Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Tuesday, February 28, 2012

Pemuda UMNO Seremban pengganas sebenar di Himpunan Hijau Pulau Pinang..


Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang Shaik Hussein Mydin telah mengakui bahawa ‘Samseng UMNO’ yang terlibat dalam kejadian kekecohan dalam Himpunan Hjau 2.0 yang berlangsung di Esplanade Speaker’s Square, Pulau Pinang adalah Ahli UMNO Bahagian Tanjung.


Sebenarnya hanya beberapa kerat sahaja Ahli UMNO Bahagian Tanjung yang terlibat dalam kekecohan itu, kerana perlu diketahui di Pulau Pinang ini UMNO semakin dipinggirkan jadi keahlian mereka juga semakin berkurangan..

Jika diperhatikan gambar-gambar serangan ganas yang dipaparkan di kebanyakkan media, kebanyakkan dari ‘Samseng UMNO’ yang dikatakan Ahli UMNO Bahagian Tanjung oleh Shaik Hussein memakai kap atau topi berwarna putih.

Hampir keseluruhan yang mengenakan kap putih itu adalah Ahli UMNO Bahagian Seremban, Negeri Sembilan ..



Mereka telah hadir ke Pulau Pinang bagi menyertai Program Gotong Royong Perdana yang diadakan oleh Dato' Seri Dr Hilmi Hj Yahaya ADUN Teluk Bahang di Sek.Agama Rakyat Sg.Pinang Balik Pulau, pagi 26/02/2012.



Dalam hati mungkin berkata "Berjaya juga aku perbodohkan budak-budak ni"



Mereka dilaporkan berada di di Esplanade Speaker’s Square, pada sebelah petangnya bagi menganggu Himpunan Hijau 2.0 yang berlangsung di situ.






Apa yang jelas di sini ialah UMNO Pulau Pinang sememangnya semakin kekurangan Ahli, oleh itu bagi menjayakan provokasi mereka kali ini, mereka telah memperbodohkan Pemuda UMNO Seremban.

Jika diperhatikan dengan teliti gambar-gambar dari insiden ini.. sekali lagi kita akan melihat anak-anak Melayu dari Negeri Sembilan telah diperbodohkan oleh Mamak UMNO Tanjung..

Persoalannya di sini ialah siapakah yang mengarahkan mereka untuk mengganas di Himpunan Hijau 2.0 di Pulau Pinang ini?

Adakah ADUN Teluk Bahang turut terlibat dalam misi ini?
************************************************

Laporan Polis telah dibuat oleh Jingga 13 Pulau Pinang

Kenyataan Media oleh Jingga 13 Pulau Pinang
Kenyataan Akhbar
Jingga 13 Pulau Pinang
28 Februari 2012

JINGGA 13 Pulau Pinang mendesak polis menyiasat insiden wartawan Kwong Wah Yit Poh, Adam Chew, 29 yang menerima 8 jahitan di lengan dan Lee Hong Chun, 25, dipukul dengan topi kar gara-gara diserang oleh sekumpulan pemuda di Himpunan Hijau 2.0 di Padang Kota Lama dekat George Town pada Ahad lepas.

Grup provokator berkenaan rata-ratanya memakai topi "Umno Seremban". Dari gambar yang didedahkan, beberapa pemuda liar berkenaan dikenal pasti sebagai pemuda Umno Balik Pulau.

Jingga 13 Pulau Pinang tidak menolak kemungkinan bahawa Ketua Bahagian
Umno Balik Pulau merangkap Adun Telok Bahang, Datuk Seri Dr Mohd Hilmi
Yahya mungkin mengetahui siapakah dalang sebenar di sebalik tindakan liar
pemuda berkenaan menyerang wartawan dan rakyat yang menyertai perhimpunan aman tersebut.

Ini kerana, dilaporkan, Umno Balik Pulau dengan partisipasi kira-kira 50 pemuda Umno Seremban mengadakan Program Gotong Royong Perdana di Sekolah Agama Rakyat Sungai Pinang, Balik Pulau sebelum pergi ke Padang Kota Lama.

Pemuda yang memakai topi "Umno Seremban" dalam gotong-royong tersebut adalah antara mereka yang terlibat dalam aksi provokasi tersebut.

Malaysia adalah negara yang aman, rakyat tidak perlu amalan politik liar dan provokasi. Jingga 13 Pulau Pinang mendesak polis menyiasat segera kumpulan provokator yang menyerang wartawan terbabit.


TOLAK BUDAYA POLITIK SAMSENG

Amizudin Ahmat
Koordinator
Jingga 13 Pulau Pinang

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.