Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ISU DNA SUDAH JADI MACAM-MACAM

Kempen 'DNA Najib - Altantuya' Di Lancar

Datuk Seri Anwar Ibrahim mencabar Datuk Seri Najib dan Datuk Seri Rais Yatim untuk menyerahkan DNA masing-masing bagi membuktikan mereka tidak terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya Shariibu dan dakwaan merogol amah. “Di Malaysia, kalau Umno buat demonstrasi, maka dibenarkan. Tapi soalnya, kalau nak bangkit soal tuntutan DNA, kenapa mereka tidak minta DNA Najib dalam kes pembunuhan Altantuya?

“Kenapa tak minta DNA Datuk Rais dalam dakwaan tuduhan rogol pembantu rumahnya?” soal Anwar pada sidang media di Parlimen, ketika menjawab soalan mengenai tindakan ahli Umno yang berdemonstrasi menuntut Ketua Umum KEADILAN itu menyerahkan sampel DNA. Dalam kes Fitnah II, pendakwa raya hari ini membuat permohonan untuk mendapatkan sampel DNAnya, seolah-olah Anwar perlu membuktikan beliau tidak bersalah dan ia bertentangan dengan semangat undang-undang.
Pihak yang mendakwa seseorang melakukan jenayah perlu membuktikan tuduhan, bukan sebaliknya. Namun, jika amalan ‘terbalik’ itu digunakan terhadap Anwar, Najib dan Rais juga perlu membuktikan mereka tidak bersalah atas semua dakwaan, selama ini.Sementara itu, Pakatan Rakyat akan menggerakkan kempen yang dinamai ‘DNA Najib-Altantuya’ sebagai reaksi terhadap tohmahan pimpinan dan media kawalan Umno Barisan Nasional (BN) terhadap Anwar berkaitan isu sampel DNA.

“KEADILAN akan menggerakkan kempen bertema ‘DNA Najib-Altantuya’. Kita merancang untuk memulakan kempen itu mulai minggu hadapan,” kata Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution Ismail, hari ini. Bercakap pada sidang media di Pejabat Ketua Pembangkang di Parlimen, beliau berkata, kempen itu berbentuk pengedaran risalah dan ceramah penerangan di seluruh negara. “Kita kini sedang menyediakan dokumen berkaitan,” katanya./KL-Today
Addin

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.