun, memandangkan pembiayaan disediakan secukupnya, Perkasa akan terus memutar-belitkan setiap isu di Malaysia menjadi isu perkauman dan agama. Ideanya adalah untuk menjadikan Melayu dan bukan Melayu berantakan antara satu sama lain dan menakutkan kedua-dua kumpulan ini untuk bersatu padu di bawah satu platform politik - Umno - supaya golongan elit yang memerintah boleh hidup seperti sheikh di negara kaya dengan minyak dengan wang titi peluh rakyat.

Orang-orang Kristian, menjadi penganut agama ke-2 terbesar di Malaysia dan boleh menjadi sebuah kumpulan kuasa ke-3 yang berpotensi dalam politik, akan menjadi mangsa.

Pertemuan penuh rahsia ini penting bukan kerana apa yang telah dibincangkan secara rasmi tetapi lebih kepada apa yang dibincangkan secara tidak rasmi diluar perjumpaan itu.

Hindraf Makkal Sathi telah dipersetujui akhirnya sebagai satu rahmat tersembunyi kepada UMNO. Lebih banyak Hindraf berkokok mengenai perkauman,lebih ramai orang Melayu akan bersatu di belakang UMNO, ini adalah keputusan dari perjumpaan sampingan.

Taruhan besar dalam politik Umno inilah yang memecah-belahkan rakyat, ”supaya Umno boleh terus memecah dan memerintah seperti apa yang telah dilakukan pihak British”.

Shahrizat, MAS dan Sodomi 2 dibincangkan
 
Perjumpaan Perkasa yang diadakan adalah di kalangan mereka yang tidak teliti dan keliru. Tiba-tiba, masa depan kelihatan cerah. Ini adalah persetujuan bersama di perjumpaan Perkasa yang dipenuhi pengkomplot kerana ancaman kepada gaya hidup mewah mereka yang sebenarnya bersifat parasit.

Menteri Umno Shahrizat Jalil, yang menjadi dalang kejatuhan NFC RM250mil, menjadi perbualan dalam rundingan, mengikut maklumat dari dalam, ia telah menjadi terlalu bodoh sehingga membahayakan mereka semua, dan menjadikan yang lain menjadi nampak seperti penjahat juga.

Mahathir mengagumi pihak pengurusan yang membatalkan saman RM600 juta terhadap bekas bos Penerbangan Malaysia Tajuddin Ramli, tetapi tidak pula mendesak penarikan balik tuntutan balas Tajudin Ramli yang berjumlah beberapa ratus juta. Ini adalah sebahagian daripada sandiwara berterusan ynag diarah oleh Perbendaharaan negara. Pasti ada habuan untuk semua.

Soalan yang membimbangkan orang kuat Perkasa, secara rasmi dan tidak rasmi, adalah bagaimana untuk mengekalkan kuasa politik demi untuk memudahkan salah kuasa berterusan ke atas Perbendaharaan Negara jika masyarakat Melayu tidak lagi termakan politik tahi Umno, kerana mahu masa depan yang lebih baik.

Harapan tidak banyak yang diletakkan kepada rayuan Peguam Negara untuk kes Liwat 2 sebagai salah satu cara untuk mengoyah dan memusnahkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan mengembalikan ia kepada Umno.

PAS, DAP dan PKR tidak memberi respon yang diharapkan oleh Dr M
 
Kerajaan Perpaduan dengan Pas mendapat sambutan di luar jangkaan mereka. Itulah kesilapan bodoh yang dibuat oleh Perdana Menteri yang tidak dipilih dan sekadar budak suruhan Mahathir sahaja, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Begitu juga DAP tidak berminat untuk mewakili kaum Cina dalam kerajaan Barisan Nasional (BN) tetapi sebaliknya memilih untuk menjadi kuasa ke-4 dalam politik di negara ini untuk masyarakat berbahasa Melayu, selepas Umno, PKR dan Pas.

Mahathir mahu meyakinkan masyarakat Melayu sekali lagi bahawa mereka perlu buat-buat tak tahu dan masih lagi bodoh dan menyedihkan - "berpura-pura bahawa yang pintar tidak wujud" dan mereka tidak akan ada peluang berbanding India dan Cina - "terlalu pintar untuk tahu apa yang baik" dalam keadaan percuma-untuk-semua. Ringkasnya, India dan Cina memusnahkan masyarakat Melayu.

Jadi, Mahathir masih lagi menyanyikan lagu yang sama dengan tema sama iaitu masyarakat berbahasa Melayu mesti bersatu di bawah satu platform politik iaitu Umno supaya mereka boleh mendapatkan kuasa politik dan merebut semua peluang untuk berkongsi "dikalangan mereka yang munafik ".

Jika terdapat di kalangan masyarakat Melayu yang tidak mempercayai Mahathir, mereka boleh berhijrah ke Australia - kerana ia telah dilakukan orang India dan Cina.

Perkauman, nepotisma, korupsi dan opportunis
 
Hujah ringkas Mahathir adalah mereka yang bodoh dan rugi termasuk yang munafik melebihi orang lain dalam masyarakat dan perlu menggunakan kekuatan bilangan mereka "untuk memastikan bahawa yang cerdik pandai dan terbaik dari semua kaum India dan Cina, mengikut Mahathir – bukanlah pemimpin buat semua ".

Sudah tentu, peluang rampasan kuasa ini tidak akan jatuh kepada ahli-ahli masyarakat Melayu untuk sebahagian yang besar tetapi hanya pemerintah elit dan anak-anak mereka dan kroni di belakangnya. Nepotisme, rasuah dan pengambil kesempatan yang dikatakan rasis oleh Hindraf Makkal Sakthi - akan menjadi penggubal undang-undang.

Ideologi politik Mahathir menurut Perdana Menteri de facto ini, akan disokong oleh pemimpin-pemimpin kaum lain India, Cina, Dusun dan Dayak yang mempunyai kisah mereka tersendiri. Walau bagaimanapun, pengkhianat-pengkhianat ini tidak akan disia-siakan. Mereka akan mendapat beberapa cebisan habuan dari semasa ke semasa selepas pemimpin-pemimpin mereka (Umno) telah kenyang setelah makan sepuas hati, sendawa, menyahtinja serta muntah itu.

Perkasa cuba menawan ahli lompat parti selepas PRU ke 13
 
Walau bagaimanapun, pemimpin bukan Melayu ini mesti dikekalkan semiskin yang boleh seperti di Sabah dan Sarawak supaya mereka tidak mampu untuk memikirkan idea mewah seperti kebebasan dari segi kewangan dan membebaskan diri daripada cengkaman zalim pemerintah elit.

Jika semua gagal, Perkasa digunakan oleh Umno untuk menarik dari kalangan yang menang dalam pakatan pembangkang supaya melompat parti selepas Pilihan Raya Umum ke-13. Penekanan akan diberi kepada pemenang yang akan dikenal pasti oleh laporan perisikan kerana mempunyai kelemahan mereka sendiri.
Semua pilihan ada dihadapan mereka.

Pilihan akhir, dalam pemikiran Perkasa, mungkin suatu peristiwa ala 1969 untuk membina BN yang baru, musnahkan pembangkang - selepas ia diluluskan oleh Majlis Gerakan Negara (NOC) yang disokong oleh Majlis Perundingan Negara (NOC) dan Majlis Perundingan Ekonomi Negara (MTEN).
Malaysia Chronicle

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.