Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

WARTA PENGHARAMAN SYI'AH

PERSOALAN, MENGAPA MAJLIS FATWA KEBANGSAAN TIDAK BUAT FATWA PENGHARAMAN SYI'AH SECARA SERENTAK ? TANGKAP BERAMAI-RAMAI SERENTAK ? SYI'AH JELAS MEMUSUHI AHLI SUNNAH WAL JAMA'AH ! NAK BIARKAN MEREKA MENGEMBANGKAN AJARAN TERSEBUT SECARA SUNYI SEPI ? ATAU ADA MUSLIHAT LAIN YANG DISEMBUNYIKAN ? MUFTI PERAK KATA BUKAN SEMUA SYI'AH SESAT, INI HARUSSANIPUN PERLU DITINJAU PANDANGANNYA ATAU DIA PERLU DISIASAT ? - Pak Karamu

Pahang akan wartakan fatwa pengharaman syiah - Tengku Abdullah


KUANTAN - Pahang akan mewartakan fatwa pengharaman ajaran Syiah bagi mengelak ia daripada terus mengelirukan dan memesongkan akidah umat Islam di negeri ini.

Yang Dipertua Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (Muip) Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah bertitah, pewartaan itu selaras dengan pengharaman ajaran Syiah di negeri ini yang telah diumumkan beberapa tahun lepas.

"Perlu kita wartakan (fatwa pengharaman ajaran Syiah). Bagi negeri Pahang kita dah lama haramkan ajaran ini sebab kita amalkan ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah dan ia perlu dikekalkan.

"Ini kerana ajaran Syiah adalah berbeza dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah dan kita tak mahu ada pihak yang kelirukan dan pesongkan akidah umat Islam dengan ajaran ini," titah baginda.

Baginda bertitah demikian ketika ditemui pemberita selepas berangkat ke Majlis Khatam Al-Quran Rakan Muda Ramadan peringkat negeri di sini, semalam. - Bernama
7/2013 1:25pm

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.