Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Hidayah allah dibulan ramadhan

Ketua Wanita Keadilan Bukit Gelugor & Ketua AMK Sekijang Telah Memeluk Islam [updated]


Tiga hari lepas, Ketua Wanita Bukit Gelugor Cheryl Chew menghubungi isteri sharpshooter dan menceritakan hasratnya untuk memeluk Islam dan beliau meminta supaya beri cadangan nama Islam yang sesuai untuknya.

Beliau berbual panjang dengan isteri sharpshooter dan menceritakan beberapa masalah yang beliau hadapi dan beliau diberi kata-kata semangat, peransang agar tabah dengan ujian baru yang beliau hadapi.

Alhamdulillah kelmarin di Pejabat JIM Bukit Malawati jam 3.00 petang, akhirnya beliau melafazkan kalimah syahadah untuk memeluk Islam. Sesungguhnya hidayah itu mutlak datang dari Allah SWT, manusia tidak mampu memberi hidayah bahkan Nabi Muhammad sendiri tidak boleh memberi hidayah.

Sharpshooter difahamkan Ketua AMK Cabang Sekijang, Raymond Ng Kien Seng juga telah memeluk agama Islam dan telah selamat dinikahkan dengan pasangannya, Nor Hasnanie Jamil, Setiausaha PKR Cabang Sekijang pada 22 Ogos yang lepas. Alhamdulillah...Cahaya Ramadhan...Allahuakbar... -sharpshooter

Ulasan GB

Gambar terbaru Cheryl Chew seperti disiarkan di dalam facebooknya dengan memakai nama barunya Huda Chew Hong Wah (Cheryl)

Tepat seperti yang dicatatkan oleh sharpshooter bahawa manusia tidak mampu memberikan hidayah. Hanya Allah sahaja yang mampu memberikannya.

Firman Allah SWT dalam surah Al-Qasas ayat 56:

إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ

Sesungguhnya kamu tidak boleh memberikan hidayah terhadap orang yang kamu sayangi, tetapi Allah SWT sahaja yang boleh memberikan hidayah kepada sesiapa sahaja yang Dia kehendaki. Dan Dia Maha Tahu tentang orang-orang yang mendapat petunjuk.

Kepada kedua-dua pemimpin Keadilan, Huda Chew dan Raymond, selamat datang kepada dunia keindahan Islam. InsyaAllah kami mendoakan sdr berdoa sentiasa mendapat perlindungan dan rahmat dari Allah s.w.t.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.