Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Wednesday, February 29, 2012

PAS KEDAH BERKOCAK SIKIT!!! - Tapi UMNO Kedah dah pecah sampai ke bawah

 
Oleh: Mat Kering Bakaq Bata
MK macam biasa, kalau nak dengar komen rakyat mengenai pentadbiran kerajaan PAS Kedah selalu akan jumpa rakan-rakan UMNO, sebab ulasan dari musuh politik ni lebih ikhlas, tarak bias punyalah.

Bila duduk semeja dengan kawan-kawan UMNO di kedai catok Pak Pin Taman Wira tadi MK menguji sorang AJK UMNO Bahagian Alor Setaq. "Macam mana krisis PAS Kedah ni, UMNO takkan tak mau ambik kesempatan?" tanya MK.

"Ambik kesempatan apanya, PAS baru nampak berpecah kat atas UMNO dah merobok habis sampai ke bawah. Tok Mat Bashah kalau dia nak gelak kat PAS dia kena tengok muka dia kat cermin dulu, UMNO di bawah nu bukan pecah dua lagi tapi dak retak seribu tunggu sapa naik jadi calon saja ada saja puak nak sabotaj," kata UMNO tu.

"Hang tengok Kubang Rotan sudahlah ada lima bakal calon dok pulun la ni, depa bukan pulun dengan ayaq lioq saja, kena bela puak hantu raya kat bawah, bela lam kat semua cawangan.

Semua guna fuluss takdak fulus tak jalan. Kalau tuan hanturaya bagi makan tak kenyang, depa tukaq kem cari tuan baru. hang pecaya kedak M***** kat Kubang Rotan tu dah habih belaih ribu... i

tu baru cerita nak lobi jadi calon, menang kalah tak tau lagi. Mat Bashah kat Bakaq Bata pun trit ni, hang jangan ingat orang UMNO nak sokong mudah2 walaupun depa orang UMNO...

lani pun dok main peras ugut dah, kalau takat ayaq lioq sori Mat Bashah, hulug kepala raja (duit) kami sokong hang, haktu yang Mat Bashah dok penin laa ni.

Aku tau PAS bukan kuat tara mana tapi kalau ahli UMNO pakat dok rekah dari dalam, merobok belah bawah..

Pakron dgn Azizan bertumbuk deremen muka pun, BN takdak faedah apa aihh," itulah antara syarahannya dekat meja kedai catok Pak Pin sampai terlopong aku dengaq.

KEDAH LA

0 orang berkata:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.